Citat:
Ursprungligen postat av
Trumtrums
Gillar den här texten "Bättre lön än de andra alternativen och ingen kvartstid. Det är väl inte heller omöjligt att Mälartåg körs av någon annan operatör inom ett par år"
Man kanske drar vinstlotten om man får jobb på Mälartåg och MTR försvinner 😄.
Förstår inte varför MTR är kvar i Sverige..
Gör de inte förlust på alla bolagen?
Visst kanske de gör vinst på tunnelbanan, men vad händer när de kanske förlorar den nästa år..
Det är minus nästan överallt för MTR i Sverige och det har väl varit så mest hela tiden sedan de kom hit. Tunnelbanan är först ut men även pendeltågen ska upphandlas på nytt inom kort och politkerna har även tagit steg för att säga upp mälartågsavtalet i förtid.
Om ett år eller två så vet vi nog mer om MTRs planer i Sverige. Kan mycket väl bli så att de drar sig ur helt och hållet eller att de nöjer sig med tunnelbanan och lägger ner järnvägsdelen.
Bestämmer de sig för satsa vidare även på järnvägstrafiken så lär vi nog se något helt nytt grepp även där. De har ju försökt i snart 10 år utan att lyckas så jag tror att de kommer lägga om strategin på något sätt om de stannar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Woundsinmysalt
Har inte märkt av nån massflykt från GC. Vi är många som är otroligt nöjda med 8-6 på hemmaplan och 12 veckors semester/år, varierad körning, mycket passresande och andra bra fördelar. Även dem som inte har 8-6 jobbar mindre helger pga av oss på 8-6 modellen och är väldigt nöjda över det.
8-6 har troligen räddat GC undan kritisk förarbrist. Hur många hade stannat om de tvingades tillbaka till vanliga månadsscheman? Och hur många hade sökt sig dit utan 8-6 som morot?
Jag hoppas verkligen att ledningen förstår detta och inte börjar ifrågasätta upplägget. Men med en ny VD från MTR så kan ju vad som helst hända. Jag förutspår att GC går i konkurs inom ett par år om de tar bort 8-6.