2023-10-21, 17:26
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Har även för mig att Larry Fink sagt något om att hela världen kommer att tokeniseras, så även det säger något om såväl BTC's som ETH's framtidsutsikter.
Vill du utveckla vad denna så kallade tokenisering innebär exakt?

Citat:
Personligen tror jag att det kommer att vara betydligt mer än 1% som lyssnar.
Du tror alltså på ett pris långt högre än 7,3 miljoner dollar?
Citera
2023-10-21, 17:31
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Jag har talat om det länge, så där verkar BlackRock vara enig med mig.

Lite skillnad mot dig som tippade på 5k i somras. 😏
Citera
2023-10-21, 18:37
Avslutad
Citat:
Vill du utveckla vad denna så kallade tokenisering innebär exakt?

Vad är din egen uppfattning, tror du på tokenization eller inte?

Citat:

Har du inte förstått BTC, och bitcoiniseringen, än? $7.3M / BTC är småpotatis i sammanhanget.

Men BlackRock äger inga BTC själva så det blir nog inget med det, BTC är snart nere på 5K ..
Citera
2023-10-21, 19:01
Medlem
Leastons avatar
Citat:
British Hodl menar att om endast 1% av BlackRocks kunder lyssnar på Larry Fink, som menar att köp av BTC = flykt till kvalitet, så kommer det att resultera i ett pris på $7.3M / BTC.

Cathie Wood sade i (en bra) intervju med Natalie Brunell härom veckan att företag börjar med 1% allokering för att sedan bygga på upp till 2.5% i snitt enligt ARKs analyser. Hon menade dock på att det finns mycket som talar för upp mot 5% för Bitcoin ETF:en. Sen finns det ju företag som kör upp mot 100%...

Fiedlity har ju en egen ETF ansökan och det är en av världens största pensionsfonder med över 10T dollar under management...
Citera
2023-10-21, 19:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Cathie Wood sade i (en bra) intervju med Natalie Brunell härom veckan att företag börjar med 1% allokering för att sedan bygga på upp till 2.5% i snitt enligt ARKs analyser. Hon menade dock på att det finns mycket som talar för upp mot 5% för Bitcoin ETF:en. Sen finns det ju företag som kör upp mot 100%...

Fiedlity har ju en egen ETF ansökan och det är en av världens största pensionsfonder med över 10T dollar under management...

Javisst, och icke att förglömma världens alla nationalstater som kommer att ansluta i ett senare skede.
Citera
2023-10-21, 19:18
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Javisst, och icke att förglömma världens alla nationalstater som kommer att ansluta i ett senare skede.
Ja, jag vet dock inte hur mycket reserver dom har i jämförelse med världens alla pensionsfonder.
Det är pensionsfondernas kapital man vill åt.

Tänkt när Bitcoin står i över $1M och man minns tillbaka när man var med i droppen ner till $0.015M
Senast redigerad av Leaston 2023-10-21 kl. 19:20.
Citera
2023-10-21, 19:18
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Vad är din egen uppfattning, tror du på tokenization eller inte?

Svårt att svara på detta innan du förklarar i detalj vad som menas. Kan du göra det?
Citera
2023-10-21, 19:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Ja, jag vet dock inte hur mycket reserver dom har i jämförelse med världens alla pensionsfonder.
Det är pensionsfondernas kapital man vill åt.

Tänkt när Bitcoin står i över $1M och man minns tillbaka när man var med i droppen ner till $0.015M

Bitcoiniseringen är inte fulländad innan hela världen, inklusive samtliga nationalstater är inkluderade i processen. Det kommer naturligtvis att öka värdet och legitimiteten för det nya systemet ytterligare.

(ETH kommer förmodligen också att spela en roll, men det får vi ta i en annan tråd.)

Citat:
Svårt att svara på detta innan du förklarar i detalj vad som menas. Kan du göra det?

https://en.wikipedia.org/wiki/Tokenization_(data_security)

Jag har endast en abstrakt bild av vad tokenization of the world kan betyda, men jag har som sagt för mig att Larry Fink pratat om detta. Jag skulle tro att det angränsar till bitoiniseringen, men starta en ny tråd för säkerhets skull om du vill diskutera tokenization, så slipper vi gå OT i denna.
Citera
2023-10-21, 19:48
Medlem
Leastons avatar
Jag undrar vart BenjaminJuhlin har tagit vägen?

Han dök upp strax efter BTC dumpat från toppen och försvann lika plötsligt vid årskiftet när Bitcoin började sin klättring upp från botten.

Han var ju gammal Bitcoin räv som den Austrian Economics entusiast han är (var?), men vad jag förstod så dribblade han bort sina Bitcoin vid toppen 2018 och blev bitter. Hans stora argument emot Bitcoin var att "det gick för långsamt" för hans smak (detta trots att prisökningen är 150% i snitt per år).

Hade varit kul att höra hans take på det här med ETF:erna och om han tror företag och instituten nu äntligen kommer ta steget in i Bitcoin världen. Eller tycker han Bitcoin är skit så länge han inte kan köpa sitt kaffe för Bitcoin?
Citera
2023-10-21, 19:51
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:

https://en.wikipedia.org/wiki/Tokenization_(data_security)

Jag har endast en abstrakt bild av vad tokenization of the world kan betyda, men jag har som sagt för mig att Larry Fink pratat om detta. Jag skulle tro att det angränsar till bitoiniseringen, men starta en ny tråd för säkerhets skull om du vill diskutera tokenization, så slipper vi gå OT i denna.
Du vet alltså inte ens vad du pratar om, men Larry har nämnt ett häftigt ord och då tänker du att det här måste vara nästa grej? Har jag uppfattat dig rätt? Artikeln du länkade har absolut ingenting mer diskussionens ämne att göra.

Sedan undrar du om jag ”tror” på tokenization eller inte. Mycket märkligt och förvirrat.
Citera
2023-10-21, 19:52
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Bitcoiniseringen är inte fulländad innan hela världen, inklusive samtliga nationalstater är inkluderade i processen. Det kommer naturligtvis att öka värdet och legitimiteten för det nya systemet ytterligare.

(ETH kommer förmodligen också att spela en roll, men det får vi ta i en annan tråd.)
Det beror ju på vad man menar med "Bitcoinisiering"...

Jag kan tycka att det räcker med att Bitcoin blir den självklara tillgången att bevara värde i istället för aktiemarknaden och diverse bankprodukter och derivat.

Det räcker annars med att typ Nordkorea inte använder Bitcoin så blir världen aldrig Bitcoinisierad enligt din definition.
Citera
2023-10-21, 19:55
Avslutad
Citat:
Du vet alltså inte ens vad du pratar om, men Larry har nämnt ett häftigt ord och då tänker du att det här måste vara nästa grej? Har jag uppfattat dig rätt? Artikeln du länkade har absolut ingenting mer diskussionens ämne att göra.

Sedan undrar du om jag ”tror” på tokenization eller inte. Mycket märkligt och förvirrat.

Vi får väl se om det blir någon bitcoinisering och/eller tokenization framöver. Samtalet är över för min del. Trevlig kväll önskar jag dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in