2023-06-30, 20:29
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Det är ju hans utköpsklausul som sagt så då brukar det bli dyrare, om man inte har något speciellt inskrivet som Mac Allister eller Haaland. Barcelona skrev ju in en utköpsklausul på €400m för Gundogan 😁
Ja, men inget säger väl att den inte går att förhandla ner?

Går inte att jämföra med Spanien, dom MÅSTE skriva in klausuler så Real och Barca sätter dom på löjliga summor.. Barca vill väl inte heller riskera att sätta den lite för lågt igen (PSG betalade Neymars)..
Citera
2023-06-30, 20:32
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Ja, men inget säger väl att den inte går att förhandla ner?

Går inte att jämföra med Spanien, dom MÅSTE skriva in klausuler så Real och Barca sätter dom på löjliga summor.. Barca vill väl inte heller riskera att sätta den lite för lågt igen (PSG betalade Neymars)..

Känner klubben att dom inte behöver sälja så är det väl inte mycket att göra åt saken än att betala antar jag.

Nä jag är medveten om det, har för mig att Barca satt 700m euro på Ferran Torres 😅
Citera
2023-06-30, 20:34
Medlem
jontepsgs avatar
Är det någon som har bra koll på Jackson som Chelsea precis presenterat?
Citera
2023-06-30, 20:36
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Det är för tidigt att spela på en tabell när man inte ens vet vilka som ska spela i alla lag än.

Transfermarknaden har precis börjat och denna superdatorn gjorde ju sin analys för typ två veckor sedan. Mycket som kan hända framöver, och dessutom som redan har hänt på de två veckorna sen artikeln släpptes.

Dock tror jag att den har rätt om att City, Arsenal och Liverpool kommer slåss om top 3 platserna, men tycker samtidigt det är för tidigt att säga i vilken ordning. Visst är jag partisk, men jag tror ändå Arsenal har chans att vinna titeln i år.
Det var ett inlägg i kategorin lek, tråden behövde livas upp lite med tokigheter. Ett Arsenalfans har redan tagit ut segern trots flera veckor kvar av transfern. Så redan nu har superdatorn fel..
Citera
2023-06-30, 20:44
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Det var ett inlägg i kategorin lek, tråden behövde livas upp lite med tokigheter. Ett Arsenalfans har redan tagit ut segern trots flera veckor kvar av transfern. Så redan nu har superdatorn fel..

Superdatorn har ganska bra koll, det enda den alltid missar är såklart lagen som över/underpresterar. Det är ju också det som är det svåraste att tippa.

Jag väntar med mitt tips tills fönstret är stängt.
Citera
2023-06-30, 20:51
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Känner klubben att dom inte behöver sälja så är det väl inte mycket att göra åt saken än att betala antar jag.

Nä jag är medveten om det, har för mig att Barca satt 700m euro på Ferran Torres 😅
Det var väl inga som betalade klausuler förut? Dom är ju bara där utifall att.. 40 borde räcka för att vara svårt att säga nej till?
Citera
2023-06-30, 21:09
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Alla lag har chansen att vinna innan det börjar.. Vad gör att du tror att Arsenal skulle ha större chans i år än säg förra året?

Bredare trupp, högre kvalitet av spelare, mer erfarenhet och ett till år för Arteta att göra verklighet av hans planer i sin process att utveckla laget.

Behöver inte betyda att det kommer ske, men jämfört med början av förra säsongen så har de fler förutsättningar för att lyckas denna gången.
Citera
2023-06-30, 21:14
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:

Jag har inte tagit ut segern i förhand, säger ba vad jag tror, utifrån leken hehe.

Menade inte att man inte får komma med förutsägelser redan nu, utan rekommenderade mer att inte spela pengar på en tabell gjord av en superdator, just i detta stadie. Men det kanske inte var det du menade med att spela på tabellen?
Citera
2023-06-30, 21:18
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Bredare trupp, högre kvalitet av spelare, mer erfarenhet och ett till år för Arteta att göra verklighet av hans planer i sin process att utveckla laget.

Behöver inte betyda att det kommer ske, men jämfört med början av förra säsongen så har de fler förutsättningar för att lyckas denna gången.
Får ju komma ihåg att Arsenal smög med länge och inga tog dom som seriösa utmanare. Detta år kanske inte blir ännu svårare att hänga med..
Citera
2023-06-30, 21:19
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Jag har inte tagit ut segern i förhand, säger ba vad jag tror, utifrån leken hehe.

Menade inte att man inte får komma med förutsägelser redan nu, utan rekommenderade mer att inte spela pengar på en tabell gjord av en superdator, just i detta stadie. Men det kanske inte var det du menade med att spela på tabellen?
Lönt att spela om det handlar om att eftersom superdatorn redan förutsett tabellen behöver lagen inte spela matcherna.

Se inlägget som ett skämt, mycket kvar innan man kan bedöma varje lags chans. Dock sticker jag ut hakan och säger att ett av lagen i tabellen vinner serien…..

Nä inte du som sagt något om serieseger.
Citera
2023-06-30, 21:21
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Lönt att spela om det handlar om att eftersom superdatorn redan förutsett tabellen behöver lagen inte spela matcherna.

Se inlägget som ett skämt, mycket kvar innan man kan bedöma varje lags chans. Dock sticker jag ut hakan och säger att ett av lagen i tabellen vinner serien…..

Nä inte du som sagt något om serieseger.
Gör om tabellen så Arsenal är etta så slipper vi tjafs
Citera
2023-06-30, 21:29
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Det var väl inga som betalade klausuler förut? Dom är ju bara där utifall att.. 40 borde räcka för att vara svårt att säga nej till?

Nä klausuler har väl blivit mer populärt på senare år? 40 är för lite för Leipzeg såklart, varför skulle dom acceptera ett sånt bud när dom värderar spelaren högre och vet att det finns lag som är villiga att betala utköpsklausulen? Marknaden är fuckad helt enkelt och det har den varit jävligt länge..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in