2023-10-26, 01:09
Medlem
Jag funderar över om inte Maja efter detta bör ges en skyddad identitet så hon som oskyldig kan leva ett liv i fred och frihet. Kanske arbetat man förebyggande med en sådan redan i detta nu hos skatteverket, eller än troligare hos Polisen så hon får en helt ”ny och fräsch” identitet och kan börja ta nya tag.

Kanske ska vi se det positiva i att Maja kan återgå till att vara en skattebetalare som kanske kommer jobba med att ta hand om barn i framtiden. Ska hon kunna få jobb måste straffregistret försvinna för vilket en ny identitet är en bra lösning man brukar ta till.
Citera
2023-10-26, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Trams. Hon erkänner och berättar hur det gick till. Hon berättar om Majas inblandning samtidigt som hon berättar om sin egen. Ja, Maja har dessförinnan berättat om dumpningen av kroppen och det har Johanna fått veta. Men om Johanna ville hämnas skulle hon väl lagt skulden på Maja, inte på sig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
.

Eller så la hon korten på bordet och talade sanning?.
Hade hon velat hämnas så hade hon kunnat dragit till med så mycket mer
Det är nästan löjligt att kalla det hämd
J är väl ingen som drar sig för riktig hämd när hon vill
och sån som hon är så blev jag förvånad öv att hon inte hämnades

Jag sade aldrig något om hämnd. Jag sade kontroll. Nu är detta bara ett hypotetiskt scenario. Jag känner inte JJ. Poängen är dock att det inte går att utesluta att en medåtalad uttalar sig av något annat skäl, vilket är så HR resonerar när de säger att man bör akta sig.
Citera
2023-10-26, 01:22
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Jag funderar över om inte Maja efter detta bör ges en skyddad identitet så hon som oskyldig kan leva ett liv i fred och frihet. Kanske arbetat man förebyggande med en sådan redan i detta nu hos skatteverket, eller än troligare hos Polisen så hon får en helt ”ny och fräsch” identitet och kan börja ta nya tag.

Kanske ska vi se det positiva i att Maja kan återgå till att vara en skattebetalare som kanske kommer jobba med att ta hand om barn i framtiden. Ska hon kunna få jobb måste straffregistret försvinna för vilket en ny identitet är en bra lösning man brukar ta till.

Blir nog något inom kyrkan för lilla maya.

Kanske stämma orgeln?
Citera
2023-10-26, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Åklagaren bör kunna dra J till HD. Straffet är fel. M lär bli svårare. Kanske att man kommer fram till jäv eller andra tveksamheter. Jämför man bevisen i detta fall med till exempel de som blev dömda vid skjutningen vid Vårväderstorg så är bevisningen bra mycket bättre i detta fall. Det luktar lite pussy pass. Även om det är en vidrig term.
Känns som alla ör insnöade på stegräknare i mobiler, kan ju för helskotta va uppe och gå utan ha mobil med sig, skulle va lättare att hålla fast nån som kämpar emot än ha nån mobil med sig... inga uppgifter om dna rester etc på naglarna på offret? Borde väl ha funnits hudavskrapningar under naglarna isf...
Citera
2023-10-26, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Blir nog något inom kyrkan för lilla maya.

Kanske stämma orgeln?

Tänk dig när man ska hämta barnet på förskolan eller få sig lite själavård och står öga mot öga med Fredrik Federley och Maja Hellman.
Citera
2023-10-26, 01:35
Medlem
LeeVans avatar
Pressträffen efter förkunnad dom. (SVT-play)

https://www.svtplay.se/video/jqPp22J/nyheter-direkt/hovratten-forkunnar-dom-i-tove-fallet?position=949&id=jqPp22J
Citera
2023-10-26, 01:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flygsand
Jag sade aldrig något om hämnd. Jag sade kontroll. Nu är detta bara ett hypotetiskt scenario. Jag känner inte JJ. Poängen är dock att det inte går att utesluta att en medåtalad uttalar sig av något annat skäl, vilket är så HR resonerar när de säger att man bör akta sig.
På vilket sätt ger det Johanna kontroll över något? Det är ju bara trams.
Citera
2023-10-26, 01:40
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Håller med, jag tror att kommande 16 år för Maja blir mycket mer smärtsamma än för Johanna.
Hon kommer få mång miljon skadestånd och ny bostad samt skyddad identitet.
Detta land alltså....
Citera
2023-10-26, 01:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka

Hon behöver en plastikoperation de lux som fullständigt förvandlar hennes ansikte om hon ska ha nån nytta av en ny identitet. Om hon byter namn hoppas jag Flashback avslöjar det nya och också hennes nya adress om hon flyttar. Det finns alltid nån som vet.
Citera
2023-10-26, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dryopteris
Exakt, kan någon förklara varför dessa uppgifter från FUP bara försvunnit?

Har de försvunnit, mycket märkligt. Planen var att misshandla Tove efter bråket inne på Nöjet, då de inte fick gehör från polis. Maja var inne och letade efter Tove efter stängning.
Citera
2023-10-26, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Hon behöver en plastikoperation de lux som fullständigt förvandlar hennes ansikte om hon ska ha nån nytta av en ny identitet. Om hon byter namn hoppas jag Flashback avslöjar det nya och också hennes nya adress om hon flyttar. Det finns alltid nån som vet.

Håller med dig. Sedan skriver personen att hon ska ta hand om barn?! Är detta dagens skämt, vansinne att skriva så.
Citera
2023-10-26, 01:49
Medlem
Svidmyras avatar
Det är alltså så att den imbecilla likskändaren och medlöparen Hellman redan har suttit intagen ett år och bara har ett halvår kvar av straffet? I praktiken inget straff alls kvar eftersom hon troligen har varit en snäll häktesflicka och får sista tredjedelen av straffet avskrivet. Hon är alltså helt fri nu? Så fri hon nu kan bli med det lätt igenkänningsbara avtrubbade och halvsovande utseendet. Finns hon kvar i Vetlanda eller har den gudfruktiga familjen haft den goda smaken att flytta långt därifrån där de tror att ingen kommer att känna igen fröken misfit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in