2023-10-12, 20:14
Medlem
Orcinys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Nej... Ivermektin är bland de ofarligaste läkemedel som finns. Det finns ett antal Ivermektin-trådar där du kan läsa på varför Ivermektin är en fullständigt formidabel Covid19-dödare. Läs på och fortsätt diskussionen där ifall du vill diskutera Ivermektin.

Här blir det Off Topic och kommer anmälas ifall ämnet som diskuteras inte är "Folk som ännu påstår Covid inte fanns".

Ivermektin är inte off-topic eftersom det är en av de saker som skiljer de som påstår att covid aldrig existerat (i fysikalisk mening) från de som anser att covid är ett virus som släppts ut från ett biolabb i syfte att iscensätta en massvaccinering som skulle ta död på 50 eller 80% av mänskligheten inom något år. Ivermektin ska tydligen fungera mot denna smitta och har av en del även rekommenderats profylaktiskt.

Den senare gruppen är tyvärr den som varit mest högljudd och som, genom sina sensationella påståenden, dragit till sig mest uppmärksamhet och skaffat den största följarskaran. Föga förvånande eftersom de flesta inte har kunskapen eller intresset för att ifrågasätta virologin. De saknar också förståelsen för att en väl underbyggd kritik av virologin är långt mer sensationell än uppdiktade lögner och påhittade datum för jordens undergång som hela tiden skjuts på framtiden.
Citera
2023-10-12, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orciny
Ivermektin är inte off-topic eftersom det är en av de saker som skiljer de som påstår att covid aldrig existerat (i fysikalisk mening) från de som anser att covid är ett virus som släppts ut från ett biolabb i syfte att iscensätta en massvaccinering som skulle ta död på 50 eller 80% av mänskligheten inom något år. Ivermektin ska tydligen fungera mot denna smitta och har av en del även rekommenderats profylaktiskt.

Den senare gruppen är tyvärr den som varit mest högljudd och som, genom sina sensationella påståenden, dragit till sig mest uppmärksamhet och skaffat den största följarskaran. Föga förvånande eftersom de flesta inte har kunskapen eller intresset för att ifrågasätta virologin. De saknar också förståelsen för att en väl underbyggd kritik av virologin är långt mer sensationell än uppdiktade lögner och påhittade datum för jordens undergång som hela tiden skjuts på framtiden.
Här är en av många många många studier som visar att Ivermektin fungerar mot Covid-19. Denna gång i Nature...

https://www.nature.com/articles/s41429-020-0336-z
Citat:
Several studies reported antiviral effects of ivermectin on RNA viruses such as Zika, dengue, yellow fever, West Nile, Hendra, Newcastle, Venezuelan equine encephalitis, chikungunya, Semliki Forest, Sindbis, Avian influenza A, Porcine Reproductive and Respiratory Syndrome, Human immunodeficiency virus type 1, and severe acute respiratory syndrome coronavirus 2.
Citera
2023-10-12, 20:36
Medlem
Orcinys avatar
Citat:
Här är en av många många många studier som visar att Ivermektin fungerar mot Covid-19. Denna gång i Nature...

https://www.nature.com/articles/s41429-020-0336-z

Okej men jag tror inte på virusteorin och menar att covid-19 är en social konstruktion. Hur ska då ivermektin kunna hjälpa?

Att covid-19 var helt påhittat landade jag i ganska snabbt (under hösten 2020 och andra vågen av covid). Att virus inte existerar är en förståelse som växt fram gradvist efter det, bland annat via Kary Mullis och gruppen av forskare som ifrågasatte HIV->AIDS till Stefan Lanka et. al. och förkastandet av hela virologin. Se tråden (FB) Katerina Sugak och kritiken mot virologin för mer info.
Citera
2023-10-12, 20:55
Medlem
Citat:
Okej men jag tror inte på virusteorin och menar att covid-19 är en social konstruktion. Hur ska då ivermektin kunna hjälpa?

Att covid-19 var helt påhittat landade jag i ganska snabbt (under hösten 2020 och andra vågen av covid). Att virus inte existerar är en förståelse som växt fram gradvist efter det, bland annat via Kary Mullis och gruppen av forskare som ifrågasatte HIV->AIDS till Stefan Lanka et. al. och förkastandet av hela virologin. Se tråden (FB) Katerina Sugak och kritiken mot virologin för mer info.
Fair enough... jag är inte påläst om terrängteorin men den har kanske sina poänger. Det jag vänder mig emot är folk som hyllar ett värdelöst vaccin som kryllar av biverkningar och i samma mening kritiserar Ivermektin som har en fullständigt fantastisk säkerhetsprofil.
Citera
2023-10-12, 21:12
Medlem
Orcinys avatar
Citat:
Fair enough... jag är inte påläst om terrängteorin men den har kanske sina poänger. Det jag vänder mig emot är folk som hyllar ett värdelöst vaccin som kryllar av biverkningar och i samma mening kritiserar Ivermektin som har en fullständigt fantastisk säkerhetsprofil.

