2023-10-25, 03:01
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Från min "källa" igen då. Alltså källan har läst från den danska BT igen då:

"Ett vittne. Margarett*a Herthni*k stod i sitt köksfönster och såg en dansk bil på en liten grusväg köra väldigt långsamt. I den satt fyra unga i. Bilen körde tvärtom mot vad turister normalt skulle göra, berättar hon i en artikel med tidningen B.T i juli 1992. och exflickvännnen Anni berättar i samma artikel att han var ute och fixade bilar med en kompis på Söndagsmorgonen."

Bombshell. Dessa vittnen gör det sannerligen inte lätt för oss, nu skall alltså denna Trankärrs bil fyllas upp med två danskar till i denna bil...

Vad har vi att ta till förutom PN och ErAN ? ErAns bror Ol*e A, om han bodde i Mariestad då ? Jag såg även denne To*m A (f.1969) på Thords lista här, bodde i Lugnås. Utvandrade sedan, runt 1995 tror jag det var, kanske någon att kolla upp ? Han var inte bror med ErAn skall sägas. Glöm att någon svensk skulle sitta i denna bil för övrigt, Nej.

Detta är en dansk historia rakt av. Vi bör jaga dem tills de praktiskt talat ramlar ihop av utmattning. Inga som helst tveksamheter om den saken.

Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
För några dagar sedan besökte jag Mariestad för första gången. Bland annat åkte jag från E20 ned mot Trankärr, passerade Trankärrvittnets hus och vände vid skogsbrynet strax söder om (den helt igenvuxna) dammen.

Karta:
https://ibb.co/VpzT4mC
(Scrolla ned så ser ni nere till vänster en angivelse hur långt fem hundra meter på kartan är)

Besöket väckte några tankar. Till att börja med slog det mig att vägen genom Trankärr passerar flera tomter där man i praktiken kör genom folks gårdstun. Det är ingen bra väg att köra in på om man vill smyga sig in obemärkt.

Vid skogsbrynet fanns två vägar, som framgår av kartan. Båda såg körbara ut vid första ögonkast. För att undvika risk för skador på bilens underrede valde jag att vända.

Vägen in till Trankärr är dessutom bara skyltad "Trankärr", så varför skulle någon turist alls se det som en väg upp på Lugnåsberget? Fanns det sådana skyltar 1992?

Mitt besök har fått mig att misstänka att killarnas mål var att köra ut i skogen och dumpa Helena på plats. De visste inte att just denna väg skulle gå så nära folk. Jag har tidigare trott att de körde samma väg tillbaka, men efter att ha läst vad som sägs så ser jag att Judaland har skrivit något som är lätt att missuppfatta om man inte känner till kartan och var Trankärrsvittnet bodde:

Eftersom vi nu, tack vare IB03, vet vem Trankärrsvittnet är och därmed var hon bodde så blir Judalands beskrivning mycket intressant. Bilen har helt enkelt kört in på den sämre av de två vägarna vid skogsbrynet, den som leder mot Kusabäcken. Efter 30-45 minuter har man kört tillbaka och vikt upp mot Kusabron.

Ugglan har kommenterat Judalands inlägg på ett sätt som gör att Ugglan antingen själv missförstått Judaland eller i vart fall så att andra lätt missförstår iakttagelsen.

(min fetning)

Texten kan tolkas så att bilen svängt inte långt från Kusabron, men det är alltså nere i Trankärr den svänger.

Det finns uppgifter i tråden om en "grav", dvs en öppen grop, i närheten av Kusabäcken. Är den placerad inom rimligt promenadavstånd från den streckade vägen? Kan det tänka sig att fyra man med spadar försökt gräva en grav men gett upp på grund av rötter och sten? Eller blev Helena begravd där för att senare grävas upp och föras till en helt annan plats?

Cirka 500 meter sydost efter korsningen där bilen svängde finns en ny korsning där den ena vägen är spärrad med en bom. Fanns den bommen där 1992? Jag gissar att så inte var fallet eftersom Hökamossen skall ha genomsökts, enligt uppgift i tråden.

