2023-10-19, 18:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel

Att M fått rådet att göra sig av med sin bror uttrycker hon däremot inte distanserat utan med förfäran.

"Och det värsta, det värsta, det värsta nästan enligt för mig är att hon, eh, någon gång har liksom försökt få mig, eh, ja men vara med i tankarna att, att ja, skada eller ja döda min bror."
Detta är vad Maja påstår i ett sent förhör.
Det är hennes tolkning.
Hon säger samtidigt att Johanna aldrig sagt att hon ska mörda sin bror.

Johanna är mycket tydlig om vem som ska mördas eller utsättas för skadegörelse så varför skulle hon ens tveka på hanen när det kommer till Majas bror.

I slutet på förhören så börjar hon snacka om rädsla att familjen ska mördas.

Hon kan vara hur förfärad hon vill som efterklok.

Detta har ALDRIG varit på tapeten innan när de härjat ihop.
Hon har tagit Johannas parti vs föräldrarna och hon har sett Johanna som sin trygghet snarare.

Hade hon äkta förfasats hade hon lämnat Johanna för länge sen.

Så Majas uttalanden bör dels tas med en stor nypa salt och likaså hennes drama.

För det är väldigt viktigt att skilja på kronologi ang deras relation.

Att Maja sen över tid och retroaktivt börjar snacka om Johanna på ett helt annat sätt är totalt värdelöst - - - - > dvs för bedömning av hur de agerat ihop före mord och före häktning.

Initialt så gick hon helt på vad de gjort upp vid IIIharjen och teg.
Där ingick meningen enligt Johanna:
Varför ska de behöva få sina liv förstörda?

Nån jävla rädsla å Majas vägnar var aldrig aktuellt, hon har högaktningsfullt roat sig och njutit av Js sällskap.

Det hon värnade om var varken Tove, A*bin och hennes anhöriga - utan snarare att rädda sin egen röv och deras relation.

De hade väl tänkt fortsätta roa sig likt de gjort efter alla försök till mordbränder.
Som om inget märkvärdigt hade hänt.
Så Maja teg i 47 dagar tills det började bli för trångt innan för cellväggarna.
Senast redigerad av develi 2023-10-19 kl. 18:56.
Citera
2023-10-19, 18:49
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Maja hade kunnat tala om vart Tove fanns flera veckor innan de hittade Tove
Hundratals människor var ute och letade

Just det, hundratals människor var ute och letade.

Och vad visste Maja om det?

Jag har påtalat det flera gånger tidigare. Men du har kanske fortfarande inte fattat grejen? Hade de inte häktat Maja hade hon helt säkert berättat vad som hänt och vad hon visste ganska snabbt. Men nu blev hon inlåst helt isolerad från omvärlden redan innan det blev allmänt känt att Tove var försvunnen. Och där satt Maja, inlåst i en cell utan att ha en aning om vad som hände i Vetlanda, och som den introverta, mobbade person hon är, så vände hon sig inåt. Det tog polisen en månad att fatta att dom kanske skulle utgå ifrån personen de häktat, i sina förhör, istället för att bara köra på i sina egna gamla hjulspår. Jag är verkligen förvånad att svensk förhörsteknik är så eftersatt att man inte ens hade koll på det.

Citat:
Toves anhöriga led av ångest och oro
medans Maja iskallt och empatilös
satt och höll käft

Ja, där satt som sagt Maja, inlåst i en cell helt isolerad från omvärlden.
Om hon istället fått vara med och se och höra och tvingas svara på frågor från vänner, kompisar och familj, och sett allas oro och förfäran, så hade han helt säkert berättat snart.
Men istället låste dom in henne och isolerade henne totalt från omvärlden. Tro fan att hon blev som en mussla.

Citat:
Riktiga Gangsterfasoner.

Nej, inte gangsterfasoner. Musselfasoner.