Terrängteorin är en möjlig alternativ hypotes, men inget jag nödvändigtvis ansluter mig till. Till exempel tror jag orsaken till fysiska symptom i många fall kan vara av spirituell natur, detta gäller särskilt i vår tid när till exempel allt vad hederskultur heter är utraderat samtidigt som surrogatet för den forna hederskulturen, lagarna och statens våldsmonopol, vittrat sönder. Eller ta feminismen och individualiseringen med otrohet och annat som följd, hur många sjukdomar ska inte dessa företeelser orsaka (jag medger att också det feministerna kallar för "toxisk maskulinitet" orsakar sjukdomar)? Eller betänk överbelåningen och den begynnande räntan och den kommande fattigdomen i en tidsålder där allt värde är av materiell art.

Så det är inte nödvändigtvis terrängteorin jag propagerar för utan snarare en vidareutveckling av det perspektiv på sjukdomar som kan anas hos Dostojevskij.

Vad gäller covid är det i grunden en spirituell sjukdom. Det är elitklassens "förbannelse" över massan, vilken de anser vara meningslös och utan syfte (se Yuval Noah Harari för den ocensurerade elitsynen på massan). Den "meningslösa massan" har att välja mellan att långsamt duka under i en utdragen pest eller göra uppror mot en elit som för länge sedan vänt dem ryggen.
Senast redigerad av Orciny 2023-10-12 kl. 21:27.
Citera
2023-10-12, 23:23
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Du som har koll vilka andra virus skulle kunna orsaka liknande problem i framtiden?
Just DET är en intressant diskussion, inte minst i en tråd där någon (eller t.o.m. ett par stycken) hävdar att viruset inte finns. Detta samtidigt som de hävdar att de minsann tappade både smaksinne och lukt när de hade influensan (som inte finns om man skall tro dessa). Vi får nog aldrig veta vilket ben dessa virusförnekare skall stå på.

Det som gör virusforskare nervösa är utan tvekan Coronavirus. Så var det den här gången också. Med MERS och SARS i färskt minne kan man förstå att man tryckte på alla larmknappar som fanns, i synnerhet när den första varianten (Wuhan) härjade i Kina. Den varianten var sannolikt den allvarligaste, men när viruset smet ut från Kina hade det lyckligtvis redan muterat och nu lägger den ganska långt ifrån det ursprungliga. Det som skett nu är att viruset blivit smittsammare men samtidigt lindrigare, och det är ju kanon. Så vi har att förhålla oss till TVÅ faktum - MERS som var betydligt dödligare än något annat vi stött på, men inte speciellt smittsamt. Och så nu SARS-COV-2 som till slut blev nästan skrämmande smittsamt (Mässlings-nivå) men mindre dödligt. De tre senaste Corona-virusen har varit Zoonotiska.

Nervositeten jag nämnde handlar naturligtvis om att det till slut hoppar ett virus från djur till människa (eller t.o.m. fram och tillbaka ett par gånger) och att resultatet blir ett Coronavirus som är lika dödligt som MERS och samtidigt lika smittsamt som SARS-COV-2. Kapplöpningen som sker på området handlar utan tvekan om att kunna hantera detta när det sker. Inte OM det sker utan NÄR...

Hade ju varit rätt intressant att se vad antivaixin-patrasket säger den dagen det dyker upp ett virus med 34% dödlighet och en smittsamhet i nivå med SARS-COV-2 och Biontech eller något annat företag får fram ett vaccin med 90% efficacy (de som inte har kunskap om skillnaden mellan efficacy och efficiency får googla). Jag gissar rakt av att det inte blir "virus finns inte!!"

PS.
Det ser inte bra ut just nu för mig gällande vårt vad. It is what it is.
Citera
2023-10-12, 23:31
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Samtidigt har du själv gått och injicerat tungmetaller och annat skit rakt in i kroppen
Naj.
Och allt detta hasplar du ur dig i samma mening som du beskyller den enda som har full koll för att....inte ha koll?

Tentakelmonster.
Nanorobotar.
Viruset finns inte.
Micropenis.
Fladderfitta.

Och nu tungmetaller.

Hur orkar ni?
Citera
2023-10-12, 23:52
Medlem
bandspelarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Och det är ingen som förbjudit Ivermectin som behandling mot Covid.

