2023-10-22, 00:29
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Nu har det gått två veckor.

Det blir ingen markinvasion!?

Den moderna delen av Israel-Palestinakonflikten har pågått i 74 år.
Jag är rätt säker på att Israel den här gången bestämt sig för att lösa frågan, och det blir inte på ett sätt som är fördelaktigt för Palestinierna. Med tanke på hur länge konflikten funnits historiskt så tror jag inte att en månad hit eller dit spelar någon större roll.

Endgame för Israel:
Göra livet så surt för invånarna i Gaza så att det sker en biblisk folkvandring där dess invånare vandrar ut i den egyptiska öknen.

Detta kan de med fördel göra med tiden som vän. Sakta men säkert bomba mer och mer för att nöta ut viljan att stanna i Gaza.
Citera
2023-10-22, 00:29
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
De förhandlar om gisslan.

Sedan väntar nog Israel på att de amerikanska förstärkningarna ska anlända till regionen. Bland annat den andra hangarfartygsgruppen som USA skickat dit. Den anländer nästa vecka.

Citat:
US sends second aircraft carrier 'to deter hostile actions against Israel'

The United States is sending a second aircraft carrier strike group to the eastern Mediterranean "to deter hostile actions against Israel or any efforts toward widening this war following Hamas's attack," Secretary of Defense Lloyd Austin said Saturday.

https://www.france24.com/en/live-news/20231014-us-sends-second-aircraft-carrier-to-deter-hostile-actions-against-israel
Citera
2023-10-22, 00:34
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nu närmar det sig en markinvasion av Gaza:

Jamen hej då ”Palestina” då. Och vart ska hittepåfolket palestinier nu ta vägen? Om deras bröder i världens 55 andra muslimska länder sträcker ut en hjälpande hand ska jag äta upp min hatt.

Det enda värdet med ”palestinierna” är att komma åt den judiska staten. Eftersom araberna - värdelösa som de är - misslyckats med att vinna alla konventionella krig de startat mot Israel.

Håll för ögonen alla känsliga för nu skriver jag det med stora bokstäver

JAG ÄR SÅ JÄVLA LESS PÅ DESSA JÄVLA ARABER - MÄNSKLIGHETENS SVAR PÅ KANADAGÄSS.

Tack för ordet.
Senast redigerad av flesh-flute 2023-10-22 kl. 00:38.
Citera
2023-10-22, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Tror också en markinvasion kommer. Israel vet att de kan inte bara svälta ut Gaza utan att omvärlden reagerar. De måste gå in och faktiskt göra slut på Hamas.

De kommer nog att gå rätt försiktigt fram och försöka minmera sina förluster.

Dags eller?
Citera
2023-10-22, 00:35
Medlem
Zloths avatar
Israel tänker alltså anfalla Iran om Hizbollah blandar sig i denna konflikt på allvar? Jag verkar ha missat detta uttalande.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-12657495/Israel-attack-against-Iran-Hezbollah-joins-war-Hamas.html

Citat:
In an exclusive interview with The Mail on Sunday, Nir Barkat, Israel's Minister of Economy, warned that Iran's Ayatollahs will be 'wiped off the face of the earth' should Hezbollah, their proxy terror group in Lebanon, attack Israel.

Får se om de menar allvar då. Hizbollah har ju lovat att gå in i detta krig om Israel går in med marktrupper.
Senast redigerad av Zloth 2023-10-22 kl. 00:38.
Citera
2023-10-22, 00:38
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommar.cool
Israel.

Trots varningar har de fortsatt bosättningspolitiken samt provokationerna vid al-Aqsa.

Du har alltså köpt medias rapportering.
Jag hävdar motsatsen. Skyller det sista på Hamas.
Citera
2023-10-22, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
Jamen hej då ”Palestina” då. Och vart ska hittepåfolket palestinier nu ta vägen? Om deras bröder i världens 55 andra muslimska länder sträcker ut en hjälpande hand ska jag äta upp min hatt.

