2023-10-17, 22:00
Medlem
Zaaphs avatar
Det vore väldigt märkligt om en liten raket, gjord av typ vattenrör och hushållskemikalier (vilket qassam-raketerna är byggda av) kunde orsaka hundratals dödsfall. När raketerna landar i Israel handlar det sällan ens om enstaka dödsfall, möjligen någon splitterskada.

Mina pengar är alltså på Israel som sjukhusbombare men det kommer väl fram så småningom.
Citera
2023-10-17, 22:00
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stayboosted
Case closed:

https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/17a6nfd/aljazeera_live_showing_the_failed_hamas_rocket/

Kolsvart ute, raket som sprängs i luften och sjunker neråt. Hur är det case closed på 2 och en halv timme utan några som helst bevis? Jävla retard.
Citera
2023-10-17, 22:01
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
De ska inte få andrum...och Bibi kommer inte prata med de.... för många bebisar som dog..

Du förhandlar inte med med dessa monster

Gått för långt...gisslan betraktas i detta läge som döda redan

Vi vet ännu inte priset Israel kommer att få betala i slutändan. BiBi är en karl med ett sårat ego (detta skedde på hans vakt), kort stubin..

..och jag tror nog att han inte är premiärminister om ett år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
JDAM var min tanke, om videon som snabbt dök upp här är genuin. Eller kryssningsrobot. Man hör i alla fall ett vinande ljud, om ljudet inte är pålagt. Explosionen är stor som själva fan. Utan synliga sekundärexplosioner.

Det är HELT självklart att det är Israel som dragit iväg den här. De skiter väl i om 500 personer dör i ett sjukhus som egentligen är ett militärt mål, eller hur man nu resonerar. De har säkert varnat innan också. Eller inte.

Jag skulle inte var 100 procent säker till det. Det finns taktiska fördelar för en terrororganisation att i bland döda sin egen befolkning. Det sagt det kan ha varit Israel, men jag skulle inte räkna bort andra aktörer.
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Varför inte sluta bomba. Få gisslan. Fortsätta bomba?

Hamaserbjudandet var inte som TT-skriver att israelerna skulle få tillbaka gisslan om de slutar bomba. Dealen löd så här: "Vi släpper gisslan om ni (1) slutar bomba, och (2) släpper samtliga arabiska fångar ur israeliska fängelser".

En non-starter, med andra ord.
Citera
Medlem
Israel ber USA om 10 miljarder dollar i nödhjälp efter att attackerat kristet sjukhus i Gaza.
Citera
Medlem
Yaskos avatar
Här är hur terrorstatens propagandister ändrar på narrativet när de inser vilka reaktioner massakern kommer att få.

https://twitter.com/ShaykhSulaiman/status/1714368223292903428

Citat:
FAKE NEWS: ISRAELI IOF PROPAGANDA - DELETING POSTS AND CHANGING THE NARRATIVE LIVE

The spokesperson for the Israeli task force responsible for managing the narrative online wrote a tweet admitting to the massacre and then deleting the post and blaming Hamas

They already admitted they deliberately targeted the hospital.
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Så va du säger....ska vi hänga homosexuella då??

Jag råkar ha denna policy: va folk gör hemma och myndiga angår mig inte

Men hänga folk för en läggning tycker jag är magstarkt....men vad vet jag

Nej, det jag säger är att Israel ska sluta bomba barn och sjukhus.
Du verkar dölja viss moral och förståelse för "det rätta", någonstans, men den verkar finnas där.

Kan du inte förstå varför Israel inte "måste" döda civila palestinier i tusentals?
Citera
2023-10-17, 22:02
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Debunked. Islamiska Jihad sköt raketen.

Herregud!

...och tomten bor i Nordpolen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Israel ber USA om 10 miljarder dollar i nödhjälp efter att attackerat kristet sjukhus i Gaza.

Tyvärr för din del var den inte Israels raket som träffade, det var en friendly firefrån Hamas
Citera
Medlem
haresEars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Terroristerna brassade iväg en ny raketmodell, typ deras Tomahawk. Men de lyckades bomba sig själv. Det misstänks vara den som träffade sjukhuset.

https://x.com/chrisschmitz/status/1714344785677324658

3 år gammal video ditt spån. Bekräftat över allt
Citera
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Israel vad ett brittiskt protektorat. Oklart vad du menar med landstöld – britterna har aldrig anklagat Israel för landstöld.
Britterna stal land och införlivade i sitt imperium. Skulle det rättfärdiga Israel menar du? Att en tjuv stjäl och ger till en annan tjuv?

Israels bombning av sjukhuset verkar kunna bli en vändpunkt i konflikten och kanske blir en verklig holocaust för judarna, istället för den påhittade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in