2023-10-17, 20:19
Medlem
Sarumans avatar
Finns det någon teori om vad Hamas hade hoppats att uppnå med sin terrorattack på Israel? Nu ser det ju ut som att hela Gaza kommer evakueras och upphöra.

Hamas har ju som mål att utrota Israel och mörda alla människor som bor där, men det ser ut som att detta attentatet leder till att de utrotar sig själva istället. Känns kontraproduktivt…?
Citera
2023-10-17, 20:20
Medlem
Blev ledsen Ali??

Spelar ingen roll

Om Israel bombar ett till sjukhus så ska ni bara ta emot....

Ett råd: Gör som Israel säger punkt
Håll Era bröder i södra delen sötnos och borta från Hamas platser så kanske Israel med sin obegränsade barmhärtighet låter er leva

Citat:
Ursprungligen postat av haresEar
Vad säger du snowflake? Fler å fler inser vilket troll du är. Man kan inte vara så efterbliven utan att trolla. 😂😂😂
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EBITDADDY
Och?

Redogjorde svar på direkt fråga. Borde din stringens uppfattat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Kan du hänvisa till VAR jag sagt att resolutioner är bindande att följa?
Så du måste ljuga för att snacka skit om mina åsikter. Grattis. Verkligen stringent…

Var inte barnslig.

Citat:
Men om FN har sådan trovärdighet, borde inte Israel följa deras resolutioner då?
Eller gäller inte resolutioner ”det utvalda folket”?

(min fetmarkering)

Frågan om ett beslut "gäller" förutsätter att det är bindande eller förpliktande.

Om det inte är bindande så gäller ingenting.
Citera
Medlem
Captaindocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haresEar
Är du dum i huvudet? Hur evakuerar du ett sjukhus? Du förstår att det är helt fel att bomba ett sjukhus fullt av skadade civila antar jag? Annars hoppas jag fan att folk som du blir offer för diverse sjuka islamister..

Nej säg inte så. Det fattar jag. Men vilka var det som initierade attacken och sköt civila och barn point blanc? Inlägget jag citerade var bara jävligt hårt och korkat som kallade judar nazister för att de bombar ett sjukhus efter att deras civilbefolkning blivit slaktad.

Oerhört tragiskt att oskyldiga ska sätta livet till, men är enligt mig en stor skillnad att civila dör som en konsekvens av bombning i ett krig som Hamas startade för en vecka sedan, jämfört med att skjuta civila i sitt hem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stiffo_pengar
Det är inget misstag, Hamas har alltså grävt ner sina vapen och har sin sambandscentral under ett sjukhus, De använder civilbefolkningen, likt mänskliga sköldar.
Det är bara att beklaga, för de stakars jävlarna, som har hamnat emellan.

Israel har varnat ett flertal gånger att detta skulle hända.
Nu jobbar Hamaslobbyn och journalisterna på högvarv, för att inte med ett ord, skriva om att Hamas faktiskt har grävt ner alla sina grejer, under sjukhus och skolor.

Bara för att man har ett lager av ammunition betyder ju inte att de exploderar spontant.

Vi vet inte om Israel har skjutit mot sjukhuset. 🤷🏼‍♂️

Tex, finns det någon tidigare rapport i detta krig att Israel skjutit mot sjukhus? Ärlig fråga.

Har Hamas själva orsakat detta? Vem vet?
Citera
2023-10-17, 20:21
Medlem
Captaindocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
Hamas har inte initierat ett piss. Israel har under otaliga år ockuperat och dödat civil befolkning! Det är Israel som konstant har varit på offensiven.

https://x.com/Lucas_Gage_/status/171..._7cmJBptw&s=09

https://twitter.com/teryIGdev/status...NVjaIPipQ&s=19

Vad fan hände för 1 vecka sedan?
Citera
2023-10-17, 20:21
Medlem
Citat:
Redogjorde svar på direkt fråga. Borde din stringens uppfattat.

Stringens har inget att göra med att kunna uppfatta saker.
Citera
2023-10-17, 20:22
Medlem
haresEars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captaindoc
Nej säg inte så. Det fattar jag. Men vilka var det som initierade attacken och sköt civila och barn point blanc? Inlägget jag citerade var bara jävligt hårt och korkat som kallade judar nazister för att de bombar ett sjukhus efter att deras civilbefolkning blivit slaktad.

Oerhört tragiskt att oskyldiga ska sätta livet till, men är enligt mig en stor skillnad att civila dör som en konsekvens av bombning i ett krig som Hamas startade för en vecka sedan, jämfört med att skjuta civila i sitt hem.

Vem säger att Hamas gör rätt? Palestina är inte lika med Hamas. Det är som att utrota var enda tysk pga Hitler. Eller var enda arab pga isis. För helvete har folk slutat tänka kritiskt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EBITDADDY
Var inte barnslig.

(min fetmarkering)

Frågan om ett beslut "gäller" förutsätter att det är bindande eller förpliktande.

Om det inte är bindande så gäller ingenting.

Moral är sällan bindande.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Finns det någon teori om vad Hamas hade hoppats att uppnå med sin terrorattack på Israel? Nu ser det ju ut som att hela Gaza kommer evakueras och upphöra.

Hamas har ju som mål att utrota Israel och mörda alla människor som bor där, men det ser ut som att detta attentatet leder till att de utrotar sig själva istället. Känns kontraproduktivt…?

Ptjah.., både Hamas och även Iran skulle ha blivit marginaliserade utav ett normaliserande mellan Saudi/Israel.

Nu har Saudi sagt att man lägger den processen på is (troligtvis mycket länge), och Iran och Hamas är fortfarande relevanta.
Citera
Medlem
Det är nu den judehatande vänster och media börjar med sin propaganda mot Israel och deras planerade operation mot Hamas. Helt sjukt att hela världens vänster vill att Israel sks slaktas och förstöras så fler galna muslimer får härja runt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in