2023-10-24, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Dom va ju redan nere på plats då när dom gjorde gofundme, så allt visste dom då, men varför ändra historien efter.

Den 9 flög dom ner och 14 startades gofundme, efter flytt från första sjukhuset

Men snälla, släpp det nu, ni som tvivlat har ju fått de bevis ni ville ha nu.

Fakta här och nu är att en ung tjej ligger i koma och kämpar för sitt liv.
Citera
2023-10-24, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pype

Det har ändrats historier i gofundme, inget är konkreta bevis, varför ändrar man bevis och familjen flög till köpenhamn

Börjar förstå att det inte ville kastas ut bevis när det går emot egen utsago
Citera
2023-10-24, 17:20
Medlem
Citat:
Men nu är det ju inte en scam! Läs på uppdatering på GFM, där ligger betalda fakturor på 900 000 kr, till sjukhus, sjuktransport hem m.m Samt läkarbedömningar o en polisanmälan gjord av en advokat de anlitat i Thailand. Där framgår det att polisen tittat på cctv o bekräftar olyckan.

Sen måste man ta hänsyn till att familjen, utöver alla oro för F, har blivit totalt uthängda här o kallade allt möjligt, man har rotat i deras privata liv osv under cirka 6 dgr. Till sist tappar väl vem som helst tålamodet o börjar svara tillbaka.

Inte så konstigt när det visade sig, efter bara lite grävande, att denna "backpacker tjej" var något helt annan än man ville ge sken av.. Det ena gav det andra och avsaknad av underlag (som nu dykt upp) gav det än mer näring till grävarna. Det är familjens eget fel som inte visade upp riktiga underlag utan bara reste agg när någon ifrågasatte varför inte någon redovisning förevisats. Utan Flashback undrar jag om vi någonsin fått se underlagen?
Citera
2023-10-24, 17:20
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
27000kr var väl ändå hemresan. De flög dit också vettu.

Medmänsklighet hos svenska skattebetalare. Satan vad mörkt!!!

Citat:

Problemet är att dokument slängs fram nu efter familjen pressats hårt. Det hade kunnat gjorts långt tillbaka utan ansträngning. Det är mycket märkligt och innebär såklart inte att förfarandet ska köpas rakt av. Slänger man fram dokumenten i takt med händelseutvecklingen slipper man såna tvivel. Jag påstår inte att dokumenten är falska men bara en idiot köper det rakt av utan att blinka. Det bör du begripa.
Citera
2023-10-24, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Problemet är att dokument slängs fram nu efter familjen pressats hårt. Det hade kunnat gjorts långt tillbaka utan ansträngning. Det är mycket märkligt och innebär såklart inte att förfarandet ska köpas rakt av. Slänger man fram dokumenten i takt med händelseutvecklingen slipper man såna tvivel. Jag påstår inte att dokumenten är falska men bara en idiot köper det rakt av utan att blinka. Det bör du begripa.

Japp. Granskningen av dessa dokument som förevisats kommer ta ett par dagar förståss.
Citera
2023-10-24, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
förundersökningen är inte nerlagd.
märks du backar dem, men 700 000 tusen, varför inte betala själva, de har ju pengarna

Man får väl ha skilda åsikter här eller hur?
900 000 tusen, inte 700 000.

Vilken förundersökning pratar du om? Polisanmälningar gjorda i Sverige, lär ju läggas ner eftersom det inte är varken en scam eller ett bedrägeri.

Ingen av oss vet om de har pengar själva, de kan ha stora bolån osv, vilket de facto inte är ovanligt bland medelklassen i Sverige. ”Bilarna” skrivna på mamman är ju mestadels för hästgården, bland annat en traktor från 1974!

Slutligen upprepar jag, släpp detta nu o skänk en tanke till en ung tjej i koma som kämpar för sitt liv!
Citera
2023-10-24, 17:33
Medlem
Oavsett så är det positivt att så många tvivlare hade fel, det hade fått stora konsekvenser för framtida insamlingar till folk i nöd. Det finns redan för många bedragare...