Citat:
Det är sjukt att sitta och försvara Majas beteende
Ruttet och respeklöst mot Toves anhöriga

Det är sjukt, ruttet och respektlöst att sitta och anklaga en oskyldig person för att vara mördare!
Citera
2023-10-19, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja självklart är det något som är väääldigt fel. Kanske våra uråldriga lagar som flera av dem borde revideras och gällande den i samhället rådande oordning i största allmänhet? Långt före internets inträdande dessutom. Långt före de gängkriminellas krig mot fan vet vad.

Minns ett fall (rätt nyligen) där en ung (gängkriminell) kille friades för mord. Trots att hans kläder var fulla med krutstänk och att offrets skador visade att skottet var s.k påsittande. Bland annat. Om jag inte minns fel så torskade han i.a.f i HR, tack och lov.
Advokatsamfundet håller många gangsteradvokater bakom ryggen.
De har fått mycket kritik för detta

Gillberg Majas advokat är van att försvara gängkriminella. Och GW är säkert inblandad i det här fallet
Den mannen vill ju alltid ha rätt
Vad han viskade i örat på Gillberg skulle de flesta vilja veta
Jag förstår varför den nya regeringen vill byta ut mycket folk i vår myndighetsträsk och domstolar
Det är folk som suttit i många de flesta och är tillsatta av tidigare regering.
I Tove fallet ör det anmärkningsvärt att åklagaren var så lam

Kanske de ville byta ut Rullman lagom till målet kom upp i HR.
Rullman la ihop indiciekedjan och ansåg Maja skyldig

Helt sjukt att de kan tro att Maja sov för att mobil inte visade steg/kontakt en liten stund
Vem sjutton har mob på sig varje min och sek
Sjäkvklart så hade hon inte den på sig precis när mordet skedde
men flera saker visar att hon inte sov
Citera
2023-10-19, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag motsäger mig inte ett dugg.

1. Heretic77 tog upp att redan ett mindre barn begriper konsekvenser ang mordbrand.

2. Du har förlagt detta i huvudsak på en psykolog och nåt allmänt blablabla samt "kanske" tränas av föräldrarna.

Du ifrågasattes, du undvek följdfrågor i sedvanlig ordning. Först nu orkar du klämma ur dig att du "kopplade det till info i FUP om att M fått psykologstöd."

3. Jag svarade att att det för det första snarare är föräldrar som lär barn konsekvenser utifrån basic ajabaja:
Det är fel att göra ditten för då händer datten.
Gör inte si för då händer så.
För att konsekvenser, etik, moral och empati är tätt sammanvävda.

Nu försöker du använda det jag skrivit mot mig, dvs att jag dock inte beskyller föräldrarna rakt av om de har ett "besvärligt barn".

Det jag hade i åtanke var att Maja är extremt lögnaktig och försöker konstant lura föräldrarna.
Hur enkelt är det då att lära ut rätt och fel?

Vidare har jag skrivit att dåligt konsekvenstänk går hand i hand med impulsivitet vid add/adhd:

Majas förehavanden vid försök till mordbrand är inte sammanfogat med impulsivitet:

Hon visste om att folk skulle mördas när sleepover planerades.

Så vad har det att göra med psykologer och ADD är fortfarande frågan?

HUR får du Majas (enligt dig) bristande förmåga till konsekvenstänk som anledning till att hon både har överseende och rent av är aktiv vid mordbränder.

Dvs att inte begripa vad risken med mordbrand innebär och vad hennes funktion som medlöpare innebär.

Tack för det!
Konsekvenstänk
Impulsivitet
Moral och etik
Insikt

Något måste föräldrarnas (troligen) uttalade ord i uppfostringssyfte gått MH helt förbi. Hon verkar inte ha de förmågor som alla barn borde besitta när de åtminstone nått vuxen ålder.

Kan tänka mig att MH hörde bråk men höll för öronen där i sängen. Ansåg hon kanske att bråket, det var ju inte hennes sak?