Hmmm, vilken nationalitet hade denna Margarett*a Herthni*k? Hur kom det sig att hon blev intervjuad i BT redan i juli 1992? Var hon själv danska, eller?

Sedan har det ju diskuterats frekvent att Margarett*a Herthni*k inte alls var säker på att bilen skulle ha varit dansk. Det har varit mycket snack om den där dekalen, bilens färg med mera. Hur är det egentligen? Personligen tror jag att hon faktiskt såg en dansk bil med fyra unga personer i.

Njae, jag är inte så säker på att Trankärrs-bilen måste fyllas upp med ytterligare två danskar till att bli totalt fyra danskar. Jag menar att PU mycket väl kan ha varit med i den bilen!

I övrigt tror jag som jag alltid har trott: Att Trankärr och Kusabäcken är relevanta platser i försvinnandet. Dock finns ett Trankärr även på Torsö (!), och har jag fått veta att polisen har genomfört sökningar där! Hmmm, hur i hela friden kan polisen ha hamnat i Trankärr på Torsö? Obegripligt.
Citera
2023-10-25, 06:23
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Hmmm, vilken nationalitet hade denna Margarett*a Herthni*k? Hur kom det sig att hon blev intervjuad i BT redan i juli 1992? Var hon själv danska, eller?

Sedan har det ju diskuterats frekvent att Margarett*a Herthni*k inte alls var säker på att bilen skulle ha varit dansk. Det har varit mycket snack om den där dekalen, bilens färg med mera. Hur är det egentligen? Personligen tror jag att hon faktiskt såg en dansk bil med fyra unga personer i.

Njae, jag är inte så säker på att Trankärrs-bilen måste fyllas upp med ytterligare två danskar till att bli totalt fyra danskar. Jag menar att PU mycket väl kan ha varit med i den bilen!

I övrigt tror jag som jag alltid har trott: Att Trankärr och Kusabäcken är relevanta platser i försvinnandet. Dock finns ett Trankärr även på Torsö (!), och har jag fått veta att polisen har genomfört sökningar där! Hmmm, hur i hela friden kan polisen ha hamnat i Trankärr på Torsö? Obegripligt.

Marg*aretas namn har blivit felstavat på vägen. Rätt stavning är M*argareta H*erthnek. Hon föddes i Hallsberg och var gift med en tysk, därav det ovanliga efternamnet.
Citera
2023-10-25, 07:01
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
För en turist intresserad av astronomi finns det ju anledning att svänga av E20 mot Trankärr, just saying.

Sant, men observatoriet ser man när man är i höjd med Trankärrsvittnets hus. Bilen har passerat observatoriet och befunnit sig 30-45 minuter på en mycket dålig skogsväg.

Målet är därför knappast observatoriet. De är knappast heller där för att studera lämningar av kvarnstensgruvor, för min karta är från Riksantikvarieämbetet. Det finns inga fornminnen i närheten. Strax söder om Trankärrsvittnets hus har en flintskrapa hittats. Vid vägen mellan Lugnås kyrka och Stora Ek finns två gränsstenar från 1600 - talet, men inget av detta är rimliga mål för en bilfärd genom Trankärr.

Tänker man sig att de har för avsikt att nå Minnesfjället genom att smyga i skogen skall det noteras att det är som kortast nästan 600 meter från den dåliga bilvägen. En turist åker ju dit via vägen mellan Lungnås kyrka och Stora Ek. Om de inte är turister utan vill dumpa en kropp så lär de knappast tycka det är en bra idé att dumpa kroppen på en plats (Minnesfjället) som turister snokar på.

Killarna befinner sig helt enkelt mycket länge på en plats som inte har någon som helst sevärdighet.
Citera
2023-10-25, 07:25
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Det är korrekt att jag missförstod Judaland om var bilen svängde höger. Men när den väl svängde höger där som du har satt pilen på kartan, kommer man till den stora grusvägen som går över hela Lugnåsberget från 26:an (vägen mellan Mariestad och Skövde) till E20 vid Lugnås samhälle. Upp vid denna stora grusväg svängde bilen antingen åt höger mot Lugnås eller vänster mot 26:an.

