2023-10-22, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dismisswall
Nej, då hade polisen inte varit så allvarlig... Hur naiv är du?

Det är något självmord eller bestraffning.

Vilken religion och hurfärg rör det sig om? Sekt? Tänker på mass självmord som skett.

Du är tydligen ganska okunnig om allergier. Om allergin är okänd för alla inblandade, inklusive pappan, så krävs en mycket omfattande utredning för att ta reda på vad det är. Ökad halt IgE i blodet är en ledtråd men inget svar.
Citera
2023-10-22, 13:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grisdoktorn
Du är tydligen ganska okunnig om allergier. Om allergin är okänd för alla inblandade, inklusive pappan, så krävs en mycket omfattande utredning för att ta reda på vad det är. Ökad halt IgE i blodet är en ledtråd men inget svar.

Omfattande utredning av polis??
Citera
2023-10-22, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dasfunk
Det var aliens som använde sin probe så klart.skömt å sido detta är både tragiskt och mystiskt .jag kan bara tänka mig botolism strykin eller kolmonoxid.eller ett ryskt super gift

Ja det skulle kunna vara något mycket potent gift, typ Novichok. Något som är nästan omöjligt att hitta spår av i blodet och dödligt i väldigt liten dos. I så fall så kan man ju bara gå på symptomen.
Kanske borde man koppla in någon utländsk expertis om detta inte redan är gjort. Det är viktigt att få fram vad det är som de har blivit förgiftade av.
Citera
2023-10-22, 14:00
Medlem
Citat:
Nej, då hade polisen inte varit så allvarlig... Hur naiv är du?

Det är något självmord eller bestraffning.

Vilken religion och hurfärg rör det sig om? Sekt? Tänker på mass självmord som skett.

Det är väl markant mycket mer sannolikt att de har fått i sig ett förgiftat livsmedel än att det skulle vara en familj som lever i en sekt med två barn som knappt lärt sig prata?

Otroligt märklig teori.
Citera
2023-10-22, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja det skulle kunna vara något mycket potent gift, typ Novichok. Något som är nästan omöjligt att hitta spår av i blodet och dödligt i väldigt liten dos. I så fall så kan man ju bara gå på symptomen.
Kanske borde man koppla in någon utländsk expertis om detta inte redan är gjort. Det är viktigt att få fram vad det är som de har blivit förgiftade av.

Novitjok är ett sovjetiskt nervgift från 70-talet som angriper andningen. Familjen beskrivs ha haft magsjukesymtom.

Jag kan sätta hela jordens existens på att det inte är novitjok.
Citera
2023-10-22, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
En vänlig fråga, var har det framkommit vad pappan tror?

Pappan vad jag vet har inte lämnat några uppgifter till någon intervju.

Ja, den källan får gärna redovisas.
Citera
2023-10-22, 14:05
Medlem
Citat:
Omfattande utredning av polis??

Nej av en immunolog
Citera
2023-10-22, 14:12
Medlem
För att ha något att jämföra med, enligt amerikanska CDC så dör 3000 människor årligen i USA av matförgiftning.

https://www.cdc.gov/foodborneburden/index.html

Risken är högst för barn under fem år:

https://www.foodsafety.gov/people-at-risk/children-under-five

Om man omräknar siffrorna till svenska förhållanden så skulle alltså ungefär 90 personer i Sverige årligen dö av matförgiftning, sedan kanske den siffran är socioekonomiskt något korrigerad till vår fördel. Men säg att 50 personer avlider här om året.

Min bästa gissning är att det handlar om en vanlig, men svår, matförgiftning.
Citera
2023-10-22, 14:26
Medlem
MrGrants avatar
Har det framkommit vilken familj det handlar om ? Etnicitet?
Citera
2023-10-22, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Har det framkommit vilken familj det handlar om ? Etnicitet?

Kristna Eritreaner.
Citera
2023-10-22, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Det är väl markant mycket mer sannolikt att de har fått i sig ett förgiftat livsmedel än att det skulle vara en familj som lever i en sekt med två barn som knappt lärt sig prata?

Otroligt märklig teori.
Instämmer... Alla dessa sjuka teorier om än det ena och än det andra, därtill alla fruktansvärda rasistiska vinklar i vissa inlägg. Det kommer bli alldeles uppenbart vad som ligger bakom denna tragedi när de som sköter utredning är klara.
Citera
2023-10-22, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grammatica
Jag har inte intresserat mig för detta, förrän nu...
Men alltså vad jag förstår har de inte hittat någon matförgiftning.

Skulle någon kunna göra något som att parkera en bil på tomgång med slang från avgasröret in i lägenheten, tex genom en vädringslucka?

Tittar polisen på vem som är/varit skriven i lägenheten, kanske någon annan än familjen.?

Är det ett invandrartätt område familjen bor i?

Visst handlar det om inkräktande afrikanska niggers. Men tror du inte de hade känt lukten av avgaser i vardagsrummet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in