2023-10-18, 11:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop78
Jag föraktar både araber och judar. Rätt skall vara rätt patetiska judefascist. Ni försöker så hårt patetiska judefascister framställa folkmord med regnande bomber över civila i Gaza som försvar, talande för hur patetiska ni är.

2,2 miljoner musslor på en landsremsa motsvarande Skånes storlek på 75 år är ett uselt folkmord, tom så dåligt folkmord att man nästan kunde tro att det är påhittade kodord från jihadsympatisörer för att skapa känslor hos en neutral publik.

Skall vi prata folkmord, alltså riktigt, folkmord är det vad som vägleder Hamas och hade varit en realitet om dem kom in i Israel.

Sitt ner Abdol. Vi vet vad Koranen säger och ni kan inte gömma er längre bakom offerkoftan.
Senast redigerad av Krakem 2023-10-18 kl. 11:31.
Citera
2023-10-18, 11:28
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
min kusin stred med några av dom eftersom utländska soldater hoppade mellan grupper där det fanns mest action och där man hoppades kunde dö i strid. han berätta att några från Tunisien var dom sjukaste jävlarna han sett i still liv. det enda dom ville var att mörda civila , halshugga och våldta religioner som inte var islam . men eftersom kusinens grupp bestod av alla religioner och nationaliteter (serber kroater och bosnier eftersom man försvarade sin stad mot vem som) så fick dom nog av dessa och sköt ihjäl dessa 4 när dom fick chansen och tillfället. ingen ville ha dom där , för stor risk ha dom med , för alla

Bra gjort av din kusin!
Citera
2023-10-18, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Libanon, Syrien och Irak är blandat Sunni och Shia. Hizbolla i Libanon och Assad i Syrien är Shia. IS, Hamas, Muslimska Brödraskapet är Sunni.

Sant med Libanon, det är en hel annan grupp. Styret där gillar inte dom. Men Libanon kom med i listan, för dom har skickat pengar till Hamas.

Fullt med "Pirat grupper"...
Citera
2023-10-18, 11:29
Medlem
Månsans avatar
Vad gjorde alla dom där 500 människorna, som nu spårlöst har förintats, på den där ganska lilla parkeringsplatsen? Varför valde dom denna märkliga plats att befinna sig på? Dessutom med stora mängder barn, hundratals enligt Hamas.

Dog samtliga 500 och likdelarna upplöstes i atomer? Fanns det inga skadade, alltså illa tilltygade men överlevande? Vart har alla skadade tagit vägen?
Citera
2023-10-18, 11:31
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av will242

Då kan man ju börja undra om de flertalet tusen döda palestinierna och 13k skadade också är en stor överdrift, att det finns skadade och döda palestinier och även barn är ju uppenbart men troligtvis är allt som Hamas berättar överdrivet med 500%.

Självklart är siffrorna överdrivna. Jag skulle gå så långt som att hävda att de faktiska siffrorna kan vara närapå noll. Alltså att de döda inte ska mätas i tusental, utan dussintal -om ens det.

Jag har hittills knappt sett något videobevis som indikerar stora förluster av människoliv. Jag ser bara intervjuer med overifierade vittnesmål från opålitliga/oinsatta personer, videoklipp som oftast ser fejk ut, videoklipp som kan vara från helt andra platser och tidpunkter, videoklipp på personer som lika gärna kan ha dött av hjärtattack efter att ha ätit för mycket hummus, osv. Gaza påstås vara en mångmiljonstad - självklart är det full aktivitet utanför dess få sjukhus även i fredstid*. Så att korkade journalister står utanför entréerna och ser ambulanser svänga upp med jämna mellanrum betyder inte så mycket.

Eftersom källan är Hamas eller på sin höjd palestinska hjälparbetare, tror jag heller inte på uppgifterna om hur stor strukturell skada staden tagit, hur lite mat och vatten det finns, osv. Jag tror inte på nåt. Det är ett kontroversiellt påstående, men jag tror vi än så länge tittar på ett regelrätt Wag the Dog-scenario. Förmedlat av skitjournalister som vare sig kan eller vill ifrågasätta bilden som målas upp. Förhoppningsvis kommer Al Ahli-gate bidra till att journalisterna äntligen börjar dra öronen åt sig och ifrågasätter informationen från Gaza, för hittills hade de lika gärna kunnat citera Baghdad Bob.

*Och självklart dör det många människor dagligen i en mångmiljonbefolkning, även när den inte bombas. Det betyder inte att alla dessa dödsfall ska klassas som krigsoffer. Men det finns inga hinder för Hamas myndigheter att klassa dem som det.
Senast redigerad av fluff995 2023-10-18 kl. 11:34.
Citera
2023-10-18, 11:33
Medlem
Gojiiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Vad gjorde alla dom där 500 människorna, som nu spårlöst har förintats, på den där ganska lilla parkeringsplatsen? Varför valde dom denna märkliga plats att befinna sig på? Dessutom med stora mängder barn, hundratals enligt Hamas.