Synd för F att familjen inte gått ut med dokumenten/mer trovärdiga bilder tidigare så det hade sluppit spekulerats så mkt. Det är inte det minsta konstigt att folk varit misstänksamma och vill veta att pengarna gått dit dom ska.
Senast redigerad av granskottet80 2023-10-24 kl. 17:49.
Citera
2023-10-24, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seberto

Idioter! Oavsett tjejens bakgrund är hon fortfarande deras älskade barn, man säljer inte av ett hus i en handvändning heller och man svarar verkligen inte idioter från Flashback när man kämpar mot döden!!!
Citera
2023-10-24, 17:55
Medlem
HocKusPucKoss avatar
Jag skäms över att jag tvivlade starkt och rycktes med i snacket. Det var så mycket som talade för att detta var scam.

Även om jag tycker familjen C betett sig märkligt är jag ändå lättad över att detta verkar vara sant. Hoppas att Felicia vaknar och att det går bra för henne. Önskar dock familjen kunde uppdatera lite status på henne för hennes fall berör på något sätt.
Citera
2023-10-24, 17:59
Avslutad
Citat:
Man får väl ha skilda åsikter här eller hur?
900 000 tusen, inte 700 000.

Vilken förundersökning pratar du om? Polisanmälningar gjorda i Sverige, lär ju läggas ner eftersom det inte är varken en scam eller ett bedrägeri.

Ingen av oss vet om de har pengar själva, de kan ha stora bolån osv, vilket de facto inte är ovanligt bland medelklassen i Sverige. ”Bilarna” skrivna på mamman är ju mestadels för hästgården, bland annat en traktor från 1974!

Slutligen upprepar jag, släpp detta nu o skänk en tanke till en ung tjej i koma som kämpar för sitt liv!

Varför släppa detta, fattar att du och dina bundsförvanter gärna vill att granskningen ska stoppas, men det kommer den inte att göra, dessa Charlataner ska synas ut i absolut minsta lilla detalj.
Citera
2023-10-24, 18:01
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Idioter! Oavsett tjejens bakgrund är hon fortfarande deras älskade barn, man säljer inte av ett hus i en handvändning heller och man svarar verkligen inte idioter från Flashback när man kämpar mot döden!!!
Vem är det som är en idiot? Är du läskunnig? Var står det något om hennes bakgrund i mitt inlägg. Att jag ens svarar på ditt infantila påhopp kan man fråga sig men du verkar vara lite eljest Nikasi.
Citera
2023-10-24, 18:02
Medlem
rtyu12345s avatar
OBSERVERA

1. Så fort GFM pausar fundraisern så blir dj snuff arg och hotar folk i kommentarerna, ringer och hotar donatorer över telefon, även hans fru blir helt tokig

2. En dag efter denna paus, så laddar han upp screenshots (för att säkra att dem får pengarna från GFM, för deras fundraiser är ju fryst just nu) som kan lika gärna vara en thai semester, eller så har han byggt dem i adobe, samma sak gäller de thailändska polis papperna, sjukhuspapprerna, det är bara ta från internet och sen bygga ihop i datorn, skriva ut och knögla till, stämpla osv, det handlar om misstänkt miljonbedrägeri detta, det skulle inte förvåna mig om de swishar ett proffs för riktigt snygga dokument i framtiden eller varför inte iscensätta sjukhus bilder, en kille i deras team har blåst norska tjejer på 5 miljoner tidigare och är efterlyst, de är klart de kan bygga ihop papper i datorn och printar ut

Korrekt bevis

Grejen är att korrekt bevis är svårt att få, och det vet dem, modern har jobbat på sjukhus, de kan gömma sig bakom sekretess och godhet och moral som ursäkt som lurar folk

tex en video från karolinska där dr snuff går från entren genom avd sen in till rummet och visar

Bilder där familjen står vid sängen på karolinska, bruden i respirator i mitten

dokumentation från svenska sos international där uppgifterna går att dubbelkolla med svenskan grenen

allt måste gå att verifiera

det enda som räcker här, är nog en polisutredning som kollar igenom allt och gör ett utlåtande

Alltså

Det styrker inte alls att detta är en sann historia än med dessa screenshots, papper eller kvitto, inget går att verifiera

Så lugna er och ge er inte, låt er inte luras av misstänkta manipulativa kriminella sociopater, varav minst 1 är efterlyst och blåst folk på 5 miljoner tidigare
Senast redigerad av rtyu12345 2023-10-24 kl. 18:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in