2023-10-23, 01:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AryaneFan
blockaden finns av en orsak. Sluta skicka mortars och uppvisa en vilja att inte vilja utplåna alla judar. Svårt för vänsterfolk att fatta. En del kallar det för fängelse. Men så åker svenskar på semester till gaza och västbanken. lol

Hur många judar sitter i hamas regering? Det har suttit 100 araber i knesset sen start. Hur många judar kan bo i arabiska stater? I malmö vågar judar knappt bära stjärnan. I Belgien vågar svennar knappt bära landslagtröjan. lol

Det låter ser som att Arabiska stater är för apartheid. Man tillåter inga andra religioner i dessa länder. Du bör nog vara mer rädd för Islams utbreddning än Israels. Ifall du nu inte är Arab själv då.

Jag skall ge araberna att dom varit sluga i att smyga runt definitionerna avseende apartheid. Sharia är essensen av apartheid - bara det att det inte heter rakt ut ”apartheid” även om det rent tekniskt sett reducerar icke-muslimer till just andra klassens medborgare. Vilket vi som du mycket riktigt påpekar ser överallt där det praktiseras: 0 judar.

Nu gödslar dom apartheid runt sig för att vinna opinionen till sig utan att behöva redogöra för vad dom själva står för. Den stora elefanten i rummet här är och förblir islamismen.
Senast redigerad av Krakem 2023-10-23 kl. 01:14.
Citera
2023-10-23, 01:38
Medlem
sanchoos avatar
Kan ni ge fan i att tro att det kommer bli WW3.

Vilka?
Ryssland som inte klarar Ukraina? Hur ska de ha resurser att ens göra något?
Araber? Getknullare som under 80 år trots stort övertag och sovjetisk utrustning totalt misslyckats med att ta en tum cm av Israel?
Iran? Sjukt överskattade. Ja, de är bättre lämpade än Irak och Jordanien, men är fortfarande inget hot mot Israel.

Israel har USA med sig, världens enda supermakt som kan föra krig och vinna på alla kontinenter.
Citera
2023-10-23, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanchoo
Kan ni ge fan i att tro att det kommer bli WW3.

Vilka?
Ryssland som inte klarar Ukraina? Hur ska de ha resurser att ens göra något?
Araber? Getknullare som under 80 år trots stort övertag och sovjetisk utrustning totalt misslyckats med att ta en tum cm av Israel?
Iran? Sjukt överskattade. Ja, de är bättre lämpade än Irak och Jordanien, men är fortfarande inget hot mot Israel.

Israel har USA med sig, världens enda supermakt som kan föra krig och vinna på alla kontinenter.

Nej, någor tredje världskrig blir det inte. Men ett regionalt storkrig i Mellanöstern ligger inte långt bort.
Citera
2023-10-23, 02:09
Avslutad
Saker som händer när man tar med sig Queerattiraljer till en palestinademo. Trots att korkade vita dhimmis dras till det här som flugor till skit så är kärleken inte besvarad: för musslor är det bara musslor som gäller och plakatpolitiken är bara känsloutpressning för att få saker dit dom vill. Mångfald är det första som ryker i kalifatet och ni är bara med som dumma statister på resan dit.

https://twitter.com/Imamofpeace/status/1715888042827735275
Senast redigerad av Krakem 2023-10-23 kl. 02:12.
Citera
2023-10-23, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbel.ankeborgare
Jag vet inget om flygande harar, men jag vet att det finns gott om muslimska länder som är beredda att ställa upp hur mycket som helst så länge målbeskrivningen är att slakta judar.
Att praktiskt göra något för de älskade bröderna är däremot jättejobbigt, av någon anledning.
Har du sett hur ”palestinierna” har det i Jordanien till exempel?

Att judarna tycker att araberna är arslen behöver man inte sympatisera med. Men det är logiskt.
Att behandla sina palestinier, som bott i landet i generationer, värre än hundar - det sig signalerar däremot att något är allvarligt moraliskt fel. Vi är araber - de är araber, vi är muslimer - de är muslimer. Men vi tänker fan inte lyfta ett finger för att hjälpa dem och vi kommer aldrig, aldrig att ge dem samma fri- och rättigheter som en jordanier har. Glöm medborgarskap. De får sitta instängda tillsvidare, förhoppningsvis kommer det väl någon epidemi.

https://www.aljazeera.com/amp/news/2021/12/18/jordan-palestinian-refugees-struggle-amid-unrwa-funding-cuts

Men lycka till med att få ihop en demonstration om det. Inte så catchy liksom. För krångligt.

