2023-10-18, 17:33
Medlem
S3ONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Vilsna är svenskar som röstar på sjuklöverns partier. Röstar på självutplåning, folkutbyte och kaos. I tron att de är "goda"...

Jag är beredd att delvis hålla med. Ser nog grader i helvetet men ja, själv kunde jag inte förmå att rösta annat än blankt i riksdagsvalet.
Citera
2023-10-18, 17:35
Medlem
Dåligt att det blivit en sido och pseudo debatt
om Reinfeldt och Stegrud. Det borde handla om varför islam har blivit en vålds ideologi.
Citera
2023-10-18, 18:06
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Det var isf extremt korkat av väljarna om de nu var motståndare till migration från 3:e världen.

Dessutom har de blivit "lurade" i 10 val på raken, om de nu är migrationsmotståndare.

Enkäter visar att svenskar är mest positiva till utomeuropeisk invandring i hela EU.

Du kan jämföra exempelvis Sverige med Ungern i denna länk på sidan 6:
https://library.fes.de/pdf-files/bue...pest/16566.pdf

Du satte huvudet på spiken Väljarna var dumma och förväntade sig de traditionella uppgörelserna efter valet . Ingen förutsåg hur skadlig den nya blockpolitiken var och vilken makt det gav åt små ( väljarmässigt ) partier . Partier som låg i marginalen kunde nu tippa vågskålen.

Så det är egentligen bara att gratulera de där oinformerade äldre väljarna som röstat på rutin " för så har man alltid gjort " De slog sönder Sveriges demokratiska modell fullkomligt ( Det enda man kan hoppas på nu är väl att MP/KD/FP/V hamnar under 4% nästa val så att knäppgökarna i minoritet slutar hålla majoriteten gisslan )
Citera
2023-10-18, 18:26
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Dåligt att det blivit en sido och pseudo debatt
om Reinfeldt och Stegrud. Det borde handla om varför islam har blivit en vålds ideologi.
Islam har alltid varit en våldsideologi. Muslimer ser Muhammed som en felfri människa. Muhammed var en krigsherre som bland annat låg bakom halshuggning av tusentals judar.

Jämför med Jesus som kristendomen ser som felfri människa( och Gud) han sa att man skulle vända andra kinden till och be för sina fiender.

Dessa fundamentala skillnader i religionen påverkar även kulturen. Även om jag vet att våld även begåtts i kristendomens namn.
Citera
2023-10-18, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S3ON
Jag är beredd att delvis hålla med. Ser nog grader i helvetet men ja, själv kunde jag inte förmå att rösta annat än blankt i riksdagsvalet.

-Det hedrar dej-respekt.
Stegrud visar vägen och kallar en spade för spade.
Citera
2023-10-18, 18:59
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Du satte huvudet på spiken Väljarna var dumma och förväntade sig de traditionella uppgörelserna efter valet . Ingen förutsåg hur skadlig den nya blockpolitiken var och vilken makt det gav åt små ( väljarmässigt ) partier . Partier som låg i marginalen kunde nu tippa vågskålen.
Ingen väljare förutsåg detta. Och det hände 10 val på raken...

Lägg ner larvet. Du såg ju i undersökningen att svensken är positiv till utomeuropeisk invandring. Det är därför valresultaten har blivit som de blivit.
Citera
2023-10-18, 19:32
Medlem
Stakeholders avatar
Hade Reinfeldt haft lite ordning på migrationen så hade mördaren inte bott i Sverige - speciellt inte när han var dömd till 27 års fängelse i hemlandet.
Citera
2023-10-18, 19:45
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:

Lägg ner larvet. Du såg ju i undersökningen att svensken är positiv till utomeuropeisk invandring. Det är därför valresultaten har blivit som de blivit.

Nej ingen förutsåg detta haveri . Jag tror du underskattar vilken inverkan minioritetspartierna haft .Människorna som format dagens samhälle och som varit drivande i utvecklingen är dessutom antingen döda eller närapå döda .

Fast nu är vi off topic .
Citera
2023-10-18, 19:46
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Citat:

Ja tyvär har vi ju kvinnlig rösträtt volket lett till dessa samhällsförstörande problem
Citera
2023-10-18, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Nu var ju just detta inte ens i Sverige öht. Totalt orelaterat till Reinfeldt, vilket Stegrud mfl hade insett om de tagit två djupa andetag.

Reinfeldt är ju en av dem som ansett att muslimer i Europa inte är ett problem. Vilket rätt uppenbart är fel.
Citera
2023-10-18, 19:54
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Bra trådstart, jag reagerade också över hur medierna (eller åtminstone Expressen) omedelbart vände detta till att handla om Stegrud.
Klassisk vänster att alltid varna för "hatet från höger" , när allt Stegrud gjort är att påpeka det är som sant och många av oss tänker.

Bra trådstart?
Sluta, hur fasen kan du vara medlem sen 2010 och påstå att en tråd utan hänvisning till vad man vill diskutera är en BRA trådstart? Att den "bra" för att du gillar ämnet bara? Eller va fan menar du?

Utöver det, så håller jag med dig till 100% - "vi" kallas för skrik-högern, men det är så absurt när det är vänstern som drar på maxvolym på megafonen så fort inget är PRECIS efter deras preferenser.
Citera
2023-10-18, 20:44
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Nej han fick beskydd av Säpo. Minst.

Nej han fick inte Säposkydd vilket är detsamma som polisskydd.
Det var bara Jessica Stegrud som trodde det och hade synpunkter på att han fick det. Eftersom hon trodde att det var så.
Han blev hämtad till ett möte med säkerhet och övriga ansvariga eftersom attacken skett.
Det var hon kritisk emot.
Vet inte vem hon tycker skulle gått istället.
Janne Andersson eller någon av spelarna på avbytarbänken?

Hon kritiserade honom för att han gick iväg och därmed även inte tyckte att laget och övrig ledning skulle få den informationen som behövdes och inte heller supportrarna som var på arenan.

Det enda som var viktigt för henne det var att kasta skit på Reinfeldt.
Himla dåligt valt tillfälle bara.

Jag väntar med spänning fråntar höra henne uttala sig om sin lilla fadäs angående
Mötet supportrarna laget och vem som hon tycker skulle gått och tagit möter och informationen.
Även om varför Reinfeldt inte som ledare skulle få någon säkerhet runt sig med tanke på skjutningen som precis skett

Någon som vet om hon uttalat sig?
Senast redigerad av Krickedixan 2023-10-18 kl. 20:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in