Gropen ("graven") är den som Judaland har skickat mig en bild på i PM, och som igen visas i tråden. Dock kan jag inte säkert säga om den ligger inom rimligt promenadavstånd från den streckade vägen eftersom jag själv inte har varit på platsen. Men om jag har förstått Judaland rätt ska gropen finnas nära den "blå punkten i gult och blått område", och där slutar ju också den "streckade vägen". Gropen bör finnas nära det "vita området" vid den blå punkten. Judaland har erbjudit mig ett möte med guidning på plats, men det mötet har tyvärr inte blivit av - vilket ju är synd nu.

Gropen ("graven") på bilden är grävd, och måtten ska enligt Judaland passa för en kvinnokropp av normalstorlek. Och det som du tycker ser ut som plankor är i själva verket rester av typ smala granstammar! Och då blir det ju väldigt intressant, eftersom granstammarna mycket väl kan vara resterna av det sly som gropen ("graven") täcktes över med - med en kropp i. Om det nu skulle ha varit det som skedde, vill säga.

Kom att tänka på en sak: Det hittades ju en halvtuggad halstablett, typ Tenor. Varifrån kommer en sådan? Jo, från munnen! Som jag har förstått det saknas det just ett Tenor-paket, bland annat. Vi kan då dra slutsatsen att den upphittade, halvtuggade tabletten knappast är något som Helena skulle ha behållit där och då om hon till exempel känt sig hotad eller om det var bråk. Jag tycker att detta bevisar att det var en snabbt uppkommen situation där i dungen med ett fort och aggressivt händelseförlopp. (Vilket jag alltid har trott!)

Självklart är det grenar och inte plank. Dåligt tittat av mig!

Ett tänkbart scenarium är att man kör ned på den streckade vägen söderut längs Kusabäcken. Man gör några "strandhugg" för att gräva en grav, men konstaterar att i den täta skogen finns för mycket rötter. Så småningom når man den vita ytan på kartan, som ju är en glänta. Där kanske man finner en lämplig plats att gräva i skogsbrynet. Bäst som man håller på att gräva kanske en bil passerar på vägen mellan Lugnås kyrka och Stora Ek och man inser plötsligt att man inte alls befinner sig så långt in i skogen som man hoppats och man väljer att retirera av rädsla av att ha grävt nära någons hus.

Den allmänna vägen ligger lägre än gläntan (se bild nedan) så det kan mycket väl vara så att killarna helt missat vägen tills någon bil kör på den.

https://www.google.se/maps/@58.62624,13.7468476,3a,90y,352.84h,72.74t/data=!3m6!1e1!3m4!1s9kQ1IEWWR3bbwWS1QS2Bug!2e0!7i1 3312!8i6656?entry=ttu

Givetvis kan Helena ha grävts ned på platsen och någon eller några dagar senare ha grävts upp igen. Man skall då betänka att det enkla sättet att få upp henne är att skyffla bort lite jord ovanför henne och sedan dra upp henne. När hon dragits upp kommer jorden att rasa (direkt och senare via regn) ned där hon legat. På det viset exponeras de raka kanter där man ursprungligen kört spaden i marken.

https://imgbb.com/myVx2Q5

Att grenar lagts över menar jag inte bevisar att Helena faktiskt legat på platsen. Fyra personer som gräver en grav är nog två personer för mycket. Några kan parallellt ha brutit grenar. Dessa grenar kan ha använts för att täcka gropen även om Helena aldrig lagts i den.

Vet vi om gropen är rapporterad till polisen?

