Citat:
Ursprungligen postat av
Trues245
Skulle du vilja att din syster eller dotter jobbar som prostituerad? Eller skulle du själv jobba som prostituerad? Det finns säkert män som skulle betala för sex med dig. Lättförtjänta pengar ju?
Och du är inte så lite naiv om du inte tror att det handlar om förnedring. Åtminstone i många fall så gör det det. För det första finns det många män som ser sex överhuvudtaget som förnedrande för kvinnan. Därför ser de ner på kvinnor som går med på att ha sex med dem. Eller vill utföra diverse förnedrande sexuella handlingar som knappast handlar om att visa kärlek och omtanke för den andra. Såsom hårt oral- eller analsex som bara utsätter kvinnan för obehag och minimal njutning, våldsinslag som strypning, att slåss, spotta på, kissa på osv. Vad handlar det om, om inte att folk tänder på förnedring och dominans?
Så klart vill många som köper sex göra delar av detta, eller tycker att bra jag betalar, då får jag göra vad som helst. En ”sexuell upplevelse” ska delas av två personer och innefatta samtycke. Att köpa och utnyttja en annan person som inte själv får ut något av det och som bara gör det mot betalning är inte en sexuell upplevelse det är något annat.
Nej det skulle jag inte vilja, på samma sätt som jag inte skulle vilja att dom låg runt med massa män gratis. Men jag tänker inte lägga mig i deras sexliv, är deras ensak.
Nej jag skulle inte vilja sex till män då jag är heterosexuellt och bara tänder på den heterosexuella sexakten och inte tänder alls på det homosexuella.
Det är klart det säkert gör för vissa men för det stora flertalet tror jag bara det handlar om basic sex och inget annat. Dom som däremot alltid ser sex som förnedrande för kvinnan kommer ju förmodligen att ha samma inställning vid one night stands och liknande. Förhoppningsvis nekar dom flesta sexsäljare sådana kunder och är bra på att sätta gränser.
Klart man inte har rätt att göra vad som helst för att man betalat, är ju precis som vid vilket sex som helst. Bara för du hamnat i säng med någon kan man ju inte göra vad som helst.
Sex kan vara på många sätt, måste inte vara så dramatiskt eller stort. Kan ju vara något som någon bjuder på också.
Känner överhuvudtaget inte igen mig i det du beskriver och tror inte du riktigt har en objektiv syn på det här. Man utnyttjar ju inte heller alls nödvändigtvis någon, inte mer än vad prostituerade gör ang att tjäna pengar på att någon vill ha sex. Det är inte alls som du fått för dig.