Flashback bygger pepparkakshus!
2023-10-18, 07:59
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Det går nog alldeles utmärkt att smuggla in raket delar och färdigställa dom på plats.

Ok. Raketexperten. Alla har noterat vad du skrivit.

Jag skickar ett telegram ner till Hamas också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratorIdiot
Har för mig att jag läste någonstans att de släpper gisslan ifall Israel slutar att bomba.

Då har vi ju ett definitivt moment 22.
Ingen kommer att ge sig först.

Det jag fortfarande väntar på är om det blir någon markoffensiv eller inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coconutoil
Bevis finns nu på IDF’s twitter och Instagram.. det var hamas bakom sprängningen! Släpp det nu

Såg det med, blev inte direkt förvånad att dom hade ihjäl sina egna. Muslimer är världsmästare på att ha ihjäl andra muslimer.

Tyvärr så har vi för många av dom i Sverige. Men dom har ju ihjäl varandra här med.
Citera
2023-10-18, 08:01
Medlem
MrSokratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg

Härligt, gör så!
Citera
2023-10-18, 08:02
Medlem
Citat:
"Havererad Hamas raket"... Är du korkad eller bara totalt efterbliven?

Det var en JDAM flygbom https://en.m.wikipedia.org/wiki/Join...ttack_Munition som förstörde sjukhuset. Sjukhuset är i princip jämnat med marken.

Hamas har små raketer laddade med gödsel som i värsta fall kan förstöra en liten Skodabil.

Hur skall Hamas släppa en flygbomb...när de varken har flyg och inte haft en fungerande flygplats på många år

Palestinierna i Gaza har tillgång till ex Faijr -5 och R-160, så ja det finns en möjlighet att det var en Palestinsk raket. Nr två och vidrigare är att Hamas eller Islamska Jihad sprängde sjukhuset av vilja. Helt omöjligt är det inte. Terrorister kan i bland vinna på att döda sin egen befolkning. Det ser man här och hur vissa länder reagerar

Med detta säger jag inte att det var Palestinierna men möjligheten finns. Jag skulle säga att motivet för Israel att göra det med vilja är mindre än för Hamas och Islamska Jihad. Vinsten är helt enkelt högre för Hamas. De har ju bevisat att de struntar i sina medborgares liv.
Citera
Medlem
Alsenos avatar
Ingen bör bli förvånad över att det var en intern tabbe bland palestinierna som orsakade att så många hamassympatisörer dog på sjukhuset:

https://www.expressen.se/tv/nyheter/...forsvarsvideo/

Enligt Israel var det en raket som avfyrades mot Israel, från gruppen Islamiska Jihad, och som och föll på sjukhuset. I en video på sociala medier har de presenterat vad de menar är bevisen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanaltrollet
Då har vi ju ett definitivt moment 22.
Ingen kommer att ge sig först.

Det jag fortfarande väntar på är om det blir någon markoffensiv eller inte.
Tror det dröjer 3-4 dagar till markoffensiven. Israel vill nog att fler civila ska lämna.
Citera
2023-10-18, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
Jag menar, Bahrain. Varför skulle någon bry sig? Vad är liksom meningen?
Obegripligt. Men det e mycket som överklassen i väst gör som e obegripligt. T ex fjäskandet för slavhandlarna i Bahrain.
Citera
2023-10-18, 08:04
Medlem
MuntertMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Att tro att alla araber vill ta kål på dig är nog mer en mental sjukdom i sig. Måste vara jobbigt i längden att springa omkring med den vanföreställningen.

Samtidigt tankar du bilen varje dag och gör de rikare. Bra jobbat

Norskarna ja, ditt antigeni.

Citat:
73 procent av den olja vi får idag kommer istället från Norge

Allvarligt nog ändå.
Senast redigerad av MuntertMongo 2023-10-18 kl. 08:45.
Citera
2023-10-18, 08:05
Medlem
En tröst är att det inte spelar någon som helst roll hur mycket den muslimska propagandan ältas i denna tråden så kommer det inte göra någon som helst skillnad för varken Israel eller Palestina.
Bomberna kommer att fortsätta att regna i huvudet på Hamas, och så länge palestinierna väljer att låta Hamas skjuta sina raketer från sjukhustak, bostadshus och i allmänhet från där civila uppehåller sig, så kommer civila att skadas och dö.

För någon som inte är svagbegåvad så är det inte så svårt att förstå!

Men för gemene muslim så är det helt omöjligt att ta in, bearbeta och begripa.
Citera
2023-10-18, 08:06
Medlem
Citat:

Man skickade 500 raketer och lyckades ta död på två personer. Helt plötsligt har man stora missiler och just denna faller ner på deras egna sjukhus naturligtvis av alla ställen den kunde trilla ner på.

Hur fan tänker folk?
Citera
2023-10-18, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Samtidigt tankar du bilen varje dag och gör de rikare. Bra jobbat

Om jag inte är helt felinformerad så köps merparten av våra oljeprodukter här i Sverige (och Norden) från Norges oljefält i Nordsjön.

Och om man nu är så rika i MENA, vad ska man då ha alla bidrag till?

Jag håller på Israel i just detta fall, då jag anser en attack på civila likt den 7:e är helt utanför boxen. En ren krigshandling.
Sen är ju för övrigt arabfolk och muslimer formidabla mästare att använda den största offerkofta man kan tänka sig.

”Bu hu hu, det är alla andra som är dumma - vi måste kriga mot västvärlden för vi inte kan lyckas åstakomma något själva, men vi är egentligen bäst, och guds utvalda”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in