Citat:
Ursprungligen postat av
patrixx
Jag vill bara upprepa att erbjudandet att vara med i RCB och bemöta vår "rappakalja" är öppet för alla. Skicka bara ett PM så ordnar vi det.
Det skulle vara väldigt givande både för våra lyssnare och oss att debattera dessa saker. Och i en riktig debbat är det svårare att hålla på med den typ av sandlåde ad hominem ni hänger er åt här.
Så kom igen. Ge mig fel i att ingen av er vågar ställa upp.
Snälla du, om inte ens Fabian Fjälling kunde få er att ge upp er hemmasnickrade teori varför skulle någon annan lyckas? Ni är ju inte alls intresserade av debatt. I synnerhet du har ju fastnat i något som inte alls har med raketers framdrift att göra. Varifrån du fått dina idéer vägrar du dessutom svara på. Om det stämmer som du säger finns det väl böcker och artiklar med teori och ekvationer motsvarande det som majoriteten av oss andra är övertygade om.
Ni pissade på Fabian i podden och det borde ni skämmas för. I synnerhet du, som låtsades förstå till sist men som sedan hängde ut honom som mindre vetande i ett senare avsnitt. Ni beter er väldigt illa och är inte ens värda att ha gäster med högre utbildning eller yrkeskunnande. Förklara gärna varför ni valt detta angreppssätt istället för som de flesta andra visa nyfikenhet när någon är insatt i ett ämne. Då kan ni först be om en grundlig genomgång och sedan ifrågasätta om det inte passar er. Istället är det taggarna utåt direkt och inställningen att alla som inte håller med er har fel. Det är mycket osympatiskt, arrogant och en värdelös strategi.
Istället för att här och nu ange referenser och kanske en ekvation eller peka på exakt var i raketekvationen det brister, enligt dig, kommer du i vanlig ordning att hänvisa till
(1) Gaslagar och fri expansion, trots att sambandet mellan det och raketdrift inte nämns någonstans, annat än på Cluesforum. Dessutom är det inte ens fri expansion vi har att göra med här.
(2) Liknelser för att slippa ge dig in i den fysik det handlar om.
(3) Att inget arbete utförs när gasen släpps ut, utan att tilläga att det gäller rymdens vakuum. Vad som händer inuti brännkammaren håller du tyst om.
(4) Saker jag inte orkar fylla på med, men det rör sig om ursäkter och undanflykter.