Jag håller med dig. Arabländerna bör ställa upp för Palestina men det är inte vad diskussionen handlar om.
Citera
2023-10-23, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIFlintharta
Jaha, du skrev i ditt tidigare inlägg att "bosättare" är en internationell rättslig term, men nu vet du inte det längre.

Israel har inte förflyttat sin egen befolkning till Västbanken, utan enskilda judar från många olika länder har själva köpt, hyrt eller låtit bygga bostäder där. På samma sätt som många muslimer har köpt, hyrt eller låtit bygga bostäder i Sverige och andra länder i väst.

Den svenska regeringen har uppenbarligen inte kontroll över Rosengård, så det området kan mycket väl betraktas som ockuperat enligt internationell rätt.

Lögn. Finns gott om filmbevis,artiklar,intervjuer mm som visar att ex jude från USA flyttar till västbanken och tar en palestiniers hus med hjälp av IDF. De får sedan ett ogiltigt papper som visar att de är ägare till marken och huset.
Citera
2023-10-23, 02:36
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Lögn. Finns gott om filmbevis,artiklar,intervjuer mm som visar att ex jude från USA flyttar till västbanken och tar en palestiniers hus med hjälp av IDF. De får sedan ett ogiltigt papper som visar att de är ägare till marken och huset.

Trams, det där gamla klippet har avhandlats hundra gånger redan.
Den där Palestiniern hade mycket skulder och kunde inte betala av sina lån, och hans hus såldes.
Köparen kom dit, och gamla ägaren vägrade lämna, och nya ägaren fick ringa polisen.

Precis samma sak händer även här i Sverige om du inte betalar lånen, ditt boende tas ifrån dig.
Sluta tro på all propaganda som kablas ut på nätet.
Citera
2023-10-23, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arabellla
Jo men jag måste nog säga att FN är den mest trovärdiga källan när det kommer till antalet dödade eller skadade i alla konflikter i världen, bland annat eftersom de är så närvarande via sina olika organ. Däremot litar jag inte heller på FN när det kommer till avsaknaden av sanktioner mot stater som bryter mot de mänskliga rättigheter, konventioner, traktat och avtal man själv satt upp. De blir ju tandlösa.

Men FN räknar inte antalet raketer som Gaza skickat emot Israel, eller antalet terrordåd som försökts.
Citera
2023-10-23, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Iran, den lilla skabbhunden, har uttalat grava och allvarliga hot mot USA och Israel.

Israel och USA å sin sida har hotat Iran tillbaka med att sitta lugn i båten, annars kommer Iran att brinna.

Det börjar bli spännande. Jag hoppas av hela mitt hjärta att den största terrorexportören i världen Iran får smaka på helveteseld.

Sedan revolutionen i Iran år 1979 så har det låtit likadant varje vecka från Iran. Att Israel och USA ska bombas med iranska missiler. I 44 år har Iran förklarat krig alltså !!!
Vad svarar man på sådant då ?

Citat:
Jag delar inte nödvändigtvis din syn om att konflikten i stort har att göra med islamism även om jag såklart håller med om att Hamas är en terrorgrupp. Jag breddar snarare perspektivet och tar hänsyn till de 75 åren under ockupation i min analys. Det finns säkert några få som ser det som ett religiöst krig, men jag är övertygad om att en betydande majoritet ser det som att de berövats på sitt land och nu saknar allt vad rättigheter innebär, vilket ju är sant eftersom Israel är känt för sina blockader, checkpoints, bosättningar, icke-rättssäkra fängslanden etc.

Ööh, Gaza är ju deras, gazabornas alltså. De har alla sina rättigheter där. Men är de så dumma att de bygger 1000-tals raketer för biståndspengarna så är det deras eget problem.
Istället för att låta pengarna gå till livets nödtorft.
Knappast EUs, FNs, Israels eller USAs fel.
Senast redigerad av DrSvenne 2023-10-23 kl. 02:50.
Citera
2023-10-23, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Trams, det där gamla klippet har avhandlats hundra gånger redan.
Den där Palestiniern hade mycket skulder och kunde inte betala av sina lån, och hans hus såldes.
Köparen kom dit, och gamla ägaren vägrade lämna, och nya ägaren fick ringa polisen.

