Citat:
Ursprungligen postat av
Sigea
Ergo:
jag får inte leka moderator men det är ok att du gör det. Sympatiskt.
Fast som vi redan slagit fast så finns det ingen vård som fungerar på de här personerna och det finns en historik av individer som simulerat tillfrisknande och blivit släppta och haft ihjäl många fler. Vård är därmed lika onödigt som kemkastrering (som väl bara funkar på pedofiler som inte vill vara pedofiler?).
Det här lär bli OffT så att det skriker om det, men vissa saker
måste få klargöras.
Jag gissar att du med det fetade är ironisk? Jag gissar också att du är litet lätt tjurig -rätt? Nåväl, till saken: Till skillnad från dig så har
jag inte kritiserat dig för hur du hanterar andra skribenter. Du störde dig på att jag bedrev "privata vendettor". Jag
försökte då förklara för dig varför jag hanterar skribenter likt '
Trapizo' och '
Den smarta' på det vis jag gör. Uppenbarligen helt förgäves.
OnT:
Jag är enig med dig om du med "vård" avser kurerande vård -alltså att det skulle gå att
bota personer likt NL. Begreppet 'vård' får väl ofta sägas vara rätt ospecificerat; jämför t ex med hur KVV använder 'vård' i sitt namn, fast man inte bedriver sådan i någon större omfattning, utan mest
förvarar de intagna.
Vi kan nog vara överens om att NL till sin "natur" är en sexualsadist d v s att hans personlighet är ordentligt skruvad. Till vardags klarar han av att kontrollera sig och omgivningen märker inte att han i sina tankar fantiserar om att tilltvinga sig samlag med för honom okända kvinnor. När han dricker passerar han gränsen för kontroll och upplever säkert då också samtidigt en "rush" -alltså en sorts kick, när han får vittring på ett byte
i e en intet ont anande kvinna.
Jag är övertygad om att NL skulle kunna fås att under alkoholrus sluta med att grovt våldta kvinnor om man släckte hans libido m h a kemisk kastrering.
Det verkar som du ställer en fråga till mig om kem kastrering bara funkar på pedofiler -rätt?
Om man ger män preparat likt leuprorelin, så släcks libido, alltså den sexuella hungern. Detta gäller för alla män och inte bara för pedofiler. Jag gissar att det där med pedofiler skulle vara särskilt "mottagliga" för kem kastrering kommer sig av att man har erbjudit pedofiler att på frivillig väg underkasta sig behandling med den typen av farmaka. Men som sagt, så sänker dessa preparat intresset för sex för alla män som behandlas.
Jag säger det än en gång: Hade NL hamnat i RPV-kedjan så hade man mycket enkelt kunna tvinga honom att ställa upp på att t ex ta antabus för att han skulle kunna få bli utsläppt. Det är ju delvis hans alkoholintag som ställer till det för honom och fr f a för hans omgivning: Kvinnorna.
Med den lagstiftning Sverige har idag, så är det inte möjligt att enkelt tvinga personer som NL att kastreras. Men med SD i en regeringsposition så kan vad som helst hända. Det är ju ett parti som förordar enkla lösningar på komplicerade problem.
Tur att jag är osvensk.