2023-10-22, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jolasst
Jag tror inte det finns någon här som ”ljuger om pizzeria”. Jag tror många gastar om pizza eftersom pappan som blivit utskriven FORTFARANDE TROR OCH HÄVDAR att det är pizzerians fel. Trots att sjukhus, polis och dom flesta av oss förstått att det inte har något med pizzerian att göra. Man borde väl rikta frågorna mot varför han vill göra pizzerian till boven i dramat, kanske pga låg intellekt eller för att han vill vilseleda.

Det finns vissa frågetecken!

Ang hot mot familjen som inte är bekräftade.
Men familjen ska tydligen ha flyttat till sitt nya boende pga hot vid det tidigare boendet, då troligen från nära grannar.
Hoten skall vara riktad mot dem då de är kristna.

Samt finns det även påstående att kvinnan i familjen har haft ett förhållande med ägare till den utpekade pizzerian.
Enligt detta påstående ska då även ägaren till pizzerian vara dömd för misshandel på henne.

Jag får inte fram persnr på ägaren av pizzerian för att leta reda på om det finns någon misshandelsdom mot mannen som kan bekräfta eller avfärda detta rykte.

Som sagt så är det här spekulationer och rykten.
Citera
2023-10-22, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jolasst
Jag tror inte det finns någon här som ”ljuger om pizzeria”. Jag tror många gastar om pizza eftersom pappan som blivit utskriven FORTFARANDE TROR OCH HÄVDAR att det är pizzerians fel. Trots att sjukhus, polis och dom flesta av oss förstått att det inte har något med pizzerian att göra. Man borde väl rikta frågorna mot varför han vill göra pizzerian till boven i dramat, kanske pga låg intellekt eller för att han vill vilseleda.

En vänlig fråga, var har det framkommit vad pappan tror?

Pappan vad jag vet har inte lämnat några uppgifter till någon intervju.
Citera
2023-10-22, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blakullafararen
Ja och om polisen mot alla odds skulle missat grillen mitt i rummet, har säkert huset, lägenheten brandvarnare.

Jag blir helt matt att det fortfarande kommer förslag på kolmonoxid, flugsvamp etc.

Skulle det kunna vara en gasoltub som läckt inomhus?
Citera
2023-10-22, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krims80
Skulle det kunna vara en gasoltub som läckt inomhus?
Jag tror sjukvården och polisen hade knäckt den koden första dygnet.
Citera
2023-10-22, 12:19
Medlem
Vill inte verka tjatig, men jag citerar mig själv från 18/10.
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Nu är jag inte helt säker men jag tyckte de sa på TV4, 22-nyheterna, att dottern insjuknade först.
Någon annan som hörde samma sak?
Dottern var det "äldre" barnet. (Barnen var nära i ålder.)
Det var alltså inte det yngsta och minsta barnet som som avled, som det ofta skrivs om här i tråden.

Någon får gärna rätta mig om jag har fel.
Citera
2023-10-22, 12:21
Medlem
En möjlig teori kring händelseförlopp.

Pappan vill ta död på familjen/utökad självmord.

Man ska inte krångla till det, oftast är GM en nära anhörig/koppling till offret.

Motivet Svartsjuk, depression, skulder

Att köpa pizzor från pizzerian är ett vilseledande sätt att få polisen att tro att pizzeria ägaren är gärningsmannen i och med att det tidigare finns koppling mellan pizzeria ägare och kvinnan/mamman.

Sen är ju frågan på vilket sätt blev de förgiftade och med vad.
Senast redigerad av Pedrokaka 2023-10-22 kl. 12:29.
Citera
2023-10-22, 12:21
Medlem
Det var aliens som använde sin probe så klart.skömt å sido detta är både tragiskt och mystiskt .jag kan bara tänka mig botolism strykin eller kolmonoxid.eller ett ryskt super gift
Citera
2023-10-22, 12:48
Medlem
Kanske led hela familjen av någon gemensam allergi. Inte så vanligt i Sverige men folk avlider av svåra allergiska chocker.
Citera
2023-10-22, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisdoktorn
Kanske led hela familjen av någon gemensam allergi. Inte så vanligt i Sverige men folk avlider av svåra allergiska chocker.

Kanske därför man inte hittat något gift, för det fanns inget. Kanske bara lite ”oskyldiga” nötter.
Citera
2023-10-22, 12:58
Medlem
Citat:
Då hade vi nog vetat det för längesen.
Det är antagligen en gärningsman bakom det hela.
Citera
2023-10-22, 13:12
Avslutad
Citat:

Nej, då hade polisen inte varit så allvarlig... Hur naiv är du?

Det är något självmord eller bestraffning.

Vilken religion och hurfärg rör det sig om? Sekt? Tänker på mass självmord som skett.
Citera
2023-10-22, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgNO3
Matförgifting innebär att det är råvarona som är orsaken, förgifting innebär att man tillsatt ett toxiskt ämne. Att man säkrat matrester innebär att man försöker utreda om det är maten som förgiftats.
Man kan förgiftas av helt naturliga saker - det har inget med huruvida saker tillsats eller ej att göra. Blyförgiftad betyder inte att någon medvetet matat dig med gift - det kan du bli genom att äta grönsaker som växt på en olämplig plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in