Eller deltog hon av ren och skär dumhet? Antagligen kommer vi aldrig att få veta sanningen.
Citera
2023-10-19, 19:13
Medlem
Citat:
Maja hade kunnat tala om vart Tove fanns flera veckor innan de hittade Tove
Hundratals människor var ute och letade
Toves anhöriga led av ångest och oro
medans Maja iskallt och empatilös
satt och höll käft
Riktiga Gangsterfasoner.
Hon tyckte ju att rapparen som blev skjuten fick skylla sig själv eftersom han golat

Det är sjukt att sitta och försvara Majas beteende
Ruttet och respeklöst mot Toves anhöriga

Håller helt med.
MH har spela dummare än hon är och på detta sätt vunnit hela spelet pga detta. Synd att både TR och HR har gått på denna manipulation.

Sover man verkligen igenom dunder och brak och signal från dörrklockan? Utan att reflektera?
Citera
2023-10-19, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Håller helt med.
MH har spela dummare än hon är och på detta sätt vunnit hela spelet pga detta. Synd att både TR och HR har gått på denna manipulation.

Sover man verkligen igenom dunder och brak och signal från dörrklockan? Utan att reflektera?

Nej självklart inte, Maja har varit med från början att brutalt mördat Tove.

Men vi i Sverige är inte ensamma om att ha gangster advokater för att slå tvivel i Domar.

O.J. Simpson är en liknande Dom men från USA.

Är Maja oskyldig? NEJ! men tyvärr räckte inte bevisningen ända fram.

Jag hoppas verkligen att Maja kommer att få en fruktansvärd framtid tillmötes.
Citera
2023-10-19, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baaaartil
Vem lurar du nu förutom dig själv?

➡ Maja har gjort ett hästjobb genom hela processen som tillslut lett till hennes frikännande,

Det är vad den högutbildade personen inom Psykiatrin vill ha framfört, låt mig då klargöra för dig beträffande "Maja Mumsen:s" så av dig kallade "Hästjobb"

Det enda hästjobbet som "Allas vår Maja" gjorde var att ljuga inför Rättsväsendet likt en häst galopperar.

Mvh/
@JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2023-10-19 kl. 19:46.
Citera
2023-10-19, 20:04
Medlem
Citat:

➡ Advokatsamfundet håller många gangsteradvokater bakom ryggen.
De har fått mycket kritik för detta

Gillberg Majas advokat är van att försvara gängkriminella. Och GW är säkert inblandad i det här fallet
Den mannen vill ju alltid ha rätt
Vad han viskade i örat på Gillberg skulle de flesta vilja veta
Jag förstår varför den nya regeringen vill byta ut mycket folk i vår myndighetsträsk och domstolar
Det är folk som suttit i många de flesta och är tillsatta av tidigare regering.
I Tove fallet ör det anmärkningsvärt att åklagaren var så lam

Kanske de ville byta ut Rullman lagom till målet kom upp i HR.
Rullman la ihop indiciekedjan och ansåg Maja skyldig

Helt sjukt att de kan tro att Maja sov för att mobil inte visade steg/kontakt en liten stund
Vem sjutton har mob på sig varje min och sek
Sjäkvklart så hade hon inte den på sig precis när mordet skedde
men flera saker visar att hon inte sov

Många försvarsadvokater umgås med självaste busen privat, det vill säga, de kriminella brottslingarna, dom kan till exempel hjälpa en brottsling med att undangömma stöldgods eller, så kan de också hjälpa en brottsling med att kunna sälja sitt stöldgods, faktum är att sådant faktiskt sker och händer.

Sedan kan ju även försvarsadvokater hjälpa brottslingar på andra sätt också, till exempel, genon att kunna emanera tvivel i sådan stor utsträckning att självaste Domstolen ställs i ett schack matt-läge och sålunda blir tvingad enligt den skriva Lagboken att sätta den kriminella brottslingen på fri fot ... ett bra exempel på detta är Fröken Hellm*n.

Mvh/
@JokerMannen
Citera
2023-10-19, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
När faller hovrättens dom?

Göta HovRätten:s dom i detta mordfallet äger rum, Onsdagen den 25 Oktober med besked klockan 13:00 eftermiddagstid.