Att personer som har lägenhet håller sig med spadar är nog ovanligt, men fritidsfiskare kan ha spade för att leta efter mask.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2023-10-25 kl. 07:44.
Citera
2023-10-25, 08:34
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Sant, men observatoriet ser man när man är i höjd med Trankärrsvittnets hus. Bilen har passerat observatoriet och befunnit sig 30-45 minuter på en mycket dålig skogsväg.

Målet är därför knappast observatoriet. De är knappast heller där för att studera lämningar av kvarnstensgruvor, för min karta är från Riksantikvarieämbetet. Det finns inga fornminnen i närheten. Strax söder om Trankärrsvittnets hus har en flintskrapa hittats. Vid vägen mellan Lugnås kyrka och Stora Ek finns två gränsstenar från 1600 - talet, men inget av detta är rimliga mål för en bilfärd genom Trankärr.

Tänker man sig att de har för avsikt att nå Minnesfjället genom att smyga i skogen skall det noteras att det är som kortast nästan 600 meter från den dåliga bilvägen. En turist åker ju dit via vägen mellan Lungnås kyrka och Stora Ek. Om de inte är turister utan vill dumpa en kropp så lär de knappast tycka det är en bra idé att dumpa kroppen på en plats (Minnesfjället) som turister snokar på.

Killarna befinner sig helt enkelt mycket länge på en plats som inte har någon som helst sevärdighet.

Margaret*a Hertne*k , Trankärrsvittnets adress var då : Trankärr Berget 2, 542 95 Mariestad.

Jag skrev bara in "Trankärrsberget 2, 542 95 Mariestad" i Eniros sökfönster i karta, så ser man vart detta ligger.

Min fetning. Mer behöver inte sägas.
Citera
2023-10-25, 08:51
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Den "Ann*i" som skall ha varit tillsammans med ErAn är Ann* Gabr*elsen (i) f. 19720102.

Hon inflyttade till Vasav 3, Mariestad 19910122
Därefter flyttade hon till Stallgatan 3, Töreboda
Därefter till Lockerudsvägen 63, Mariestad, 19920302
Därefter till Lockerudsvägen 73, Mariestad, 19920416
Därefter till Lockerudsvägen 63, Mariestad, 19920701
Utvandrade 19920829

AnGa förefaller alltså ha bott i en annan uppgång än ErAn när mordet begicks men märkligt nog flyttat tillbaka strax efter mordet.

AnGa är på facebook vän med L*n*tt* Boj*, som var vän med JeLu. LeBo är å sin sida vän med värdparet för den danska festen som ErAn besökte.

AnGa är vidare vän med L*one And*ersen, som är gift med OlAn, brodern till ErAn. Hon hette tidigare L*one M*öller

AnGa, har som nämnts ovan bott på Vasav 3. Det är en viktig adress och vi kan plocka några namn därifrån 19901101:

ErAn
OlAn
RoBr
AnGa
L*one M*öller
PeNi
Där bor även brodern till JohLa

På Vasav 1 finner vi
S*ören Kn*udsen

På Vasav 7 finner vi
TNPT

Fetat och kortat lite av mig.

Denna AnGa invandrade då till Sverige 19890717 och utvandrade då tillbaka igen till Danmark redan 19920829. Stallgatan 3E hamnade hon mycket riktigt på sen , precis samma adress som ErAn i Töreboda.

Lon*e Möll*er Anders*en (f.1970), bodde med Ol*e An hela tiden i Sverige då. De fick även två barn i Sverige den ena föddes 1991 och det andra på tidig höst under 1992. De båda utvandrar också tillsammnas tillbaka till Danmark igen under 1994. Detta kan ju då orientera bort OlAn från denna försvinnandediskussion för hans del. Att han då skall vara ute och ströga i Mariestad under kvällar och nätter mycket, samt sova över hos ErAn i hans lägenhet på Lockerudsvägen 63 eller i PNs lägenhet på Bråtenvägen 70, blir mycket konstigt med denna familjesituation.

Nej, att Ol*e är inblandad i detta, det bleknar bort alltså lite för mig.