Dog samtliga 500 och likdelarna upplöstes i atomer? Fanns det inga skadade, alltså illa tilltygade men överlevande? Vart har alla skadade tagit vägen?
Ja det är märkligt nu när du säger det. Det måste ha funnits något spår av dom i form av likdelar.
Citera
2023-10-18, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haresEar
Tänkte exakt samma tanke...
Hur går det med den där tanken nu?
Citera
2023-10-18, 11:35
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Allt jag ser är bilder på typ 7-10 utbrända bilar, ståendes utomhus, från olika vinklar. Varför inte ta foto av sjukhuset som är bombat om man kan ta bilder på bilar som står precis utanför sjukhuset som är bombat? Sedan en bild på en helt oskadd "kyrka" där folk strött ut lite kuddar och väskor? Alla andra bilder jag hittar i artiklar om saken visar ju också bara 7-10 utbrända bilar? Inget bombat sjukhus.
https://www.dawn.com/news/1781775/un-chief-horrified-by-gaza-hospital-strike-pm-kakar-says-israel-must-be-held-accountable-for-war-cri mes
https://i.dawn.com/primary/2023/10/181233274e61db6.jpg

Jag ser 2 bilar som ser sprängda ut, de andra bilarna har bara brunnit där de stod. Jämför man från Ukraina är det mer storleken på en artillerigranat och inte en flygbomb.
Citera
2023-10-18, 11:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Självklart är siffrorna överdrivna. Jag skulle gå så långt som att hävda att de faktiska siffrorna kan vara närapå noll. Alltså att de döda inte ska mätas i tusental, utan dussintal -om ens det.

Jag har hittills knappt sett något videobevis som indikerar stora förluster av människoliv. Jag ser bara intervjuer med overifierade vittnesmål från opålitliga/oinsatta personer, videoklipp som oftast ser fejk ut, videoklipp som kan vara från helt andra platser och tidpunkter, videoklipp på personer som lika gärna kan ha dött av hjärtattack efter att ha ätit för mycket hummus, osv. Gaza påstås vara en mångmiljonstad - självklart är det full aktivitet utanför dess få sjukhus även i fredstid. Så att korkade journalister står utanför entréerna och ser ambulanser svänga upp med jämna mellanrum betyder inte så mycket.

Eftersom källan är Hamas eller på sin höjd palestinska hjälparbetare, tror jag heller inte på uppgifterna om hur stor strukturell skada staden tagit, hur lite mat och vatten det finns, osv. Jag tror inte på nåt. Det är ett kontroversiellt påstående, men jag tror vi än så länge tittar på ett regelrätt Wag the Dog-scenario. Förmedlat av skitjournalister som vare sig kan eller vill ifrågasätta bilden som målas upp. Förhoppningsvis kommer Al Ahli-gate bidra till att journalisterna äntligen börjar dra öronen åt sig och ifrågasätter informationen från Gaza, för hittills hade de lika gärna kunnat citera Baghdad Bob.

Man måste sluta med den här romansen man har till Al-Jazeera också. Deras journalister skriver böcker ihop med Ahed Tamimi (palestinsk terroristsympatisör). Saknar all form av trovärdighet.
Citera
2023-10-18, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Men grupperna är Sunni för det mesta. Om landet är mer shia sånt tänker jag inte ta med i dessa beräkningar.

Vet även många schyssta irakier här som röstar SD.

Ja det finns många vettiga irakier i Sverige. Min lokale pizzabagare kom hit för 30 år sen. Bråkar aldrig med någon, hans 5 barn är lärare, ingenjör osv.
Så visst går det att komma från ett kaosland och sen bidra positivt om man vill.
Senast redigerad av Lugnochfinnutack 2023-10-18 kl. 11:39.
Citera
2023-10-18, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Jo det finns många vettiga irakier i Sverige. Min lokale pizzabagare kom hit för 30 år sen. Bråkar aldrig med någon, hans 5 barn är lärare, ingenjör osv.
Så visst går det att komma från ett kaosland och sen bidra positivt om man vill.

Självklart, men vill man inte ha in mer kaos så undviker man nog människor ifrån Tunisien och Marocco, som är lite mera kaos benägna.

Grejen är att jag tror att de är mer fredliga, för dom länder som du nämner, har tidigare varit fredliga kristna.

Precis som Palestinier var Egyptier ett tag. Alltså tillhörde Ingen av dom länderna som jag delade med mig utav.

Hemskheternas kompass, riktas från Egypten mot Qatar.
Senast redigerad av vildhane 2023-10-18 kl. 11:40.
Citera
2023-10-18, 11:37
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995

Jag har hittills knappt sett något videobevis som indikerar stora förluster av människoliv. Jag ser bara intervjuer med overifierade vittnesmål från opålitliga/oinsatta personer, videoklipp som oftast ser fejk ut, videoklipp som kan vara från helt andra platser och tidpunkter, videoklipp på personer som lika gärna kan ha dött av hjärtattack efter att ha ätit för mycket hummus, osv. Gaza påstås vara en mångmiljonstad - självklart är det full aktivitet utanför dess få sjukhus även i fredstid*. Så att korkade journalister står utanför entréerna och ser ambulanser svänga upp med jämna mellanrum betyder inte så mycket.

*Och självklart dör det många människor dagligen i en mångmiljonbefolkning, även när den inte bombas. Det betyder inte att alla dessa dödsfall ska klassas som krigsoffer. Men det finns inga hinder för Hamas myndigheter att klassa dem som det.

Bra skrivet. Noterar att MSM köpte Hamas version helt okritiskt, inga reservationer. Men nu när Israel presenterar tydliga bevis så heter det direkt att man ännu inte har oberoende källor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in