2023-10-18, 11:38
Medlem
Hor-Ullas avatar
Nu när det är bevisat att det visst var Hamas som i vanlig ordning mördar civila, kommer folket som protesterade i Jordanien och Kränkdogan att visa sin avsky mot Hamas nu?

Kan vi vänta oss upplopp på Västbanken och vilda protester bland arabledare runt om i världen för Hamas avskyvärda handlingar?

Nä jag tror inte heller det.
Citera
2023-10-18, 11:38
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Vad gjorde alla dom där 500 människorna, som nu spårlöst har förintats, på den där ganska lilla parkeringsplatsen? Varför valde dom denna märkliga plats att befinna sig på? Dessutom med stora mängder barn, hundratals enligt Hamas.
Dog samtliga 500 och likdelarna upplöstes i atomer? Fanns det inga skadade, alltså illa tilltygade men överlevande? Vart har alla skadade tagit vägen?

500 kanske är en överdrift men om det var packat med folk där på parkeringen kan många ha dött. Många kan ha fått brännskador för det har brunnit där. Araber samlas ofta i stora grupper på sjukhus, även i Sverige.
Citera
2023-10-18, 11:39
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
så hur förhåller du dig att du litar hellre på massmördare som alla sina år mördat , förtryckt och hållit civila som mänskliga sköldar istället på ett land som varje dag i sin existens behövt skydda sig från dessa djur endast pga att dom är judar o inget annat ?
För mig handlar det helt och hållet om att jag betackar mig för mer av den varan i Europa. Jag tänker aldrig stödja den enda s.k. "demokratiska, västerländska" stat som aktivt tillåts använda de mest auktoritära medel så länge mitt eget land är ett mångkulturellt elände. Har svårt att få ihop det där, hur man kan uppmuntra Israel och dess militanta hållning och samtidigt kritisera ungrare och turkar och, framför allt, acceptera att Israels policy utmålas som nån sorts dödsnazism i andra sammanhang.

Faktum är ju att även Israel är fientligt inställt till många europeiska länder och partier. De vill inte ha nåt stöd från "extremister" i Europa. Kärleken till Israel är obesvarad.
Citera
2023-10-18, 11:42
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Libanon, Syrien och Irak är blandat Sunni och Shia. Hizbolla i Libanon och Assad i Syrien är Shia. IS, Hamas, Muslimska Brödraskapet är Sunni.
Ja, och sedan bör man nog i sammanhanget nämna att någon direkt skism angående palestinafrågan inte existerar mellan sunni och shia, däremot påverkar skismen effekter och tillvägagångssätt för mobilisering av muslimer både där och här.
Citera
2023-10-18, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Självklart, men vill man inte ha in mer kaos så undviker man nog människor ifrån Tunisien och Marocco, som är lite mera kaos benägna.

Grejen är att jag tror att de är mer fredliga, för dom länder som du nämner, har tidigare varit fredliga kristna.

Precis som Palestinier var Egyptier ett tag. Alltså tillhörde Ingen av dom länderna som jag delade med mig utav.

Hemskheternas kompass, riktas från Egypten mot Qatar.

Absolut. Det har ju tex varit och är ett evigt fjäskande med Saudiska kungafamiljen. För att få sålt vapen och osv..
Detta oavsett höger eller vänsterregering.
Rent allmänt har det varit mycket "fjäsk" från Sverige även mot USA, Ryssland och Kina.

Amerika är de enda som går att samarbeta med, trots många fel. De andra är ju bara att glömma.
Citera
2023-10-18, 11:47
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Araberna skyller konsekvent på andra (Israel) när de mördar. Men sanningen kommer alltid fram.
Citera
2023-10-18, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ja, och sedan bör man nog i sammanhanget nämna att någon direkt skism angående palestinafrågan inte existerar mellan sunni och shia, däremot påverkar skismen effekter och tillvägagångssätt för mobilisering av muslimer både där och här.

Är det så verkligen? Jag tycker tex att Turken har skött riktigt bra. Det enda krav han har i princip är att "ge fan i att bomba vår heligaste moské i länet bara."
Att han håller på och bråkar med Sverige kan förmodligen skrivas ut som Socialdemokraterna och deras pack.
Citera
2023-10-18, 11:49
Medlem
Dumdrygs avatar
Det är helt uppenbart att Israel avfyrade raketen. Tänk att det är så svårt att fatta att Israel kokar ihop en historia med avlyssnade samtal och drönarbilder precis som Ukraina släppte avlyssnade samtal.
Israel lyckas inte avlyssna Hamas under två års förberedelser, men nu under brinnande krig har de plötsligt snorkoll på vad de ringer och säger till varandra.

Israel beordrade alla sjukhus att evakuera, därför att de skulle börja bomba dem. Hade de sagt att Islamiska Jihad placerat en bomb i sjukhuset så hade det varit mer troligt, men att de skulle råka av misstag avfyra en raket som råkar träffa ett sjukhus precis efter att Israel beordrat evakuering av sjukhus är en förbannad lögn.

Människorna befann sig på gräsmattan och inte på parkeringen. Finns filmer på döda kroppar i mörkret och presskonferens med brittisk-palestinsk läkare som berättar om raketattacken och hur han sprang ut och försökte hjälpa till och bland annat försökte rädda livet på en man där benet slitits loss vid höften.
Citera
2023-10-18, 11:54
Medlem
Hemskt att Hamas bombar sin egen befolkning med berått mod,på sjukhus dessutom. Men ännu hemskare att svenskar på Flashback applåderar beteendet.
Citera
2023-10-18, 11:54
Medlem
Jaja, vill ni ha konflikten eskalerad kommer den säkert kunna utvecklas dit.
Citera
2023-10-18, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triswe
Jaja, vill ni ha konflikten eskalerad kommer den säkert kunna utvecklas dit.

"Alla" i Mellanöstern vill kriga och då blir det så.
Citera
2023-10-18, 11:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Araberna skyller konsekvent på andra (Israel) när de mördar. Men sanningen kommer alltid fram.

Araber och vänstern kommer bra ihop av en anledning; bristen på självkritik och kärleken till offerkoftan. Bruna privilegier.

Går man in och slaktar urskillningslöst (barn och thailändska gästarbetare) när man för första gången sedan 2005 har en möjlighet till strategiska framgångar är det Israels fel.

Försvarar sig Israel är det Israels fel.

Kommer man till Sverige och lever rövare är det Sveriges fel (för att man stödjer Israel, vilket inte är sant då Sverige som få andra länder mycket olyckligt erkände Palestina).

Begår man brott är det på grund av strukturer/för lite fritidsgårdar (svenskarnas fel).

Kaosar och kravallar man för att kristna landsmän bränner koraner är det pga Sveriges lagar (svenskarnas fel).

Det här är ett reellt privilegium. Att vara totalt värdelösa och allmänt barbariska men komma undan med det bara av ren sympati från en omvärld som ursäktar folk som mest bara vill döda en.
Senast redigerad av Krakem 2023-10-18 kl. 12:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in