Citat:
Ursprungligen postat av
AnnaChiara
Jag lyssnade på en av poddarna om Hagamannen och en utredare berättade att kvinnorna har inte känt någon alkoholdoft från honom, så man drar slutsatsen att han bara använt det för att ha något att skylla ifrån sig på. Kvinnan som han så grymt bet av örat på och försökte döda, kände heller ingen alkoholdoft.
Det har inte varit alkoholen som gjort detta. Han är ett monster som våldtar och försöker döda kvinnor. Jag tror inte en sekund att han slutat. Han är ju inte ens motiverad att gå i behandling! Varför skulle han då sluta våldta?
Jag tycker följande är intressant, och borde diskuteras mer:
När hans sambo (?) låg på BB så pratades det om Hagamannen. Någon ska ha sagt nåt om att "Han lär ju inte ge sig på en gravid kvinna", eller "Han skulle säkert inte våldta när hans sambo ligger på BB". (Ungefär så, det var så länge sedan så jag minns inte exakt.)
Hagamannen ska då kommenterat i stil med "Skiter väl han i", på ett såpass kyligt och obehagligt sätt att det väckte misstankar hos åtminstone en av dem som hörde honom säga det.
Det ovanstående tycker jag vittnar om att han även i nyktert tillstånd var ungefär samma kalla människa som begick våldtäkterna.
Jag tar hans egna uppgifter om "ångest", etc med en nypa salt. Jag tror i så fall snarare på att han gick och längtade till firmafester och liknande då han skulle få tillfälle att överfalla nästa kvinna. Möjligtvis att lite alkohol kunde få honom att släppa lite mer på spärrarna.
Han verkar väl helt sakna ånger eller empati för offren? Plus det där med att skriva över sina tillgångar osv. Detta alltså i nyktert tillstånd.
--
Håller med om att polisen kunde skött det hela bättre. En spårhund för polisen till en bilverkstad(?) som Hagamannen hade tillgång till. Polisen tolkade det som att "Hunden tappade bort spåret".
Nu i senaste avsnittet (tv) så berättade ett vittne om hur han sett typ en man sitta över en kvinna, och kvinnan hade vinkat till honom. Vittnet, typ: "Aha, vad skoj. Dom rumlar runt och hon vinkar glatt till mig".