Men AnGa ,mycket intressant.
Senast redigerad av IB03 2023-10-25 kl. 09:10.
Citera
2023-10-25, 09:07
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Det är korrekt att jag missförstod Judaland om var bilen svängde höger. Men när den väl svängde höger där som du har satt pilen på kartan, kommer man till den stora grusvägen som går över hela Lugnåsberget från 26:an (vägen mellan Mariestad och Skövde) till E20 vid Lugnås samhälle. Upp vid denna stora grusväg svängde bilen antingen åt höger mot Lugnås eller vänster mot 26:an.

Gropen ("graven") är den som Judaland har skickat mig en bild på i PM, och som igen visas i tråden. Dock kan jag inte säkert säga om den ligger inom rimligt promenadavstånd från den streckade vägen eftersom jag själv inte har varit på platsen. Men om jag har förstått Judaland rätt ska gropen finnas nära den "blå punkten i gult och blått område", och där slutar ju också den "streckade vägen". Gropen bör finnas nära det "vita området" vid den blå punkten. Judaland har erbjudit mig ett möte med guidning på plats, men det mötet har tyvärr inte blivit av - vilket ju är synd nu.

Gropen ("graven") på bilden är grävd, och måtten ska enligt Judaland passa för en kvinnokropp av normalstorlek. Och det som du tycker ser ut som plankor är i själva verket rester av typ smala granstammar! Och då blir det ju väldigt intressant, eftersom granstammarna mycket väl kan vara resterna av det sly som gropen ("graven") täcktes över med - med en kropp i. Om det nu skulle ha varit det som skedde, vill säga.

Kom att tänka på en sak: Det hittades ju en halvtuggad halstablett, typ Tenor. Varifrån kommer en sådan? Jo, från munnen! Som jag har förstått det saknas det just ett Tenor-paket, bland annat. Vi kan då dra slutsatsen att den upphittade, halvtuggade tabletten knappast är något som Helena skulle ha behållit där och då om hon till exempel känt sig hotad eller om det var bråk. Jag tycker att detta bevisar att det var en snabbt uppkommen situation där i dungen med ett fort och aggressivt händelseförlopp. (Vilket jag alltid har trott!)

Citat:
Självklart är det grenar och inte plank. Dåligt tittat av mig!

Ett tänkbart scenarium är att man kör ned på den streckade vägen söderut längs Kusabäcken. Man gör några "strandhugg" för att gräva en grav, men konstaterar att i den täta skogen finns för mycket rötter. Så småningom når man den vita ytan på kartan, som ju är en glänta. Där kanske man finner en lämplig plats att gräva i skogsbrynet. Bäst som man håller på att gräva kanske en bil passerar på vägen mellan Lugnås kyrka och Stora Ek och man inser plötsligt att man inte alls befinner sig så långt in i skogen som man hoppats och man väljer att retirera av rädsla av att ha grävt nära någons hus.

Den allmänna vägen ligger lägre än gläntan (se bild nedan) så det kan mycket väl vara så att killarna helt missat vägen tills någon bil kör på den.

https://www.google.se/maps/@58.62624,13.7468476,3a,90y,352.84h,72.74t/data=!3m6!1e1!3m4!1s9kQ1IEWWR3bbwWS1QS2Bug!2e0!7i1 3312!8i6656?entry=ttu

Givetvis kan Helena ha grävts ned på platsen och någon eller några dagar senare ha grävts upp igen. Man skall då betänka att det enkla sättet att få upp henne är att skyffla bort lite jord ovanför henne och sedan dra upp henne. När hon dragits upp kommer jorden att rasa (direkt och senare via regn) ned där hon legat. På det viset exponeras de raka kanter där man ursprungligen kört spaden i marken.

https://imgbb.com/myVx2Q5

Att grenar lagts över menar jag inte bevisar att Helena faktiskt legat på platsen. Fyra personer som gräver en grav är nog två personer för mycket. Några kan parallellt ha brutit grenar. Dessa grenar kan ha använts för att täcka gropen även om Helena aldrig lagts i den.

