Citat:
Ursprungligen postat av
IB03
Min fetning.
Ol*e flyttade till Stallgatan 5 A i Töreboda 19901218. ErAn flyttade till Stallgatan 3 E i Töreboda 19910112.
ErAn flyttar till Lockerudsvägen 63, 19920302. OlAn bor kvar på Stallgatan 5 A ända tills han utvandrar för gott tillbaka till Danmark igen 19940809.
Citat:
Ursprungligen postat av
ThordOlavsson
Den "Ann*i" som skall ha varit tillsammans med ErAn är Ann* Gabr*elsen (i) f. 19720102.
Hon inflyttade till Vasav 3, Mariestad 19910122
Därefter flyttade hon till Stallgatan 3, Töreboda
Därefter till Lockerudsvägen 63, Mariestad, 19920302
Därefter till Lockerudsvägen 73, Mariestad, 19920416
Därefter till Lockerudsvägen 63, Mariestad, 19920701
Utvandrade 19920829
AnGa förefaller alltså ha bott i en annan uppgång än ErAn när mordet begicks men märkligt nog flyttat tillbaka strax efter mordet.
AnGa är på facebook vän med L*n*tt* Boj*, som var vän med JeLu. LeBo är å sin sida vän med värdparet för den danska festen som ErAn besökte.
AnGa är vidare vän med L*one And*ersen, som är gift med OlAn, brodern till ErAn. Hon hette tidigare L*one M*öller
AnGa, har som nämnts ovan bott på Vasav 3. Det är en viktig adress och vi kan plocka några namn därifrån 19901101:
ErAn
OlAn
RoBr
AnGa
L*one M*öller
PeNi
Där bor även brodern till JohLa
På Vasav 1 finner vi
S*ören Kn*udsen
På Vasav 7 finner vi
TNPT
Kopplingen mellan ErAn och JeLu kan gå via JöLa, som ju rimligen bott i samma lägenhet som PeNi på Bråtenvägen. En tanke är då att JöLa introducerat danskarna för JeLu. Man skall dock minnas att de fyra har ännu en sak gemensamt: alla är flitiga insjöfiskare. JöLa åker t.ex. långt för att fiska, t.ex. Finland eller Englandssjön nära Falks grav i Habo, som man ser på hans hemsida. JeLu och hans far fiskade en hel del. ErAn länkar en del till en fiskeklubb och PeNi har flugor på sin fejja.
Det som fört de fyra samman kan alltså vara fiskeintresset.
Hettan stiger markant. Grymt bra gräv. Jag får försöka att sansa mig här...Inte lätt. Puls.
Denna Ann*i flyttar alltså till Stallgatan 3, då ErAn redan bor på Stallgatan 3E. Hon borde väl ha flyttat in hos ErAn då va . Sedan flyttar dessa två personer på exakt samma datum till Lockerudsvägen 63, 19920302. Då bör de givetvis flyttat ihop i samma lägenhet även till dit då. Sedan flyttar hon ut då från ErAn och landar på Lockerudsvägen 73, 19920416. Om hon bodde i nr,73 bör hon bott i ett annat hus till och med va, om det fanns fyra portuppgångar i varje hus ?
Därefter flyttar hon till Lockerudsvägen 63 igen. Hon bör väl då flyttat tillbaka till ErAn igen då va ? Eller kan hon verkligen tagit en annan lägenhet i samma trappuppgång ? Det märkliga blir då om hon flyttar tillbaka till ErAns lägenhet så kan hon då verkligen vara den kvinna då som skulle låna bilen av ErAn till en kontraktsskrivning på en lägenhet ? Kanske om hyresvärden då måste ha hennes namn på samma hyrsekontrakt som ErAns , jag vet inte något om detta. Knepigt detta, kan ju varit en annan lägenhet i samma trappuppgång. Det var ju ändå så att hon tog den nya lägenheten vid månadsskiftet juni-juli , så det kan ju ändå passa med en påskrift av nytt kontrakt på Söndagen den 14 juni. Hmm. Riksarkivet har väl underlag för detta fram till
19910630, kanske då, oturligt nog...
Men att hon utvandrade så kort tid efter Helenas försvinnande...sorry men mitt alarmsystem går av här, skall sägas. Självklart behöver detta inte betyda ett endaste dugg. Men detta väcker intresse. Jag får faktiskt en tanke här, ifall det i själva verket var
denna tjej som var uppe i PNs lägenhet på Bråtenvägen 70, som loudmus källa hörde genom en öppen balkongdörr ? Kan hon i själva verket varit ihop med PN under denna tid
eller om inte annat hängt med dessa i PNs lägenhet då ?
Enligt loudamus källa skulle väl denna tjej som var uppe i lägenheten hos PN då, tidigare bott vägg i vägg med PN på Vasavägen 3 tidigare ? AnGa bodde då på Vasavägen 3 . Vi vet inte om det var vägg i vägg dock, men pulsen stiger. Jag har dock haft mycket svårt att se framför mig den
svenska tjej i alla fall som kan ha vetat om vad som hände Helena den natten och enligt loudamus källa indirekt/direkt vetat om vilka som låg bakom detta försvinnande, alltså de som var uppe i PNs lägenhet vid detta tillfälle. Då hon säger:
"Hur gick det med Helena ?", när de kom tillbaka upp i lägenheten.
Hon tystas ner genast efter detta uttalande och ombeds att aldrig mer nämna Helena igen. Kan det verkligen ha varit en svensk flickvän som valt att bo kvar i Mariestad i alla år som detta skulle ha handlat om ? Det förefaller ganska otroligt i min värld faktiskt. Eller var det denna unga danska som valde att utvandra för gott till Danmark igen kort tid efter försvinnandet ? Jag får anledning att kunna misstänka det faktiskt
om än något ogrundat.
På tal om fiskeintresset såg jag mycket riktigt på danskarnas Facebook att fiskeintresse fanns, ja. ErAn och PN , möjligt att det var OlAn också minns inte. När jag ser detta får jag även ordet: B Å T i huvudet. Om detta stora fiskeintresse fanns även 1992, kan någon eller flera utav dem haft en båt förtöjd i Mariestadstrakten då. Om vi ändå skall hålla kvar tanken med eventuell båtdumpning i Vänern, kanske inte skall helt förkasta den tanken. Koppling Jelu med danskarna genom JöLa , möjligt ja, intressant. Hm.