2023-10-18, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Israels raketer gör större kratrar än denna:
https://twitter.com/climbingjaap/status/1714564507446436029/photo/1

Israel har alla typer av raker som finns, allting från kärnvapen till små klusterbomber med sådan folie i- som är till att tränga in i kroppen på sina offer och vara mycket svåra för kirurger att ta ut- för Israel vill överbelasta fiendes sjukvård. Tyvärr lyckades Israel släppa en sådan bomb nära några palestinska barn med sin mamma. Israel är en krigsförbrytare på samma sätt Hamas är det
Citera
2023-10-18, 20:15
Medlem
guderis avatar
Muslimsk ingenjörskonst har återigen bevisat varför muslimska länder ligger längst ner på skalan :lol
Citera
2023-10-18, 20:16
Medlem
  • Bra bild som visar skada som uppstår av missilerna Israel använder sig av vs hur parkeringsplatsen (sjukhuset) ser ut.

https://twitter.com/dom_lucre/status/1714685242856878401/photo/1
  • Jag har kikat på en herrans massa bilder, men det som slår mig är att det knappt är något blod och inte alls så rörigt. I "parken" var det en del material, parken får dock plats 20-40 personer.
    Var är blodet? Var är kaoset på plats (inte bara på någon random gata)? Araberna har ju ändå mobilerna upp ständigt.
  • När kommer media dementera uppgifterna om att det var 500 döda?
  • Varför agerar ingen mot att statsmedia sprider falska uppgifter?
Citera
2023-10-18, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Jag är minst sagt skeptisk till något sprunget från IDF. Man kan manipulera/trunkera bilder hur som helst och det behöver inte vara i tidsföljd dvs kan döljas genom att visa tidigare videoclip av oskadade byggnader.

Jag skulle vilja se hur området ser ut nu men av någon anledning tycks det inte gå att få fram en ögonblicksbild av det. Lite svårt att tro att man skulle kunna fabricera ett så omfattande angrepp utan att kunna styrka det.

Tack för infot.

Lyssnade på tysk media som sa att Hamas vägrar låta oberoende observatörer besöka sjukhuset. Undra varför? Kanske för att IDF då får rätt…
Citera
2023-10-18, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Kom någon Koran till skada?
Sjukhuset är inget hotell, så ingen koranen på rummet.

Hur som kan de ta reda på vilket sprängämne som har använts, och annan teknisk bevisning, för att avgöra om den kommer från IDF eller jihadisterna.
Citera
2023-10-18, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin

Hur som kan de ta reda på vilket sprängämne som har använts, och annan teknisk bevisning, för att avgöra om den kommer från IDF eller jihadisterna.

Då är det ju ingen fara.
Citera
2023-10-18, 20:21
Medlem
SwampDoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
"Enligt Nazityskland anföll Polen först"

Alltså hur jävla korkad är du?

Kom tillbaka när du har info från en oberoende tredjepart och inte IDF/krigande motpart

Jag förstår att det för mycket begärt, men hade du bemödat dig att kolla längre än din näsa räcker hade du sett att jag skrev flera inlägg som rapporterade om de olika parternas inställning, tillsammans med filmer och skärmdumpar. Inte ett ord om vad jag själv trodde.

Hur känns ditt inlägg nu förresten när till och med Gaza-kopplad media konstaterar att det var en felskjutning?

Citat:
Ursprungligen postat av DunnoXD
och hur sannolikt är det att dom skjuter sina egna av misstag? snälla nån 🙄 free 🇵🇸

Avancerade vapen med araber bakom spakarna är inte precis en framgångsformel. The gift that keeps on giving.

Citat:
Ursprungligen postat av Nixon1969
Hamas gör jobbet åt Israel...

Hur många som nu dog... 30 cm djup krater, 1x1m i bredd. Ser knappt värre ut än parkering efter ett par bilbränder i Stockholmsområdet.
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:

Vilken tur att ingen Koran kom till skada :lol
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtydwarf
Helt korrekt min vän.
Islamic Jihad - pekas ut som de skyldiga för massmordet på 500 totalt oskyldiga.

Vad säger ni alla muslim lovers om den saken nu då?

själv säger jag det är dags jämna Palestina med marken nu och låt judarna ta över hela Gaza området. Muslimerna kan sticka över till sina grannländer och söka asyl där.

Problemet är att övriga arabländer vägrar ta emot palestinier för att dom är för riskabla att ha inom sina gränser.
Citera
2023-10-18, 20:22
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskig
Lyssnade på tysk media som sa att Hamas vägrar låta oberoende observatörer besöka sjukhuset. Undra varför? Kanske för att IDF då får rätt…
Undrar om inte Israel förfogar över satellitbilder med rätt bra upplösning. Typ att man kan se byggnader som fortfarande står kvar.
Citera
2023-10-18, 20:27
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Punkt 1: Även om P-platsen med de brända bilarna inte har någon krater (inte ens en enda stenplatta verkar ha flyttat på sig!) och flera bilder visar till synes oskadda byggnader, så finns foton tagna åt andra hållet, som förefaller visa rejält bombskadade byggnader.

Var kan dessa bilder tagna åt ett annat håll beskådas?
Obs att denna bild, som finns i länken nedan och som länkats i tråden, är från ett annat tillfälle.
https://www.seattletimes.com/nation-world/no-more-safe-places-in-gaza-evacuees-face-airstrikes-in-north-and-south/

Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Edit: med den info som står till buds just nu lutar jag åt en havererad PIJ-raket, men jag tycker det är för tidigt att låsa sig.

Ja, ett alternativ är att Israel såg att raketer sköts upp och attackerade en förmodad avskjutningsplats med en Hellfire eller liknande men siktade fel (eller rätt, för den delen, ett fordon är ju helt förstört). Men någon JDAM-utrustad bomb var det då inte, och inga 500 har dött på parkeringsplatsen, det går ju inte ens att knö in 500 personer på den ytan.

Citat:

Det finns ingen oberoende part som kan göra dessa undersökningar.
Citera
2023-10-18, 20:28
Medlem
Dirtydwarfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskig
Problemet är att övriga arabländer vägrar ta emot palestinier för att dom är för riskabla att ha inom sina gränser.

Exakt!

Det är det dem är för de tänker smartare än tex svenskar som skulle gärna ta emot precis allt och alla människor från alla krigsområden omkring på jorden. Svenskarna har inte det risktänket att kolla upp vad det är för folk de släpper in. Det har dock de andra länderna i Mellanöstern och därför vill de inte släppa in dem. Egypten skyllde nyss på de redan tagit emot x antal palestinier och inte kunde ta fler.

Men då får ju de andra islamistiska länderna ta och hjälpa sina bröder.
Men sanningen är nog att de alla vet vad Palestinierna är för ett skit folk och därför vill ingen ta emot dem.

Btw så Var det nyss även bekräftat från BBC att missilen kom från en kyrkogård i närheten av sjukhuset som hade "failat" och därför exploderat och raketbränslet var det som gjorde så stor explosion och att kratern där raketen slog ner var så pass liten.

Tror ni vi får några Hamas äckel att be om ursäkt ikväll i media?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in