2023-10-18, 11:59
Medlem
Nu brukar jag inte gissa
Raketangreppet i sjukan får utredas (kommer ändå stå på Israels sida då krig är krig ) men kan
vi vara eniga att Arab League, Hamas kramarna, kommer vara KNÄPPTYSTA OM det visar sig vara Hamas....men gapskrika om det var Israel

Ngn som vill sätta emot? kommer Hizbollah utlysa en vredens dag om det var Hamas??eller Iran,? eller Arab League
Senast redigerad av David1982 2023-10-18 kl. 12:02. Anledning: rättelse
Citera
2023-10-18, 12:00
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutforvaring
Hemskt att Hamas bombar sin egen befolkning med berått mod,på sjukhus dessutom. Men ännu hemskare att svenskar på Flashback applåderar beteendet.

Det är islamister, nazister och vänstern i armkrok här. Nazisters kärlek för folkmord känner vi till och där har man historiskt mycket gemensamt med islamismen. Vänstern är kollektivt psyksjuka vid det här laget efter år av att försvara det oförsvarbara och det hör till sjukdomsbilden att inte erkänna sin sjukdom.

Det här går att förklara
Citera
2023-10-18, 12:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
det stavas HIZBOLLAH och hur har dom tagit sig in i gaza om du kan vara snäll o förklara
Vänta och se.
Citera
2023-10-18, 12:01
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Libanon, Syrien och Irak är blandat Sunni och Shia. Hizbolla i Libanon och Assad i Syrien är Shia. IS, Hamas, Muslimska Brödraskapet är Sunni.

Libanon är ett väldigt speciellt land då de är så otroligt många där med olika religoner, etniciteter etc. Plus ett väldigt försvagat land som knappt styrs av den riktiga regeringen utan av Hizbollah i söder. De är ju kristna, alawiter, druser samt muslimer(båda sunni och shia), Libanon har ju aldrig riktigt återhämtat sig efter inbördeskriget och efter explosionen i hamnen så är landet i en spiral som bara går neråt.

Vilket är synd då det är förhållandevis ett fredligt land som både har ett väldigt vackert landskap/natur och har en trevlig befolkning som är otroligt omtänksamma samt trevliga. Finns inga mer festglada än just libaneser.

Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Självklart är siffrorna överdrivna. Jag skulle gå så långt som att hävda att de faktiska siffrorna kan vara närapå noll. Alltså att de döda inte ska mätas i tusental, utan dussintal -om ens det.

Jag har hittills knappt sett något videobevis som indikerar stora förluster av människoliv. Jag ser bara intervjuer med overifierade vittnesmål från opålitliga/oinsatta personer, videoklipp som oftast ser fejk ut, videoklipp som kan vara från helt andra platser och tidpunkter, videoklipp på personer som lika gärna kan ha dött av hjärtattack efter att ha ätit för mycket hummus, osv. Gaza påstås vara en mångmiljonstad - självklart är det full aktivitet utanför dess få sjukhus även i fredstid*. Så att korkade journalister står utanför entréerna och ser ambulanser svänga upp med jämna mellanrum betyder inte så mycket.

Eftersom källan är Hamas eller på sin höjd palestinska hjälparbetare, tror jag heller inte på uppgifterna om hur stor strukturell skada staden tagit, hur lite mat och vatten det finns, osv. Jag tror inte på nåt. Det är ett kontroversiellt påstående, men jag tror vi än så länge tittar på ett regelrätt Wag the Dog-scenario. Förmedlat av skitjournalister som vare sig kan eller vill ifrågasätta bilden som målas upp. Förhoppningsvis kommer Al Ahli-gate bidra till att journalisterna äntligen börjar dra öronen åt sig och ifrågasätter informationen från Gaza, för hittills hade de lika gärna kunnat citera Baghdad Bob.

*Och självklart dör det många människor dagligen i en mångmiljonbefolkning, även när den inte bombas. Det betyder inte att alla dessa dödsfall ska klassas som krigsoffer. Men det finns inga hinder för Hamas myndigheter att klassa dem som det.

Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Bra skrivet. Noterar att MSM köpte Hamas version helt okritiskt, inga reservationer. Men nu när Israel presenterar tydliga bevis så heter det direkt att man ännu inte har oberoende källor.

