2023-10-22, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airepx
Alla överfall skedde i berusat tillstånd så man kan ju undra vad hans relation till alkohol är idag.
Om han låter bli alkohol så kanske han inte behöver/törs överfalla kvinnor.

Intressant det där att han helt plötsligt från en dag till den andra började överfalla kvinnor när han druckit i vuxen ålder.
Var det så han började dricka alkohol för första gången då och det spårade ur. Eller hur många fler offer finns det som inte har kommit fram i hans yngre dagar?
Citera
2023-10-22, 12:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Inneharjaktlicens
Vad är det för jävla pajas?! 🤣

166 cm har jag för mig. https://www.arbetarbladet.se/2017-02-13/gavleman-misstanktes-for-misshandel-av-hagamannen--kraver-nu-135-000-kronor
Citera
2023-10-22, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalKristid
Håller helt med. Polishunden spårade honom ända fram till dörren på hans arbetsplats i Haga. Och polisen utgick från att han hoppat in i en bil. De berättar till o med om det i dokumentären som går nu.

Det är en skandal hur de tappade bort sig i sin egen utredning gång på gång.

Kling och klang visar sig från sin bästa sida ännu en gång, så inihelvete inkompetenta.
Citera
2023-10-22, 20:39
Medlem
Varför i helvete har han skyddade personuppgifter? Hur fan kan man skydda förövare istället för bra människor?? Så jävla idiotiskt! Livstid?
Citera
2023-10-22, 22:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bingbangbung
Kling och klang visar sig från sin bästa sida ännu en gång, så inihelvete inkompetenta.

Ja tyvärr, inkompetenta lantispoliser som inte kunde utreda det uppenbara. https://www.svtplay.se/hagamannen
Senast redigerad av SkandiahusetStig 2023-10-22 kl. 23:02.
Citera
2023-10-23, 02:20
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Kollade tillbaka på nyheter om det lilla svinet och då lästes detta i Expressen:

Niklas Lindgren överklagade också beslutet att han ska tvingas delta i relations- och samlevnadsprogrammet hos frivården samt i alkoholbehandling. Men det överklagandet avslog tingsrätten. "Utifrån det underlag som presenterats i ärendet delar tingsrätten Kriminalvårdens bedömning att det fortfarande föreligger en hög risk för återfall i sexualbrott", skrev rätten.

Så mycket verkar denna apa bry sig om att rehabiliteras. Att han är ringa 162 centimeter lång är på dvärgnivå, man får väl hålla utkik efter svennar som är korta i växten då.
Citera
2023-10-24, 11:00
Medlem
Här är en hyfsat detaljerad artikel om honom och hans tankar och förklaringar (ej låst artikel). Verkar som att han mest tänkte på sig själv och verkar ha svårt för att kunna relatera till offren. Sjukt minst sagt!

https://www.svd.se/a/0ff265a0-b150-38a2-bf1a-b9ffd4ed8df2/hans-varsta-angest-var-radslan-att-bli-upptackt
Citera
2023-10-24, 22:58
Medlem
Jag lyssnade på en av poddarna om Hagamannen och en utredare berättade att kvinnorna har inte känt någon alkoholdoft från honom, så man drar slutsatsen att han bara använt det för att ha något att skylla ifrån sig på. Kvinnan som han så grymt bet av örat på och försökte döda, kände heller ingen alkoholdoft.

Det har inte varit alkoholen som gjort detta. Han är ett monster som våldtar och försöker döda kvinnor. Jag tror inte en sekund att han slutat. Han är ju inte ens motiverad att gå i behandling! Varför skulle han då sluta våldta?

Jag hoppas att hans exfru sover gott om nätterna när hon hjälpt till att stjäla skadeståndspengarna från alla dessa grovt misshandlade, nästan mördade, våldtagna kvinnorna. Det måste till en alldeles särskild sorts kvinna för att göra något så grovt mot andra kvinnor.
Citera
2023-10-25, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag lyssnade på en av poddarna om Hagamannen och en utredare berättade att kvinnorna har inte känt någon alkoholdoft från honom, så man drar slutsatsen att han bara använt det för att ha något att skylla ifrån sig på. Kvinnan som han så grymt bet av örat på och försökte döda, kände heller ingen alkoholdoft.

Det har inte varit alkoholen som gjort detta. Han är ett monster som våldtar och försöker döda kvinnor. Jag tror inte en sekund att han slutat. Han är ju inte ens motiverad att gå i behandling! Varför skulle han då sluta våldta?

Jag hoppas att hans exfru sover gott om nätterna när hon hjälpt till att stjäla skadeståndspengarna från alla dessa grovt misshandlade, nästan mördade, våldtagna kvinnorna. Det måste till en alldeles särskild sorts kvinna för att göra något så grovt mot andra kvinnor.

Ja det är ju intressant att han började bete sig som ett äckel helt plötsligt.
Hade han aldrig druckit alkohol innan han gav sig på sitt första offer?
Han verkar ju förvånad själv över sitt beteende, men samtidigt verkar han inte ångra något och han kan svara konkret vad hans plan var, att våldta.

Finns det något yttrande från arbetskollegor och polare från dessa kvällar när de ska ha umgåtts?
Citera
2023-10-26, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smyken
Här är en hyfsat detaljerad artikel om honom och hans tankar och förklaringar (ej låst artikel). Verkar som att han mest tänkte på sig själv och verkar ha svårt för att kunna relatera till offren. Sjukt minst sagt!

https://www.svd.se/a/0ff265a0-b150-38a2-bf1a-b9ffd4ed8df2/hans-varsta-angest-var-radslan-att-bli-upptackt

Den lilla fittan ljuger.
Citera
2023-10-26, 19:49
Medlem
GormDenGamles avatar
Har han kontakt med barnen? Eller har de tagit avstånd?
Citera
2023-10-27, 11:00
Medlem
Erik Östs avatar
Varför genomför man inte kemisk kastrering innan man släpper ut den här typen av sexbrottslingar ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in