Mvh/
@JokerMannen
Citera
2023-10-19, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Många försvarsadvokater umgås med självaste busen privat, det vill säga, de kriminella brottslingarna, dom kan till exempel hjälpa en brottsling med att undangömma stöldgods eller, så kan de också hjälpa en brottsling med att kunna sälja sitt stöldgods, faktum är att sådant faktiskt sker och händer.

Sedan kan ju även försvarsadvokater hjälpa brottslingar på andra sätt också, till exempel, genon att kunna emanera tvivel i sådan stor utsträckning att självaste Domstolen ställs i ett schack matt-läge och sålunda blir tvingad enligt den skriva Lagboken att sätta den kriminella brottslingen på fri fot ... ett bra exempel på detta är Fröken Hellm*n.

Mvh/
@JokerMannen
Ja tyvärr finns det oseriösa advokater och Gillberg är en av dem.
Det jag inte förstår i det här fallet är varför åklagare var så lam
Rullman hade behövts här
Hela rättegången blev en fars och Maja kom undan
Att ljuga som hon gjorde borde erfarna förhörsledare kunnat parera och fått ur henne mer
Familjen bönade väl och bad att de skulle behandla Maja varsamt
Jag tror att pastorn har försökt påverka lite överallt så mycket det går
Citera
2023-10-19, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Hade de inte häktat Maja hade hon helt säkert berättat vad som hänt och vad hon visste ganska snabbt. Men nu blev hon inlåst helt isolerad från omvärlden redan innan det blev allmänt känt att Tove var försvunnen. Och där satt Maja, inlåst i en cell utan att ha en aning om vad som hände i Vetlanda, och som den introverta, mobbade person hon är, så vände hon sig inåt.

Maja och Johanna blev först anhållana på måndagen den 17 oktober 2022 och sedan blev de häktade på torsdagen den 20 oktober 2022. Alltså både Maja och Johanna hade kunnat berättat sanningen under måndagen, tisdagen och onsdagen, men det gjorde de inte utan de nekade i stället till att de inte hade något att göra med Toves försvinnande. Samtidigt under dessa dagarna som de var anhållna så förhörde Polisen Toves pojkvän A såklart och han hade antagligen bra fakta om vad som kanske kunde ha hänt. Så därför blev de häktade. Finns att läsa i denna artikeln om när de blev anhållna och sedan häktade.

Tove 21, försvunnen – två kvinnor häktade

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0QQ0pB/tove-21-forsvunnen-tva-kvinnor-begars-haktade
Citera
2023-10-19, 20:23
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Just det, hundratals människor var ute och letade.

Och vad visste Maja om det?

Jag har påtalat det flera gånger tidigare. Men du har kanske fortfarande inte fattat grejen? Hade de inte häktat Maja hade hon helt säkert berättat vad som hänt och vad hon visste ganska snabbt. Men nu blev hon inlåst helt isolerad från omvärlden redan innan det blev allmänt känt att Tove var försvunnen. Och där satt Maja, inlåst i en cell utan att ha en aning om vad som hände i Vetlanda, och som den introverta, mobbade person hon är, så vände hon sig inåt. Det tog polisen en månad att fatta att dom kanske skulle utgå ifrån personen de häktat, i sina förhör, istället för att bara köra på i sina egna gamla hjulspår. Jag är verkligen förvånad att svensk förhörsteknik är så eftersatt att man inte ens hade koll på det.

Ja, där satt som sagt Maja, inlåst i en cell helt isolerad från omvärlden.
Om hon istället fått vara med och se och höra och tvingas svara på frågor från vänner, kompisar och familj, och sett allas oro och förfäran, så hade han helt säkert berättat snart.
Men istället låste dom in henne och isolerade henne totalt från omvärlden. Tro fan att hon blev som en mussla.

Nej, inte gangsterfasoner. Musselfasoner.

Det är sjukt, ruttet och respektlöst att sitta och anklaga en oskyldig person för att vara mördare!

Om jag inte minns helt fel så häktades M i ett första skede för människorov och fick i inledande förhör frågor om hon vet var T är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in