Citat:
Ivermectin är inte godkänt som behandling av Covid

Vilket jävla trams. Om inte den auktoritära sjuvården låter dig få tillgång till ivermektin så är det förbjudet. Ni leker med ord och ni lekte med liv genom att inte låta folk få tillgång till eventuellt fungerande preparat. Kampen mot covid var en sällsynt uppvisning av maktfullkomlighet och medicinskt tveksamma åtgärder. Den av myndigheterna utstakande enda vägen var viktigare att upprätthålla än att faktiskt rädda liv.
Citera
2023-10-13, 00:10
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bandspelaren
Vilket jävla trams. Om inte den auktoritära sjuvården låter dig få tillgång till ivermektin så är det förbjudet. Ni leker med ord och ni lekte med liv genom att inte låta folk få tillgång till eventuellt fungerande preparat. Kampen mot covid var en sällsynt uppvisning av maktfullkomlighet och medicinskt tveksamma åtgärder. Den av myndigheterna utstakande enda vägen var viktigare att upprätthålla än att faktiskt rädda liv.
Skyll inte på mig för att de styrande processerna för att förhindra dummerjönsanvändande av tramsprodukter fungerar. Ivermectin är lika lite godkänt för behandling av COVID som en liter cyanid är godkänt för behandling av vax i öronen. Eller menar du att de förbjudit cyanid för behandling av vax i öronen!? Och därtill har de tydligen förbjudit Ivermectin för behandling av COVID? Var får ni allt trams ifrån?

Saken blir knappast bättre av att Ivermectin visat sig inte bara vara rent av livsfarligt i de doseringar som krävs för att erhålla marginell form effekt IN VITRO och dessutom visat vara fullständigt verkningslöst in vivo.

Och allt detta skall ses i relation till att substansen vi talar om påstås vara verksam mot ett virus som - om man skall tro patrasket som skriker högst, mest och falskast - inte ens finns.

Hur är det med ormolja? Har de förbjudit det för behandling av allergi mot svarta hål? FAN också!!
Citera
2023-10-13, 02:51
Medlem
Orcinys avatar
Citat:
Naj.
Och allt detta hasplar du ur dig i samma mening som du beskyller den enda som har full koll för att....inte ha koll?

Tentakelmonster.
Nanorobotar.
Viruset finns inte.
Micropenis.
Fladderfitta.

Och nu tungmetaller.

Hur orkar ni?

Vad det än är så är det ren skit. Kunde ärligt talat inte bry mig mindre om innehållet i vaccinerna, det räcker att veta var de kommer från och utifrån vilket syfte. Och de som försöker tvinga andra till att ta injektionen, till exempel medelst vaccinpass, kan fara åt helvete. Är du en av dem eller nöjer du dig med att ta "vitamininjektionen" för egen del.

Nej virus finns inte och det är bevisat att virus inte existerar. Vad den alternativa hypotesen till de sjukdomar som idag kallas för virussjukdomar skulle vara är en öppen fråga som får undersökas av vad det än blir som kommer efter virologin, men i vart fall orsakas de inte av viruspartiklar.
Senast redigerad av Orciny 2023-10-13 kl. 02:55.
Citera
2023-10-13, 03:07
Medlem
styckets avatar
Verkar väl kunna ha varit ett labb producerat virus, men har inte sett bevis för det och inte ni heller.

Visa gärna bevis där själva viruset isolerats såfal. Det krävs för att hävda att ett virus existerar likt alla andra virus.
Citera
2023-10-13, 03:14
Medlem
Orcinys avatar
Citat:
När viruset smet ut från Kina hade det lyckligtvis redan muterat

Citat:
Nervositeten jag nämnde handlar naturligtvis om att det till slut hoppar ett virus från djur till människa (eller t.o.m. fram och tillbaka ett par gånger) och att resultatet blir ett Coronavirus som är lika dödligt som MERS och samtidigt lika smittsamt som SARS-COV-2.

Hör du verkligen inte själv hur löjligt det där låter? Det låter löjligt för att det är en saga medan verkligheten inte är lika simpel. Den är skrämmande och full av lidande och död, men för den sakens skull stämmer inte den moderna virusteorin (vilken föddes på 50-talet).

Citat:
Hade ju varit rätt intressant att se vad antivaixin-patrasket säger den dagen det dyker upp ett virus med 34% dödlighet och en smittsamhet i nivå med SARS-COV-2 och Biontech eller något annat företag får fram ett vaccin med 90% efficacy (de som inte har kunskap om skillnaden mellan efficacy och efficiency får googla). Jag gissar rakt av att det inte blir "virus finns inte!!"

Som sagt, du lever i en saga och inte i verkligheten. Dessutom är det en ganska tråkig saga, något i stil med en inspirationslös thriller av John Grisham eller någon annan författare av skräplitteratur.

Vi går sannolikt mot en period av hög dödlighet till följd av sociala oroligheter och accelererande ekonomisk nedgång. 35% ökad dödlighet är inte otänkbart. Trots detta existerar inte virus, utan hela diskursen handlar om att dölja den råa och kalla verkligheten och förlägga lidande och död till "naturliga orsaker" snarare än till massmord. En mycket bekväm diskurs för en elit att använda sig av när undersåtarna drabbas av svält och sjukdomar.
Senast redigerad av Orciny 2023-10-13 kl. 03:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in