2023-10-18, 16:33
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Inte första gången judarna bombar ett sjukhus. JDAM Raketen som avfyrades mot sjukhuset har ett distinkt visslande ljud och en sprängkraft som vida överstiger både Hamas och Islamiska jihads raketer.

Länka gärna vad en ”JDAM raket” är Och kolla upp vad JDAM är..
Citera
2023-10-18, 16:35
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Ser inte ut som andra bilder jag sett!

Ja antingen är det Israel eller så har Hamas raket hamnat galet fel!

Alla skyler på den andra sidan!

Bullshit. Sjukhuset är intakt, finns bilder och video på X, både före och efter att jämföra… bara fönster på fasaden utblåsta. Hamas raketen feltände och ramlade ner på en parkeringsplats framför sjukhuset. Alla filmer på Al Jazeera News och BBC News visar typ en skräpig park och 10-15 utbrända bilar, inga kroppar eller blod och framförallt ingen karakteristisk krater som israels bomber skapar. Säkert dog en hel del som var i parken, men inga +500 avlidna.
Hamas propaganda foton/filmer och offerteknik funkade 1989 typ

Idag 2023 har Israel drönare med kameror, exakta positionsangivelser, signalspaning, tidsangivelser, flygspaning, satelliter, datorer som analyser i realtid och annan teknik som kommit så långt i utvecklingen och motbevisar deras närmast klåpiga amatörmässiga propaganda ideligen.
Citera
2023-10-18, 16:37
Medlem
Samma sjukhus har bombats tidigare av IDF.

Jag tror inte ALLS på Israel. De ljuger om allt hela tiden.
Citera
2023-10-18, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Jag tycker det ser ganska utbombat ut.

Den bilden är från Mogadishu 2017.
Citera
2023-10-18, 16:41
Medlem
Om alla tar huvudet är röven och tittar på bilderna så företår man att detta är en kraftig raket som gjort detta, denna typ av raketer har varken Hamas eller denna ”jihad” men Israel har det.
Israel är starkt misstänkt och Israel har en tradition av att bomba sjukhus mm.
Jag vill inte försvara islamistiskt avskräde men de skall inte tillskrivas sådant de inte har gjort
Citera
2023-10-18, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glavahlava
Samma sjukhus har bombats tidigare av IDF.

Jag tror inte ALLS på Israel. De ljuger om allt hela tiden.

Ja exakt, och flera av patienterna på sjukhusetkom från ett sjukhus som Israel bombat tidigare samma dag
Citera
2023-10-18, 16:43
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Om +500 människor dödats vid explosionen (misslyckade raketen från Hamas som ramlade ner på parkeringen utanför sjukhuset) tror ni inte att Hamas hade tagit tillfället i akt och filmat visat höger av kroppar packade överallt, finns bara bild på 10 kroppar typ, var är de andra 500 som enligt Hamas massakrerades på platsen vid den lilla kratern och det intakta sjukhuset med några blå fönsterrutor krossade på fasaden?
Citera
2023-10-18, 16:44
Medlem
USA skyller på Hamas, samma Joe Biden som skyllde på att Irak hade massförsörelsevapen.
Citera
2023-10-18, 16:48
Medlem
Medarbetare till Netanyahu erkände att Israel beskjutit sjukhuset på Twitter.... sen tog han snabbt bort inlägget!
@HananyaNaftali
proudly boasted that Israel bombed Gaza’s ah-Ahli hospital before deleting and two minutes later lying that Hamas did it. He works directly under Netanyahu.
https://twitter.com/dancohen3000/status/1714357542879457390/photo/1

Han länkar tom till videon när sjukhuset attackeras, det hörs ju tydligt att det är en missil eller tom stridsflyg som begår attacken!
Video https://nitter.net/HShaqrah/status/1714336089689784519#m

Israelerna hittar på vad som helst nu. Var på er vakt.
Citera
2023-10-18, 16:50
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
Om alla tar huvudet är röven och tittar på bilderna så företår man att detta är en kraftig raket som gjort detta, denna typ av raketer har varken Hamas eller denna ”jihad” men Israel har det.
Israels raketer gör större kratrar än denna:
https://twitter.com/climbingjaap/status/1714564507446436029/photo/1
Citera
2023-10-18, 16:55
Avslutad
1995 så bombades delar av Tuzla i Bosnien vad som senare skulle visa sig via krevadgropsanalyser av "de egna"
Alla analyser visade att det var Bosniaker som skickade granater på sim egen befolkning för att på så vis få världsopinionen att agera.

1999 blev kinesiska ambassaden i Serbien bombad av Nato, ingen förstod varför och Nato bad om ursäkt, det visade sig senare att de hade en antenn på taket som var till gagn för serber, mitt I en semiinternationell konflikt med vad serberna gjorde mot kosovo/Kosovoaobanerna.

Med detta sagt, det som sker idag kan se ut på ett visst vis, men vi vet inte sanningen förrän om några år.

Avseende sjukhussprängningen igår, så skulle det inte förvåna mig om de offrar egna för krigets skull.
Citera
2023-10-18, 16:56
Medlem
ziracorns avatar
Bara spekulation:

Kan ju lika gärna vara Israel som tillverkat en skitraket och skjutit inför Bidens besök.

Kroknäsor har lurat världen tidigare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in