2023-10-22, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
En vänlig fråga, var har det framkommit vad pappan tror?

Pappan vad jag vet har inte lämnat några uppgifter till någon intervju.

Ber om ursäkt. Det är hörsägen och rykten att T*omas ska ha sagt detta till sin släkting.
Citera
2023-10-22, 17:05
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pedrokaka
En möjlig teori kring händelseförlopp.

Pappan vill ta död på familjen/utökad självmord.

Man ska inte krångla till det, oftast är GM en nära anhörig/koppling till offret.

Motivet Svartsjuk, depression, skulder

Att köpa pizzor från pizzerian är ett vilseledande sätt att få polisen att tro att pizzeria ägaren är gärningsmannen i och med att det tidigare finns koppling mellan pizzeria ägare och kvinnan/mamman.

Sen är ju frågan på vilket sätt blev de förgiftade och med vad.
Detta låter sannolikt.
Obduktionen borde visa något?
Citera
2023-10-22, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tktrx83
Visst handlar det om inkräktande afrikanska niggers. Men tror du inte de hade känt lukten av avgaser i vardagsrummet?
Jag vet inte hur det luktar, men de stod väl i så fall inte kvar när ambulans ellet polis kom. Lägenheten kanske blev snabbt utvädrad.

Det kanske finns någon annan gas man kan skicka in så folk blir sjuka och dör. Uppenbart något som inte går att spåra. Kanske i ventilen i flickans rum, hon dog ju.
Citera
2023-10-22, 18:02
Medlem
herredjvlars avatar
Att mamman ligger ecmo skulle kunna betyda att de inhalerat något. Behöver såklart inte vara så eftersom att infektion kan ge sekundär organsvikt även på hjärta och lungor men i första hand borde man fundera på att de inhalerat något giftigt.
Citera
2023-10-22, 18:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herredjvlar
Att mamman ligger ecmo skulle kunna betyda att de inhalerat något. Behöver såklart inte vara så eftersom att infektion kan ge sekundär organsvikt även på hjärta och lungor men i första hand borde man fundera på att de inhalerat något giftigt.

Rökelsebrännare, rökelsekol, Boswellia Papyrifera .

De sysslar väl med sånt i Eritrea?

Kanske har de använt vanlig grillkol i ett litet rum med dålig ventilation?
Citera
2023-10-22, 18:55
Medlem
Jag funderar på cyanobakterier (algförgiftning) inte rätt årstid men kan vara dödligt.

Cyanobakterierna kan avge nervgift, levergift och tarmgift och man kan få förgiftning genom t.ex. fisk.
Citera
2023-10-22, 19:17
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grammatica
Jag vet inte hur det luktar, men de stod väl i så fall inte kvar när ambulans ellet polis kom. Lägenheten kanske blev snabbt utvädrad.

Det kanske finns någon annan gas man kan skicka in så folk blir sjuka och dör. Uppenbart något som inte går att spåra. Kanske i ventilen i flickans rum, hon dog ju.

Lägenheter brukar ju ha gemensam ventilationssystem. Svårt att träffa en specifik lägenhet med någon gas, bakterie eller för all del någon ohyra.
Citera
2023-10-22, 19:22
Medlem
Den vanligaste allergenen som kan utlösa anafylaxi, en allvarlig form av allergisk chock, varierar, men vanliga kandidater inkluderar mat som jordnötter, nötter, skaldjur och ägg. Andra vanliga allergener kan vara insektsbett och vissa läkemedel.
Om en eller båda föräldrarna lider av allergier ökar risken för att deras barn också kommer att utveckla allergiska reaktioner.
Citera
2023-10-22, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisdoktorn
Den vanligaste allergenen som kan utlösa anafylaxi, en allvarlig form av allergisk chock, varierar, men vanliga kandidater inkluderar mat som jordnötter, nötter, skaldjur och ägg. Andra vanliga allergener kan vara insektsbett och vissa läkemedel.
Om en eller båda föräldrarna lider av allergier ökar risken för att deras barn också kommer att utveckla allergiska reaktioner.

Kan ju verka ganska ovanlig anledning men hela det här fallet är ovanligt.
Citera
2023-10-22, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makuhira
Långskott
1:ätit bären på liljekonvalj eller gjort te på blommorna.
2:blandat ihop odört med hundkex för att torka o göra te

Vad har vi mer för giftigt som inte är svamp och som man skulle kunna få för sig att äta eller tagit fel på?

Tja, om man nu vill följa "växtspåret", som jag nog tycker verkar mindre sannolikt, så finns ju sprängört, Cicuta virosa, en av våra giftigaste växter. Kan växa rätt rikligt på sina ställen i vattnet längs sjö- och åstränder. Luktar och smakar (enligt vad jag läst) ungefär som persilja.

Några kor i mitt grannskap skall ha dött av sprängörtsförgiftning för några år sedan, då vattenståndet i sjön var ovanligt lågt. Möjligen betade de växten, men det går också att bli förgiftad av vatten som kontaminerats av söndertrampade sprängörtsrötter. Då jag avlägsnar oönskade exemplar vid strandkanten hemma är jag alltid noga med att fylla upp groparna med sand eller grus, så att inte husdjur skall lockas dricka av vattnet däri!
Citera
2023-10-22, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestopasta
Instämmer... Alla dessa sjuka teorier om än det ena och än det andra, därtill alla fruktansvärda rasistiska vinklar i vissa inlägg. Det kommer bli alldeles uppenbart vad som ligger bakom denna tragedi när de som sköter utredning är klara.

Det säger nog tyvärr mest om upphovspersonen.
Citera
2023-10-22, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisdoktorn

Vilken allergisk reaktion är det som har symtom som påminner om magsjuka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in