2023-10-29, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woundsinmysalt
48 förare sökte 8-6 på Sävenäs i år. 32 st fick. Potentiellt 16 förare som kanske söker sig till annan arbetsgivare med 8-6 nu då? 🤷🏼‍♂️

Alla är olika men om förare som går på 8-6 inte längre får gå på 8-6 så lär det nog bli fler som slutar. Det skulle jag tro.
Citera
2023-10-29, 14:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Triphe
Någon som jobbar på GC i göteborg som kan svara på om man kommer tillbaka hem till göteborg ofta eller blir det väldigt mkt ligga ute?
4/16 turer i okt vart det hotell. 3/15 i nov är det hotell. Trots att jag föredrar hotellturer och inte önskar bort dessa fick jag så pass lite.

Varför jag föredrar dem är att man börjar oftast senare på dagen, sover på hotell och får frukost, sen köra hem dagen efter. Känner mig alltid utvilad då.

En förare jag känner önskar bort hotellnätter och får nästan aldrig någon. Om det slinker igenom en ringer han vår turplanerare och byter bort den bara.
Senast redigerad av Woundsinmysalt 2023-10-29 kl. 15:03.
Citera
2023-10-29, 14:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vanwall
Alla är olika men om förare som går på 8-6 inte längre får gå på 8-6 så lär det nog bli fler som slutar. Det skulle jag tro.
Det VET jag till och med 😉
Citera
2023-10-29, 20:23
Medlem
Triphes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woundsinmysalt
4/16 turer i okt vart det hotell. 3/15 i nov är det hotell. Trots att jag föredrar hotellturer och inte önskar bort dessa fick jag så pass lite.

Varför jag föredrar dem är att man börjar oftast senare på dagen, sover på hotell och får frukost, sen köra hem dagen efter. Känner mig alltid utvilad då.

En förare jag känner önskar bort hotellnätter och får nästan aldrig någon. Om det slinker igenom en ringer han vår turplanerare och byter bort den bara.

Låter ju ändå görbart! Gäller detta endast 8/6? eller hur ser det ut annars?
Citera
2023-10-29, 21:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Triphe
Låter ju ändå görbart! Gäller detta endast 8/6? eller hur ser det ut annars?
Ser likadant ut. Turerna vi har är desamma oavsett arbetstidsmodell.
Citera
2023-10-30, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumtrums
Nyligen examinerad..
Funderar på att söka till VR i Gävle alt. MTR Mälartåg Gävle (upptåget).

Någon som hört något?
Är MTR helt kassa?
Man vet väl inte om VR kommer leverera?

Det finns en anledning varför ungefär hälften av lokförarna på MTR Mälartåg stationerade i Gävle har sagt upp sig och kommer sluta kring årsskiftet.

Jag själv jobbade på Mälartåg (inte Gävle dock) och har bytt till SJ. Trivs otroligt mycket bättre på SJ trots kvartstid och överliggningar.

ER1 är dock väldigt trevlig att köra, den saknar jag mycket. Sträckorna på Mälartåg är helt okej (förutom Gävle-Uppsala där man stannar hela tiden).
Citera
2023-10-30, 14:57
Medlem
Är det några fler anledningar till att de flesta på Mälartåg sagt upp sig förutom svårigheter att få ledigt och de 30000:- i bonus som VR lockar med?
Citera
2023-10-30, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumtrums
Är det några fler anledningar till att de flesta på Mälartåg sagt upp sig förutom svårigheter att få ledigt och de 30000:- i bonus som VR lockar med?

Om omöjlig att få ledigt, ändringar i schemat med kort varsel, tvingad att ta elever mot din vilja, och kaos arbetsledning låter nice så.. kör
Citera
2023-11-01, 10:59
Medlem
Någon som vet vad bls har i lön?
Citera
2023-11-01, 11:19
Medlem
SL bryter med MTR i förtid
Redan i mars 2024
Någon som sitter på mer inside
information ?
Citera
2023-11-01, 12:35
Medlem
Gauzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
SL bryter med MTR i förtid
Redan i mars 2024
Någon som sitter på mer inside
information ?

SJ tar över, står det nu också. Är inte det världens bajsmacka? Lär väl bli något år till av strul och SJs rykte sjunker än mer bland resenärer.
Citera
2023-11-01, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gauze
SJ tar över, står det nu också. Är inte det världens bajsmacka? Lär väl bli något år till av strul och SJs rykte sjunker än mer bland resenärer.

Jo men jag tänker : förare , lön , kvartstid
Tar över om 4 månader…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in