Vet vi om gropen är rapporterad till polisen?

Att personer som har lägenhet håller sig med spadar är nog ovanligt, men fritidsfiskare kan ha spade för att leta efter mask.

Alltså klarheten i detta fullkomligt EXPLODERAR just nu alltså. min fetning och understrykning av Ugglans inlägg, viktigt.
Jag har fetat hela Thords inlägg nedanför. Detta ÄR "ON". Satan vad klockrent logiskt det blir allting nu.

Alltså även bilden som visar denna glänta/öppna plats där denna typ grav fanns, vid den slingriga vägen och med övertäckta grenar. Lite stress, första bästa plats utan en massa rötter i vägen, men möjlig panik när man kan se en bil komma på den slingriga vägen... flytta igen sedan...

Vi löser brottet på Flashback. Jag är exalterad minst sagt, skall försöka behålla lugnet...Puh.
Senast redigerad av IB03 2023-10-25 kl. 09:11.
Citera
2023-10-25, 09:47
Medlem
IB03s avatar
Citat:

En person som blir mycket mycket hetare är denne To*m*y Nil*s-Pet*r Thoms*en (f.1964). Han kom till Sverige och blev inskriven på exakt samma dag som PN, 19890213.

Det betyder helt klart att dessa två kom precis samtidigt från Danmark och de var kompisar redan därifrån. Detta blir ju också helt klockrent för vi vet ju att PN inte hade körkort. Han måste alltså åka med någon till Sverige, alltså TNPT.

TNPT första bostadsadress i Sverige kom först 1989-10-12 då han var registrerad på Vasavägen 7. Dessförinnan var han skriven på församlingen endast. Kan han då redan här en första vända bott i husvagn ? Han bor på Vasavägen 7 ända tills 19920222, då han återigen saknar bostadsadress och står skriven endast på församlingen. Då skall han enligt tråden ha bott i husvagn med S*ören K*nudsen (Facebook vän med ErAn) fö övrigt) vid Katrinefors. Frågan är om de bodde i samma husvagn , det låter ju en aning trångt. Tveksamt. ThordOlavsson nämner också att från en källa att denne TNPT skulle ha bott även på Bråtenvägen 70 innan PN skall ha kommit dit.

Vi ser ju här ovan att dessa två PN och TNPT med absolut största säkerhet var goda vänner sen en tid tillbaka. Något som också gör mig uppmärksam på denna TNPT är att han utvandrar tillbaka till Danmark igen 19961216. Börja han bli orolig när programmet Efterlyst började rulla på TV3 under 1996 ?
Kan han ha haft en mindre vit bil ?

Laguppställningen är följande för denna Trankärrsbil om de var fyra:

ErAn (utv, fram och tillbaka i omgångar under 90-talet)
PN
TNPT (utv. under 1996)
Ol*e An (utv. under 1995)

Frågan är ändå då om Sör*en K kan bytas in mot Ol*e An istället ? Söre K skall väl varit ändå betydligt äldre än de andra va ? Thord ? Kanske tveksamt. De fyra ovan får stå som de hetaste kandidaterna.

Jag har svårt med lugnet just nu, för pulsen bara ökar.

Söre*n Knuds*en (f. 1943), nu blir det riktigt intressant igen.
Denne man har invandrat till Sverige i omgångar, första gången var det 19670822 sedan igen 19741010 sedan åter igen 19880704.

Mycket riktigt så är hans första adress efter senaste invandringen, Vasavägen 1, Mariestad. Sedan blir det mycket intressant. Efter det blir det Stallgatan 3E , Töreboda från 1991-11-10 samma adress som ErAn.