Det enda värdet med ”palestinierna” är att komma åt den judiska staten. Eftersom araberna - värdelösa som de är - misslyckats med att vinna alla konventionella krig de startat mot Israel.

Rätt kört för dessa, inga muslimska bröder vill ju ta emot dem? Du måste missat Libaneniska attacken på ett palestinskt flyktingläger?

Så länge det är Judar, Haha!
Citera
2023-10-22, 00:39
Medlem
Muslimfittas avatar
"Pengar från Vänsterpartiets biståndsorganisation, VIF, har under flera år gått till projekt med koppling till den palestinska organisationen DFLP. DFLP har bekräftat delaktighet i Hamas blodiga attack i Israel.

”Vedervärdigt” säger Sida, som stått för pengarna."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/vansterpartiet-gav-pengar-till-terrorkopplad-gazagrupp

De borde utredas för terrorbrott eller åtminstone finansiering av terrorbrott. Det finns många anledningar till att tokvänstern också kallas för de vänsterblivna. Hela vänsterkanten verkar vara hem för folk med låg IQ. Vem fan ger pengar till terrorgrupper? Det går inte att ursäkta sig med att man var naiv. Det går bara inte. Det är inte trovärdigt längre.

Hur hade folk reagerat om SD gjorde detta? Det skulle vara krigsrubriker överallt.
Citera
2023-10-22, 00:41
Medlem
Egentligen skulle en ny tråd skapas men jag provar här.

-Israel går hårt åt Gaza nu i kväll vid midnatt svensk tid.
Till och från så är det mkt kraftigt.
Orkar ni så titta i bifogad länk som är on-line.

https://www.youtube.com/watch?v=xXie9CeKwY8

LIVE | Airstrikes Pummel Gaza | US Urges Restraint On Israel Amid Fears Of Regional War | Palestine
Citera
2023-10-22, 00:42
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
"Pengar från Vänsterpartiets biståndsorganisation, VIF, har under flera år gått till projekt med koppling till den palestinska organisationen DFLP. DFLP har bekräftat delaktighet i Hamas blodiga attack i Israel.

”Vedervärdigt” säger Sida, som stått för pengarna."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/vansterpartiet-gav-pengar-till-terrorkopplad-gazagrupp

De borde utredas för terrorbrott eller åtminstone finansiering av terrorbrott. Det finns många anledningar till att tokvänstern också kallas för de vänsterblivna. Hela vänsterkanten verkar vara hem för folk med låg IQ. Vem fan ger pengar till terrorgrupper? Det går inte att ursäkta sig med att man var naiv. Det går bara inte. Det är inte trovärdigt längre.

Hur hade folk reagerat om SD gjorde detta? Det skulle vara krigsrubriker överallt.

Vänsterpartiet har ju den senaste veckan visat sig husa flertalet terroristkramare. De behöver städa upp rejält.
Citera
2023-10-22, 00:42
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Israel tänker alltså anfalla Iran om Hizbollah blandar sig i denna konflikt på allvar? Jag verkar ha missat detta uttalande.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-12657495/Israel-attack-against-Iran-Hezbollah-joins-war-Hamas.html

Får se om de menar allvar då. Hizbollah har ju lovat att gå in i detta krig om Israel går in med marktrupper.

hur skulle det gå till? befängt hot. de kan använda kärnvapen (nära på uteslutet) men i övrigt kan de inte föra ett konventionellt krig mot iran, i iran.
Citera
2023-10-22, 00:45
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Egentligen skulle en ny tråd skapas men jag provar här.

-Israel går hårt åt Gaza nu i kväll vid midnatt svensk tid.
Till och från så är det mkt kraftigt.
Orkar ni så titta i bifogad länk som är on-line.

https://www.youtube.com/watch?v=xXie9CeKwY8

LIVE | Airstrikes Pummel Gaza | US Urges Restraint On Israel Amid Fears Of Regional War | Palestine

Ja det smäller och lyser upp en hel del
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in