Precis samma sak händer även här i Sverige om du inte betalar lånen, ditt boende tas ifrån dig.
Sluta tro på all propaganda som kablas ut på nätet.

Tror dig om du länkar trovärdig källa till det. Finns dock fler exempel än ett på ockupation.
Citera
2023-10-23, 02:42
Medlem
Citat:
Du babblar om konsekvenstänk men har alltså missat roten av alla dessa konsekvenser. Pinsamt att du valde att helt ignorera resten av mitt inlägg, men om det får dig att sova bättre om nätterna att intala dig själv att "araber inte har konsekvenstänk", så you do you!

Att börja gagga om vad som hände för 40år sedan är att rättfärdiga Hamas attack den 7e. Speciellt om man inte begriper hur Israel kan göra det som de gör nu på grund utav vad som hände den 7e. Vad som hänt tidigare är totalt irrelevant för det som sker nu. Hamas skrev under sin egen dödsdom den 7e och det är allt vi behöver veta. Israel skiter i vad som hände för 40år sedan, nu är det att se till att den 7e aldrig kan upprepas igen, någonsin.
Citera
2023-10-23, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbel.ankeborgare
Jag vet inget om flygande harar, men jag vet att det finns gott om muslimska länder som är beredda att ställa upp hur mycket som helst så länge målbeskrivningen är att slakta judar.
Att praktiskt göra något för de älskade bröderna är däremot jättejobbigt, av någon anledning.
Har du sett hur ”palestinierna” har det i Jordanien till exempel?

Att judarna tycker att araberna är arslen behöver man inte sympatisera med. Men det är logiskt.
Att behandla sina palestinier, som bott i landet i generationer, värre än hundar - det sig signalerar däremot att något är allvarligt moraliskt fel. Vi är araber - de är araber, vi är muslimer - de är muslimer. Men vi tänker fan inte lyfta ett finger för att hjälpa dem och vi kommer aldrig, aldrig att ge dem samma fri- och rättigheter som en jordanier har. Glöm medborgarskap. De får sitta instängda tillsvidare, förhoppningsvis kommer det väl någon epidemi.

https://www.aljazeera.com/amp/news/2021/12/18/jordan-palestinian-refugees-struggle-amid-unrwa-funding-cuts

Men lycka till med att få ihop en demonstration om det. Inte så catchy liksom. För krångligt.

Jordanien verkar ha ett grundmurat förakt för palestinier. Kanske beror det på att de hade valt en ledare som Yassir Arafat som konspirerade mot Kungen i Jordanien.
Det var antagligen helt oförlåtligt gjort.

Jordanierna gick ju mycket hårt fram på Västbanken för längesedan. Och det är därför som Jordanien släppt kontrollen av Västbanken och överlåtit den till Israel konstigt nog.

Västbanken är fortfarande att betrakta som Jordaniens territorium.

Jordanierna verkar inte alls vilja ha med Västbankens palestinier att göra, de är oförskämda och hotfulla mm...
Fatah vill tydligen inte samarbeta alls med Jordanien heller.
Jordanierna själva verkar ha ett grundmurat förtroende för
sin Kung Abdullah II.

Bosättningarna är ett typiskt vänsternarrativ. Klart att araberna hellre säljer marken till judar/israeler för de betalar mycket bättre, och jävlas inte tillbaka med stämningar hit och dit, såsom araber brukar göra mot sina grannar.

Det är förstås pengarna som är det viktiga för de araber som säljer. Flertalet tycks sedan fly fältet så fort som möjligt till bland annat Ankara och Istanbul.

De två viktigaste städerna i Turkiet för emigrerande palestinier.

I Jordaniens rättspraxis så finns det nog inget som uttryckligen förbjuder judar att äga mark.
Och eftersom Västbanken fortfarande är Jordaniens territorium, så är det inget som förbjuder
försäljning av mark till judar/israeler.

Därför är det i princip utanför Israels jurisdiktion att förbjuda judar att köpa mark där.
Västbanken är trots allt inte Israels territorium och inte heller Israels fulla ansvar.
Senast redigerad av DrSvenne 2023-10-23 kl. 02:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in