2023-10-26, 04:50
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Jag minns inte vad han hade för titel men det var ett högdjur från HR. Sen om det var i Aktuellt eller TV4 vet jag inte heller då jag såg båda. Någon rådman eller liknande? Det var bedrövligt att lyssna på hur han erkände att dom inte trodde på Maja och att det inte stämde det hon ljög om. Han såg verkligen ynklig ut och darrade lite på rösten.

Klart som fan att det är nåt skumt för både TR och hela svenska folket som läst FUP kan ju inte ha fel. Är det folk från pingstkyrkan med i HR? Hela Jönköping drösar av religiösa människor vilket är allmännt känt. Jag tror absolut inte att det här gått rätt till och jag hoppas att det kommer fram.Pingstkyrkan är absolut en sekt och dom är maktfullkomliga och ser ner på vanligt folk. Googlade lite på Pingstkyrkan.
Jönköping kallas Smålands Jerusalem.

Det kanske kommer fram när MH mördar igen och HR vill skylla ifrån sig. Då berättar de kanske varför de frikände henne.
Citera
2023-10-26, 05:25
Medlem
Citat:
Jag har varit övertygad sen dag ett att fylleristen GW har ett finger med i spelet. Hur kunde han veta i tidigt skede att Maja skulle frias? Han myser nu och klappar sig på bröstet i TV och jag förmodar att han har kontakt med majas föräldrar också. Såg när rådmannen eller vad han var från HR idag stod i TV och sa ordagrant att dom inte trodde på Majas lögner och att det inte stämde med det hon sa. Han såg faktiskt ut att skämmas lite för att dom friade en mördare. Karln verkade inse hur illa det lät när han sa det med ynklig stämma.

När jag skrev tidigare att Maja borde flytta till Afrika var det för att hon kanske skulle vara tryggare där. Har aldrig läst så många ilskna kommentarer tidigare på facebooks-sidor och SR samt Vetlandas tidning har raderat hundratals. Sen fick bara vissa skriva men det verkar tomt i kommentarsfälten därefter av en anledning. Alla är arga. .Ingen som är direkt posiiv mer än en och annan pingstvän tydligen. Men dom läser väl bara Stridsropet eller vad deras lektyr kan heta. Hoppas verkligen att någon som kan juridik anmäler denna rättegång för jäv. En av dom smutsigaste förmodligen och alla som dömde borde ligga sömnlösa om nätterna och skämmas. LÅT STÅ!
För trött nu men pma om du vill veta hur GW kunde veta detta bara påminna mig vad de gäller.
Kan säga så mycket att varenda förhandling är uppgjorda innan. vet låter sjukt men så är det får förklara i om är för slut!
Glöm inte ALLT ÄR BARA ETT SPEL FÖR GALLERIAN. å
The whole world is a stage.
de där är invigda och spelar sina roller. folket spelar med sina roller de givit oss utan att veta om det.
Citera
2023-10-26, 05:47
Medlem
Citat:
Jag minns inte vad han hade för titel men det var ett högdjur från HR. Sen om det var i Aktuellt eller TV4 vet jag inte heller då jag såg båda. Någon rådman eller liknande? Det var bedrövligt att lyssna på hur han erkände att dom inte trodde på Maja och att det inte stämde det hon ljög om. Han såg verkligen ynklig ut och darrade lite på rösten.

Klart som fan att det är nåt skumt för både TR och hela svenska folket som läst FUP kan ju inte ha fel. Är det folk från pingstkyrkan med i HR? Hela Jönköping drösar av religiösa människor vilket är allmännt känt. Jag tror absolut inte att det här gått rätt till och jag hoppas att det kommer fram.Pingstkyrkan är absolut en sekt och dom är maktfullkomliga och ser ner på vanligt folk. Googlade lite på Pingstkyrkan.
Jönköping kallas Smålands Jerusalem.
Vi kan lägga till att domare Viktor Wetterö som var en av de 3 domarna som friade Maja för mord har en släkt med förkärlek för Afrika.

Släkten Wetterö har t.o.m byggt en skola i Gambia.

