Citat:
Ursprungligen postat av
Dvitanim
Jag tycker att den trevliga Dr Willson bemöter herr Lankas påstående med väl underbyggd dokumentation och som förklarar hur fel S.F har.
Men visst vore det trevligt ifall Dr Willson och S.F fick debattera ihop. Dr Willson har ju gjort det med en andra virusförnekare.
Det är meningslöst att diskutera med någon som tar ordet "plattjordare" i sin mun för att hänvisa till virusskeptiscism, särskilt när detta görs efter "covidpandemin". Han hänvisar till en studie som inkluderar en så kallad "mock infection", mot vilken en kaplan-meier används för att utröna den toxiska effekten av det virus som undersöks: OK, låt experterna ta den mikrobiologiska diskussionen.
Vad jag däremot inte sett någon bra förklaring på är hur en "smitta" med en dödlighet på cirka 0,3% eller lägre kan motivera det man sysslade med vad gäller lockdowns, vaccinpass och annat. Vad i helvete handlade
det om?
Ska vi lita på att Dr. Wilson kan berätta för oss vad det var som hände? En avlönad och lojal doktorand som förmodligen aldrig tänkt en kontroversiell tanke i hela sitt liv. Nej, i detta läge faller nog Dr. Wilson till föga.
Men som jag påpekat i andra inlägg är jag naturligtvis inte så naiv att jag tror att detta handlar om fakta eller vetenskap. Virologin utgör tillsammans med HBTQ och klimatfrågan en stinkande sörja vars framtida effekter stavas gigantiska massgravar. De som vill avfärda detta som en plattjordsteori är välkomna att göra det, och övriga med ett öppet sinne är välkomna att fundera över ifall det faktiskt ligger något i påståendet.
Antag att covid faktiskt inte existerar, när kommer i så fall virologin att gå under? Mycket talar för att det sker efter nästa världskrig (ur vilket USA och EU går som förlorare). Tyvärr är det ett paradigmskifte som inte kan ske på fredlig väg givet hur mycket prestige, inte minst militärt, som är investerat i virusteorin.
På tal om det finns det en intressant dynamik mellan krig och sanning. Att sanningen skulle vara krigets första offer är en kraftig förenkling. Detta då kriget samtidigt är den enda arenan där Sanningen verkligen sätts på prov. Ifall virus existerar och har potential att "slinka ut från lab" eller användas som biovapen, ja i så fall kommer nästa världskrig bekräfta att så är fallet. Ifall det snarare bara är påhitt så kommer nästa krig vara spiken i kistan för virologin. Ifall det helt enkelt inte fungerar som teorin säger så kommer den aktör som satsar på biovapen i form av virus (och eventuellt bakterier) att ha slösat stora resurser som istället kunde ha gått till det som funkar.