Vad händer sen tror ni då ? Vart flyttar han sen ? Till Lockerudsvägen 63, 19920302. Exakt dit ErAn och hans flickvän flyttar vid exakt samma tidpunkt . Är det inte väldigt märkligt ? Skriver han sig på ErAns adress men själv bor i husvagn vid Katrinefors ? Gick det att göra så här då ? Frågan är hur han gör när ErAn bor på Stallgatan 3E i Töreboda, om han bor där fysiskt eller inte ? Han bör väl göra det annars måste väl ErAn komma med posten till han varje dag från Töreboda om han bodde i husvagn på Katrinefors då ? Kanske inte troligt. Och detta då med att han bestämmer sig för att då flytta till Lockerudsvägen 63 samma datum som ErAn ? Thord ?

Sedan flyttar han 19930319 till en C/o adress: Schultz. Med adressen Karlslund 1001, 542 93 Mariestad.

Han flyttar därifrån 1997015, till Stranden 6137, 542 91 Mariestad. Han utvandrar sedan för gott därefter under 1997.

Han bytts in ögonblickligen mot OlAn i Trankärrsbilen. Det börjar bli hetare än helvetet detta här.
Senast redigerad av IB03 2023-10-25 kl. 10:13.
Citera
2023-10-25, 10:41
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Jag har svårt med lugnet just nu, för pulsen bara ökar.

Söre*n Knuds*en (f. 1943), nu blir det riktigt intressant igen.
Denne man har invandrat till Sverige i omgångar, första gången var det 19670822 sedan igen 19741010 sedan åter igen 19880704.

Mycket riktigt så är hans första adress efter senaste invandringen, Vasavägen 1, Mariestad. Sedan blir det mycket intressant. Efter det blir det Stallgatan 3E , Töreboda från 1991-11-10 samma adress som ErAn.

Vad händer sen tror ni då ? Vart flyttar han sen ? Till Lockerudsvägen 63, 19920302. Exakt dit ErAn flyttar vid exakt samma tidpunkt . Är det inte väldigt märkligt ?

Sedan flyttar han 19930319 till en C/o adress: Schultz. Med adressen Karlslund 1001, 542 93 Mariestad.

Han flyttar därifrån 1997015, till Stranden 6137, 542 91 Mariestad. Han utvandrar sedan för gott därefter under 1997.

Han bytts in ögonblickligen mot OlAn i Trankärrsbilen. Det börjar bli hetare än helvetet detta här.

Enligt min källa bor SöKn och TNPT i husvagn vid Katrinefors år 1992. Kanske är det så att SöKn officiellt bor tillsammans med ErAn men i praktiken i husvagnen? På det viset får han ju en fungerande brevlåda...
Senast redigerad av ThordOlavsson 2023-10-25 kl. 11:18.
Citera
2023-10-25, 10:41
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
---

Är det bekräftat att halstabletten tillhörde Helena? Hittades inte ringar, cerat och halstablett på samma ställe?
Citera
2023-10-25, 11:47
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Intressanta tankar om Kusabäcken/Trankärr...

Men, Ugglan, var det inte du som skrev att du (och någon annan?) talat med polisen om ryggsäcken och att ni kommit fram till att den inte var Helenas?

Om så är fallet är jag nyfiken på vilka grunder slutsatsen drogs att den inte tillhörde Helena. Om motivet inte passar i tråden så har jag rensat i min brevlåda... Tacksam för svar på ett eller annat sätt.

Jag undrar även om det finns belägg för att Helena hade med sig ett extra par skor eller om det är en trådsanning?
Senast redigerad av ReimerDenYngre 2023-10-25 kl. 12:06.
Citera
2023-10-25, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Behöver vi ens diskutera vad "vid sidan" betyder? GW säger att ringar, lypsyl och halstablett ligger precis vid sidan där bilen stått parkerad. Om det är som GW säger då finns det en naturlig förklaring varför gräset är nedtrampat där ringarna hittades?
Han säger också att de ramlade ur ryggsäcken när hon lyftes in i baksätet, varpå det är lätt att förstå var i förhållande till bilspåren det hittats, enligt hans uppfattning.
Men det är antagande och teorier. Leif har aldrig löst något fall. Han är en underhållare.
Helenas försvinnande är fortfarande en gåta, med nästan inga bekräftat säkra ledtrådar alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in