Exakt, det är också bara Hamas som tjänar på att säga ett högt antal döda för att få med sig medier samt opinionen vilket man ständigt lyckas med. Bara se på hur alla riktade anklagelser mot Israel innan ens röken hade lagt sig över parkeringsplatsen, och att det ens visste att det var 500 dödade är ju ett mirakel i sig. Har alltid tvivlat på palestiniernas dödssiffror stämmer då de alltid kan gå ut så snabbt med antalet döda, det tvivlet besannas alltmer.

Att det har dött oskyldiga civila är helt klart sant vilket är super hemskt och tråkigt men antalet är nog betydligt mindre än vad man säger och kablar ut eftersom det bara är personer i Gaza som kan verifiera det, inga utomstående kan faktiskt verifiera dödsantalet då man enbart förlitar sig på Hamas och palestinska siffror. Och vilka tjänar på att man kryddar på antalet döda för att få omvärldens sympatier?
Citera
2023-10-18, 12:02
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Är det så verkligen? Jag tycker tex att Turken har skött riktigt bra. Det enda krav han har i princip är att "ge fan i att bomba vår heligaste moské i länet bara."
Att han håller på och bråkar med Sverige kan förmodligen skrivas ut som Socialdemokraterna och deras pack.
Att inte paja Al Aqsa är hans uttalade red line ja, dvs Erdogan kommer inte att dra in turkarna i krig. Sedan är det upp till dig att förklara hur Erdogans uttalanden har med det jag skrev att göra.
Citera
2023-10-18, 12:06
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
När dessutom Biden uttalar sig: ”Det verkar som om det utfördes av det andra laget, inte av er.” kan man vara i princip helt säker på vem som ligger bakom.
Citera
2023-10-18, 12:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Att inte paja Al Aqsa är hans uttalade red line ja, dvs Erdogan kommer inte att dra in turkarna i krig. Sedan är det upp till dig att förklara hur Erdogans uttalanden har med det jag skrev att göra.

Om jag förstod dig rätt så skrev du att det inte var någon skillnad på alla olika skismer va? Samtidigt har ju alla de här reagerat på olika sätt, och haft totalt olika ställningstagande än alla andra.
Citera
2023-10-18, 12:10
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
det stavas HIZBOLLAH och hur har dom tagit sig in i gaza om du kan vara snäll o förklara

Trodde de stavade på arabiska...
När det gäller västerländska stavningar så förekommer både Hezbollah, Hizbollah och Hisbollah.
Citera
2023-10-18, 12:12
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Om jag förstod dig rätt så skrev du att det inte var någon skillnad på alla olika skismer va? Samtidigt har ju alla de här reagerat på olika sätt, och haft totalt olika ställningstagande än alla andra.
Nej, jag skrev att skismen inom islam inte handlar om för eller emot det ena eller det andra i palestinafrågan, bland annat. Jag vet faktiskt inte hur jag ska kunna uttrycka mig tydligare än jag gjorde.
Citera
2023-10-18, 12:13
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
När dessutom Biden uttalar sig: ”Det verkar som om det utfördes av det andra laget, inte av er.” kan man vara i princip helt säker på vem som ligger bakom.

Ja Joe Biden har ju ljugit under hela sin karriär, inklusive om sin egen frus död.
Citera
2023-10-18, 12:15
Medlem
Många medier verkar stötta substanslösa anklagelser som Hamas gör för att få Israel att se dåliga ut.

Sanningen kommer alltid fram.

https://www.youtube.com/watch?v=_zulx1UJTOU

Dementerat.

Det är Hamas som har allt att vinna på detta. De skiter i sitt eget folk. De använder sina egna som mänskliga sköldar.

Hamas ljuger!

Citat: ''The explosion was caused by an Islamic Jihad rocket that was misfired", adding it is "impossible to know what happened as quickly as Hamas claimed they knew."
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2023-10-18 kl. 12:19.
Citera
2023-10-18, 12:17
Avstängd
De här var bra.

IDF confirms visual and audio ‘proof’ will be released following Gaza hospital attack
https://youtu.be/GnQ33ZnArTU?si=d8WIMKcebmGE5Q12

IDF reveals evidence Gaza hospital blast caused by rocket misfire
https://youtu.be/bTp4JmB99G4?si=3iJNbc7h-SwqO2qI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in