2023-10-16, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Jenkins
Här är en länk om senaste dagarna: https://www.ohchr.org/en/press-releases/2023/10/israel-must-rescind-evacuation-order-northern-gaza-and-comply-international

Vill du ha länkar rent historiskt sätt så finns det en uppsjö.

Du verkar inte läsa dina egna källor. Det du länkade addresserar inte ens det jag sa. Om du ska vara oärlig så kan vi lägga ner här och nu.

1 minut tog det för att avfärda din källa. Så snabbt tänker jag.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2023-10-16 kl. 11:50.
Citera
Medlem
StigHelmutts avatar
Politiker i palestina står bakom Hamas
Ingen hjälp ska skickas till det folket

Citat:
I SVT:s Agenda blev palestinska politikern Hanan Ashrawi ilsken när hon vägrade svara på frågan om hon fördömde Hamas attack på civila israeler.
https://www.expressen.se/tv/nyheter/kritiken-mot-svt-rasistisk-fraga/

svenne-media kallar det givetvis rasistisk fråga
dom har inte fått nog av bränder och kaos än
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eodnhoj
Ge palestinier mer land?? De har ju redan fått 85% och judarna 15, för att palestinerna inte skulle bli missnöjda. Idag har ett helt land bildats av en bit av de 85 procenten, Jordanien.

Det folk inte fattar är att den markyta som tillhört "islams hus" aldrig får återgå. Så det finns ingen fred med dessa människor, de gör anspråk på 100% och om du är i vägen för det skär de halsen av dig.

Kolla upp vad motiveringen var för tågbomberna i Madrid, det var en hämd för att spanjorerna kastade ut dem på 1400-talet. Där snackar vi långsynthet.

Så att tro på en fredlig lösning är lika naivt som att tro att om man bara ger pengar till telefon-bedragare så kommer de sluta.

Västbanken och Gaza plus marken därimellan behöver återgå till Palestinier. Israel behöver krympa sitt territorium. Alla judar behöver inte bo i Israel. Speciellt inte de som tycker att alla araber ska dödas.
Senast redigerad av Lugnochfinnutack 2023-10-16 kl. 11:53.
Citera
2023-10-16, 11:49
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Problemet skulle naturligtvis inte vara att Assad skulle ha en stark militär. Sov du under hela kriget i Syrien? Ryssarna är där och är allierade med Assad.

Syrien var för övrigt bara ett exempel av flera.
Har du noterat att Ryssland inte är kapabelt att invadera ett grannland och inte har en fungerande modern flotta kapabel till power projection som USA Storbritannien och Frankrike har?
Assad är inte kapabel att försvara sig emot kurder på egen hand.
Dröm på LadyRussia.
Citera
2023-10-16, 11:49
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Retard
Jag vet precis vad Nakba är. Det var när muslimerna som attackerade israel i de gamla krigen instruerade muslimer inuti och runt israel att lämna så att de inte skulle skadas då man avsåg att gå in och utrota alla judar.

Så många muslimer lämnade sina marker som sen annekterades av judarna. Det är Nakba. Ingen etnisk rensning där inte. De flydde på uppmaning av sina muslimska ledare.

https://imeu.org/article/quick-facts-the-palestinian-nakba#:~:text=Between%20750%2C000%20and%20one%20mi llion,approximately%20 75%25%20of%20all%20Palestinians.

"The Nakba by the numbers

Between 750,000 and one million: The number of Palestinians expelled from their homeland and made refugees by Zionist militias and the new Israeli army during Israel’s establishment (1947-49), amounting to approximately 75% of all Palestinians."
Citera
2023-10-16, 11:50
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
https://imeu.org/article/quick-facts-the-palestinian-nakba#:~:text=Between%20750%2C000%20and%20one%20mi llion,approximately%20 75%25%20of%20all%20Palestinians.

"The Nakba by the numbers

Between 750,000 and one million: The number of Palestinians expelled from their homeland and made refugees by Zionist militias and the new Israeli army during Israel’s establishment (1947-49), amounting to approximately 75% of all Palestinians."

