Citat:
Ursprungligen postat av
Beaver14
Ja, det sägs så. Att han drog på sig en skada på sista träningen on the eve ahead of the match.
Eve betyder kväll för mig och i så fall tränade de i Spanien och han var med dit. Då är det ju inga konstigheter. För de reste till Spanien i måndags.
Jag är kanske lite konspiratorisk, för jag vill verkligen att klubben agerar rätt i detta och att det innebär att det inte finns någon substans i anklagelserna och därmed inget hinder att han spelar som vanligt. Men om det finns substans i anklagelserna, t.ex. att spanska polisen vill förhöra honom och Arsenal agerar för att försvåra det är det inte alls bra. Det är ett sammanträffande som väcker frågor. Fler frågor blir det om han är tillbaka på lördag igen.
Asså jag tror inte han är "efterlyst" i Spanien, det hade annars brittiska tidningarna gjort stora nyheter om att han fått stanna hemma..
Jag vill också att klubben agerar rätt - vilket tyvärr är svårt. Som exempel så accepterar dom sponsorpengar från Rwanda, som egentligen befolkningen behöver.. fuck arenan heter Emirates liksom.. Visst det är en bråkdel av pengarna som PSG/City/Chelsea/Newcastle får från sina ägare, men det är ändå ett problem.
Sen vill jag verkligen tro att Arteta är en ärlig människa, hade han fått bevis på att Partey är skyldig så hade han inte fått spela. Men vem fan vet...