2023-10-24, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Så vad är det du försöker säga? Att flygresan med Felicia har aldrig ägt rum?

Nej, jag tror också något hänt, men att skadorna inte är så omfattande som det utmålas.

Det hade ju gått att tysta tråden med bevis, men när någon frågar som blir dom antingen hotade eller blockerade. och en offert är inget kvitto heller
Citera
2023-10-24, 11:54
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElementsX1
Det verkar alltså som att
Pojkvännen hade ett aktivt missbruk och flydde Norge för att inte hamna ett år i fängelset.

Nej.. Han har ju lurat folk i norge på ett belopp uppemot 5 miljoner kronor. Det är det han är efterlyst för och har flytt Norge för.
Inte för narkotikan.
Citera
2023-10-24, 12:01
Medlem
ImaTrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElementsX1
Det verkar alltså som att
Pojkvännen hade ett aktivt missbruk och flydde Norge för att inte hamna ett år i fängelset.

Ja det verkar så. Och man har ju svårt att tro att Felicia inte var medveten om hans aktiviteter i Norge. Så trots hans väldigt cyniska bedrägerier mot 6 personer i Norge väljer hon ändå att umgås med honom. Kanske hoppades hon att lite av hans kändisskap skulle kunna komma henne till godo.

Dom har ju en del personliga egenskaper gemensamt:
- Intag av narkotika är ok
- Att leva på andras pengar är ok
- Att få uppmärksamhet oberoende av hur det sker är ok
Citera
2023-10-24, 12:03
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Nej, jag tror också något hänt, men att skadorna inte är så omfattande som det utmålas.

Det hade ju gått att tysta tråden med bevis, men när någon frågar som blir dom antingen hotade eller blockerade. och en offert är inget kvitto heller

Enda någorlunda rimliga förklaringen till att man inte har lagt ut någon bild på henne är att hon inte ligger i respirator. Ingen respirator - ingen koma.
Citera
2023-10-24, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Enda någorlunda rimliga förklaringen till att man inte har lagt ut någon bild på henne är att hon inte ligger i respirator. Ingen respirator - ingen koma.

Ja, vill man inte lägga upp bevisen så finns dom troligen inte.
Citera
2023-10-24, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag

Eller till det absurda alternativet: att hon inte alls ligger på något sjukhus.
Citera
2023-10-24, 12:06
Medlem
Intressant läsning,

Ponera att hela händelsen är sann, hon var faktiskt med om en olycka och behövde akut hjälp då hon saknade försäkringar osv.

Familjen har naturligtvis pengar i materiella saker såsom hus, hästar och bilar.
Det kan dock vara svårt att i stridens hetta börja sälja av saker för att ta hand om ett akut problem, och bara för att man har hus värt flera miljoner, hästar och bilar så betyder inte det att man automatiskt kan få ett lån på flera hundra tusen, man kanske redan är belånad upp över öronen.

Nu tror jag inte ens dom försökt gå den vägen utan såg en gofundme som ett enklare sätt.

Jag förstår att dom inte skriver i gofundme kampanjen att hon var en internethora som visade fittan och rövhålet för pengar på onlyfans och har skulder hos KFM, i en gofundme som handlar om nåt sånthär så belyser man väl knappast alla dåliga egenskaper.

Sen är det ju misstag att inte ha försäkringar på plats som dom naturligtvis ångrar, men det kan dom ju inte skylta med rakt ut att dom visste etc då är dom ju helt brända i andra änden.

Även folk som tagit dåliga beslut i livet kan råka ut för olyckor.

Med allt detta sagt så tror jag mer på nedan scenario:

Något har hänt, inte nödvändigtvis en mc olycka.. men nånting som gjort att personen behövt akut vård.
Försäkringar saknades så vården i Thailand blev dyr.
För att täcka upp för detta så har dom i all hast startat en gofundme där dom ljugit om det mesta för att täcka dessa kostnader och har i samma veva kommit på att dom kanske kan mjölka ur folk mer pengar om det överdrivs en hel del i historien.
Citera
2023-10-24, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImaTroll
Ja det verkar så. Och man har ju svårt att tro att Felicia inte var medveten om hans aktiviteter i Norge. Så trots hans väldigt cyniska bedrägerier mot 6 personer i Norge väljer hon ändå att umgås med honom. Kanske hoppades hon att lite av hans kändisskap skulle kunna komma henne till godo.