Nej, de blev inte "expelled". De drog självmant på uppmaning av sina muslimska ledare. Förvräng inte historien så att den passar din agenda.
Citera
2023-10-16, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Men Gaza är inte strategiskt viktigt. Israel har redan medelhavskust och en gräns mot Egypten hela vägen ner till Röda Havet. Det är inte stort. Jag tror inte det är fullt med antika judiska helgedomar som det finns mer av på t ex Västbanken. Det är ju ökenområde mer eller mindre, ingen bodde där förut.

Jag tror Israel med glädje skulle ge det till Egypten, om Egypten då kontrollerade Hamas och såg till att det inte sköts raketer mot Israel.

Men ja det är ju det jag säger, alla arabländer vill ha kvar Gazas befolkning i Gaza. Hur mycket open air prison det än är. Men jag tycker Egypten ska öppna sin gräns för kvinnor och barn. Då får man undan många civila från en krigszon, men man filtrerar bort de flesta potentiella terrorister och det är inte lika stor chans att det blir permanent. Dessutom skulle de få mycket hjälp av internationella organisationer och andra länder.

Problemet är att mycket av Palestina och Israel är öken. Israel tar mycket av det gemensamma vattnet, tex från jordanfloden så att Jordanierna får mindre.
Det är ett överbefolkad område i världen som antagligen hade haft bråk och krig även utan religion och olja som ju rör till allt ännu värre.
Senast redigerad av Lugnochfinnutack 2023-10-16 kl. 11:57.
Citera
2023-10-16, 11:52
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Jaha?

Kanske det, araber och muslimer är inte kända för att vara intelligenta och lära av sina och andras misstag.
Det är ju inte vidare bra att tro att de är ointelligenta kan jag tycka.
Citera
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Västbanken och Gaza plus marken därimellan behöver återgå till Palestinier. Israel behöver krympa till territorium. Alla judar behöver inte bo i Israel. Speciellt inte de som tycker att alla araber ska dödas.

men palistinier (hamasanhängares) liv går ju ut just på att komma upp till Allan!
Varför ska dom då bo över huvud taget?
Finns ju massor av plats i Jannah - deras paradis , det är ju där ´livet´ börjar, enligt dem!

då kan vi som tror att livet är på jorden få leva här, så kan dom leva där
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Nej, jag tänker inte så. Jag har inte den prioriteringen, och jag månar inte främst om vare sig judar eller araber.

Däremot konstaterar jag att egyptiska farhågor är baserade i verkligheten. Israel behöver också lära sig att ta ansvar och inte bara låta andra ta hand om deras problem.

Så palestinierna är Israels ”problem”? När har de låtit omvärlden ta hand om det problemet? De släppte ju kontrollen över Gaza till 100 %. Palestinierna har kunnat göra precis vad de vill där. Vad är problemet? Man kan inte både kräva att Israel ska släppa allt och samtidigt att de ska ta hand om allt. Välj ett av de alternativen.

Eller du kanske menade när Israel tog hand om tiotusentals flyktingar som helt sonika slängdes ut ur sina hem och förvisades från de andra arabländerna när Israel bildades. Det var väl en etnisk rensning om något. Väldigt lite gnäll om det från världen i stort.
Citera
2023-10-16, 11:53
Medlem
StigHelmutts avatar
varför ska man rädda folk som inte ens vill bo på jorden?
Det fattar inte jag
Citera
2023-10-16, 11:53
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Fy i helvete. Gott folk, har ni inte sett en demon förut så skåda detta klipp. Islam är ren ondska. Ingen kan säga något annat. Det är bara att se på deras handlingar och lyssna på såna som den här demonen.

https://www.youtube.com/watch?v=eHx3bjOLKao

Den här reportern kan vara årets reporter. Rakryggad och ärlig, modig!
Senast redigerad av Rotebro-Retard 2023-10-16 kl. 11:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in