( surfar man runt lite på nätet går det ibland att hitta intressant info 😉 )
Citera
2023-10-26, 06:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne
Är Ystad värre än Hinseberg?

Jag hörde en intervju med hennes advokat i dag när hon var på väg till häktet för att informera J om domen. Hon betonade hur isolerad J är större delen av tiden, att det är många timmar per dygn hon får tillbringa ensam i sin cell, att hon inte bara har förlorat sin frihet utan också är avskuren från sin familj.

Nu fattas bara att J ska skriva en bok om sina upplevelser..:"Min historia" eller ngt i den stilen.

Ystad är ett riktigt säkerhets fängelse, där sitter de riktiga galningarna, t.ex Arbogakvinnan = Johanna Möller, Sara Lundblad och svarta änkan med mera.
J får sitta i häktescell tills de vet var de ska placera henne..
Så länge hon sitter där, så gäller väl samma regler som när man är häktad.. Men inte riktigt samma restriktioner...

Ja en bok kommer säkert ut, då hon verkar bra på att skriva...
Citera
2023-10-26, 06:16
Medlem
Citat:
Jag har varit övertygad sen dag ett att fylleristen GW har ett finger med i spelet. Hur kunde han veta i tidigt skede att Maja skulle frias? Han myser nu och klappar sig på bröstet i TV och jag förmodar att han har kontakt med majas föräldrar också. Såg när rådmannen eller vad han var från HR idag stod i TV och sa ordagrant att dom inte trodde på Majas lögner och att det inte stämde med det hon sa. Han såg faktiskt ut att skämmas lite för att dom friade en mördare. Karln verkade inse hur illa det lät när han sa det med ynklig stämma.

När jag skrev tidigare att Maja borde flytta till Afrika var det för att hon kanske skulle vara tryggare där. Har aldrig läst så många ilskna kommentarer tidigare på facebooks-sidor och SR samt Vetlandas tidning har raderat hundratals. Sen fick bara vissa skriva men det verkar tomt i kommentarsfälten därefter av en anledning. Alla är arga. .Ingen som är direkt posiiv mer än en och annan pingstvän tydligen. Men dom läser väl bara Stridsropet eller vad deras lektyr kan heta. Hoppas verkligen att någon som kan juridik anmäler denna rättegång för jäv. En av dom smutsigaste förmodligen och alla som dömde borde ligga sömnlösa om nätterna och skämmas. LÅT STÅ!

Riksrevisionen har granskat hur domare utnämns och gett kritik till att utnämningarna styrs av nätverken Hilda och Ruben:
https://detgodasamhallet.com/2021/04/30/lars-hassler-en-stat-i-staten-de-okanda-och-farliga-natverken-hilda-och-ruben/
” Hilda består av ca 50 kvinnliga jurister i ledande positioner, bland advokatkåren, domstolarna, åklagarmyndigheten, polisen och den statliga förvaltningen; de brukar kallas ”Storhildor”. Ruben är ett nätverk av manliga jurister i ledande positioner inom advokatkåren och rättsväsendet/förvaltningen som vill stödja unga kvinnliga jurister. För att ingå i något av nätverken måste en jurist dela nätverkens värdegrund därför vara politiskt korrekt”.

Så visst finns det nära kontakter mellan dem som sitter som åklagare och domare runt om i landet. Dock tror jag som Develi och Heretic77 säger att Rullman borde ha kallat fler vittnen och lagt upp målet mer noggrant, det känns för hastigt och slarvigt hopsatt och han missade att presentera viktiga sammanhang. Det känns som hovrätten endast fick en begränsad bild av skeendet och dömde utifrån det.
Citera
2023-10-26, 06:18
Medlem
Citat:
Tror att fyllbulten GW kan svara på den frågan. Han om någon vet ju precis allt och har läst varje rad om fallet minutiöst. Varje sekund har han nagelfarit ärendet enligt honom själv och kommit fram till att Maja är oskyldig. Skulle gärna vilja veta hur mycket och ofta han besökt folk i HR. Inte konstigt att dom flesta poliser avskyr gubbslemmet.