Dom har ju en del personliga egenskaper gemensamt:
- Intag av narkotika är ok
- Att leva på andras pengar är ok
- Att få uppmärksamhet oberoende av hur det sker är ok

Ja, och ångerfull verkar han inte heller vara.

Citat:
Realityprofilen Carl Aksel Jansen (25), kjent fra «Paradise Hotel», ble tirsdag dømt til fengsel i to år og fire måneder for grove bedragerier for over 4,5 millioner kroner.

– Jeg mister dømmekraften, jeg mister empati. Jeg vet ikke, jeg har null følelser for mennesker, og spesielt de som er rundt meg

https://www.nettavisen.no/livsstil/c...-95-3424145502

Kaka söker maka.
Citera
2023-10-24, 12:10
Medlem
Dom verkar ha all tid i världen att likea alla positiva kommentarer med ett ❤️, men att hjälpa Felicia på så sätt att man dödar alla rykten med ett konkret bevis finns inre på kartan.

Om historien stämmer så tycker jag att familjen beter sig extremt underligt.
Citera
2023-10-24, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwcl
Intressant läsning,

Ponera att hela händelsen är sann, hon var faktiskt med om en olycka och behövde akut hjälp då hon saknade försäkringar osv.

Familjen har naturligtvis pengar i materiella saker såsom hus, hästar och bilar.
Det kan dock vara svårt att i stridens hetta börja sälja av saker för att ta hand om ett akut problem, och bara för att man har hus värt flera miljoner, hästar och bilar så betyder inte det att man automatiskt kan få ett lån på flera hundra tusen, man kanske redan är belånad upp över öronen.

Nu tror jag inte ens dom försökt gå den vägen utan såg en gofundme som ett enklare sätt.

Jag förstår att dom inte skriver i gofundme kampanjen att hon var en internethora som visade fittan och rövhålet för pengar på onlyfans och har skulder hos KFM, i en gofundme som handlar om nåt sånthär så belyser man väl knappast alla dåliga egenskaper.

Sen är det ju misstag att inte ha försäkringar på plats som dom naturligtvis ångrar, men det kan dom ju inte skylta med rakt ut att dom visste etc då är dom ju helt brända i andra änden.

Även folk som tagit dåliga beslut i livet kan råka ut för olyckor.

Med allt detta sagt så tror jag mer på nedan scenario:

Något har hänt, inte nödvändigtvis en mc olycka.. men nånting som gjort att personen behövt akut vård.
Försäkringar saknades så vården i Thailand blev dyr.
För att täcka upp för detta så har dom i all hast startat en gofundme där dom ljugit om det mesta för att täcka dessa kostnader och har i samma veva kommit på att dom kanske kan mjölka ur folk mer pengar om det överdrivs en hel del i historien.

Oavsett så borde de ju kunna bevisa utlägg för transporten, själva flygresan. Betalas alltid i förskott så där borde det finnas underlag. Sen sjukhusräkning där det inte behöver framgå anledningen till sjukvård.
Citera
2023-10-24, 12:16
Medlem
Och att sen påstå att den där offerten från International SOS skulle bevisa erlagd betalning för flygresan är ju bara så dumt.
Citera
2023-10-24, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XN
Dom verkar ha all tid i världen att likea alla positiva kommentarer med ett ❤️, men att hjälpa Felicia på så sätt att man dödar alla rykten med ett konkret bevis finns inre på kartan.

Om historien stämmer så tycker jag att familjen beter sig extremt underligt.

Ja tiden till facebook finns, tiden att söka upp en användare på facebook i hans hem finns.

Minns själv när min pappa låg för döden, Jag hade tid för annat då också, och då visste jag att det va sista skedet i livet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in