Och de flesta vanliga medborgare avskyr polisslemmet -- oavsett kärlek till GW!

Polisen avser att ta över makten i landet, som deras emblem med fasces och bödelsbilan redan markerar. Alla utom rena idioter har redan insett detta!

Det blir skoj när huvudena faller en gång! Som i Kampuchea.
Citera
2023-10-26, 06:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hon är för närvarande adresserad på Orkesterv*gen 21 och tycks troligen ha fått utegångsförbud tills vidare.

Mvh/
@JokerMannen

Jo det vet jag oxå, men jag undrar var hon befinner sig då jag inte sett något inlägg att hon är i Vetlanda....
Hon borde ju vara på annan ort pga hennes säkerhet, då jag tror att vänner till T inte godtycker denna domen.
Citera
2023-10-26, 06:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Kanske blir som ett fängelse iallafall då.

Tror jag inte att det blir, då de inte vet längre vad deras dotter är för någon, och vad M kan ställa till med inom våld...
Men pingströrelsen kanske går ihop o helt plötsligt är M spårlöst försvunnen...
Citera
2023-10-26, 06:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Den stora skillnaden är att TR tog större vikt i Johannas utpekande av Majas delaktighet än HR.

HR ville ha stödbevisning till Johannas utpekande vilket är mer eller mindre omöjligt då Toves kropp blev skändand samt liggande ute i terrängen.

Att sedan HR inte finner Maja trovärdig är en annan sak.

HR's dom är underlig tycker jag, då M's straff ifrån livstid till 18mån fängelse är ett väldigt stort glapp i straffpåföljd..
Citera
2023-10-26, 06:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Fröken Janss*n har också vid andra tidigare tillfällen uppvisat tårar. Trots allt, vill jag påstå att Fröken Janss*n faktiskt har ett samvete även om det för det mesta tycks vara förankrat i djupet inom henne och har svårt att komma ut, och upp till ytan.

Ja, Fröken Janss*n har trots allt ett samvete till skillnad från hennes tidigare kamrat storlögnerskan Fröken Hellm*n.

Att Fröken Janss*n tog bort sitt ena efternamn beror på en tidigare långvarig konflikt med fadern.

Mvh/
@JokerMannen

J höll på med stora hästar, så där finns nog en hel del känslor i J, annars hade nog hästar Kännt av negativa vibbar...
Även en mördare har ibland goda känslor, o vad jag har läst i P7:an om J, så finns det inget som tyder på att J ska vara en Sociopat, för de är helt utan känslor och empati...
Citera
2023-10-26, 06:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Hon behöver en plastikoperation de lux som fullständigt förvandlar hennes ansikte om hon ska ha nån nytta av en ny identitet. Om hon byter namn hoppas jag Flashback avslöjar det nya och också hennes nya adress om hon flyttar. Det finns alltid nån som vet.

M kan eventuellt bosätta sig en förort eller samhälle där det finns gott om mörkhyade afrikaner, då smälter hon bra in där o dessutom klä sig i de färgglada kläder som afrikanska kvinnor brukar ha på sig.

Men om staten ser till att M ska ta ett arbete och då kommer det nog snabbt ut vad hon heter...
Citera
2023-10-26, 06:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Det är alltså så att den imbecilla likskändaren och medlöparen Hellman redan har suttit intagen ett år och bara har ett halvår kvar av straffet? I praktiken inget straff alls kvar eftersom hon troligen har varit en snäll häktesflicka och får sista tredjedelen av straffet avskrivet. Hon är alltså helt fri nu? Så fri hon nu kan bli med det lätt igenkänningsbara avtrubbade och halvsovande utseendet. Finns hon kvar i Vetlanda eller har den gudfruktiga familjen haft den goda smaken att flytta långt därifrån där de tror att ingen kommer att känna igen fröken misfit?

Den sista tredjedelen är villkorligt ute i det fria, något straffbart under den tiden, så kan M sitta av resten av straffet, eller in i häktet igen om straffskalan är högre än tiden som är kvar villkorligt.
T.ex några tetas med henne tills M blir vansinnig och går på och slå dem.
Då är hon körd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in