2023-10-16, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Japp! Att de är psykopater har framkommit med önskvärd tydlighet.

Det finns ju en anledning till varför huvudkontoren ligger under sjukhusförläggningar... för att de vill att civila ska dödas. När israeler har ringt till byggnader för evakuering så har H sagt att de vill ha de civila där. Det ingår ju i planen. Genom att Israel dödar så många civila palestinier som möjligt, så hoppas H på att fredsavtalet med Saudiarabien ska luckras upp. Det är också därför Gaza-departamentet har sagt till civila palestinier att ignorera varningar ifrån Israel om att ta sig ut ur byggnaderna.

Här är en kort sammanfattning av deras grymheter. Varning för känsliga bilder för de som väljer att se videorna. Tidssekvens till höger:

1) Civila familjer, oskyldigt mördade och slaktade. Blod överallt, totalt slaktade. När de ligger döda på marken så fortsätter H att skjuta på dem. 14:30-14:50
2) En modig pappa hjälper sin familj att fly men blir själv dödad. 14:30-15:40
3) Familjer mördade på vägen, totalt slaktade. 15:50-16:10
4) Oskyldig israelisk mormor/farmor dödad, avrättningen inspelad och uppladdad på FB 16:30-16:45
5) Civil israelisk plattläggare blir torterad och blir halshuggen levandes med användning av en spade. 17:20-18:10
6) Döda soldater blir sparkade på i ansiktet. 18:30-19:20
7) Oskyldiga civila slaktade på musikfestivalen. 21:00-22:40
8) Kvinnor söndervåldtagna och tagna som gisslan. 22:50-23:30
9) Tysk kvinnlig medborgare mördad och naken medans firande sker. 24:20-24:50
10) Användning av sitt eget folk som mänsklig sköld. 25:00-26:10
11) Israelisk soldat/man blir stampad på vad det ser ut som. 26:15-26:30
12) Kidnappning av barn samt israeliskt barn hånas och tvingas säga ''mamma''. Varför? Förmodligen för att mamman är död. 26:45-27:50
13) Israelisk familj tagna som gisslan. Syskonet har blivit mördat och barnen gråter, mamman försöker lugna situationen. 28:25-30:00

Källvideo:

https://www.youtube.com/watch?v=U-b5ZOEcLOM

Ja, vad mer har de gjort? Satt eld på människor och låtit dem eldas upp levande, gett sig på oskyldiga barn och mer därtill.

https://www.youtube.com/watch?v=SE5QG_BDUks

Och någonstans i allt detta, så pratas det om en tvåstatslösning bland vissa . Det går inte att förhandla med sådana här människor. Det krävs en funktionell förhandlingspartner. Detta kan bara bekämpas på ett sätt.

Detta är bara ett axplock dessutom.

Citat:
Ursprungligen postat av Fnord1984
Jag har själv inte sett dom videoklipp där man ser kvinnor som är blodiga där nere. Det är ju extremt otäckt och låter ju onekligen som att det skulle vara resultatet av våldtäkt. Det har däremot förekommit spridning av bilder på brända barn som visat sig vara AI-genererade, exempelvis från den judisk-amerikanska Ben Shapiro.

Att ett barn ska ha skurits ut från sin mammas livmoder tror jag inte för ett ögonblick på och det skulle krävas betydligt starkare bevis än "rapporter" om detta för att jag skulle tro det. Det låter precis som dom överdrifter som finns om förintelsen. Om förintelsen påstods det länge att nazisterna hade koliseum med grizzlybjörnar och örnar som tagteamade och dödade judar. Det påstods att man gjorde tvål och lampskärmar av judar. I Sverige hade vi mytomanen Mietek Grocher som påstod att tyska lägerkommendanter slet isär spädbarn på mitten osv.

Detaljerna är viktigare än vad du tror. Om man tillåter att detaljerna broderas ut hejvilt eftersom det är "helheten" som räknas så har man helt plötsligt banat väg för ohejdad propaganda som sprider osanningar i syfte att demonisera fiendesidan och förenkla saker och ting med en uppdelning i "goda" och "onda".

Börja med att titta på de klipp ifrån ett av mina första meddelanden i denna tråd. Så ska jag se vad jag kan hitta mer. Jag har länkat till det meddelandet. Har du sett de videosekvenser som jag har hänvisat till tidigare?

Bara för något är obekräftat så betyder det inte heller att det inte har skett. Det är viktigt att komma ihåg.

Det är tramsigt att haka upp sig på detaljer. Helheten verkar stämma. Helheten av grymheter.

Att allt inte stämmer är rätt självklart, men några av de värsta grymheterna stämmer, det är tillräckligt för mig.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2023-10-16 kl. 05:21.
Citera
2023-10-16, 05:17
Medlem
Citat:
Israel förbereder sig för en markoffensiv/markinvasion av Gaza. Israeliska militären är redo och väntar
på grönt ljus. Målet är att ta kål på Hamas.

Åtminstone 20 000 hamas-soldater befinner sig i Gaza, varav många gömmer sig i tunnlar där även gisslan förväntas vara.

Israel har avvaktat med att gå in i Gaza pga. väder men också för att det finns risk att Hezbollah attackerar ifrån norr om de israeliska trupperna tar sig in Gaza.

20 000 😮?
Och dessutom flera mil tunnlar
Låter som en fullständig mardröm att vara anfallare.
Känns som att det kan gå hur som helst
Räkna med historiska israeliska förluster iaf
Citera
2023-10-16, 05:22
Medlem
Citat:
Israel förbereder sig för en markoffensiv/markinvasion av Gaza. Israeliska militären är redo och väntar
på grönt ljus. Målet är att ta kål på Hamas.

Åtminstone 20 000 hamas-soldater befinner sig i Gaza, varav många gömmer sig i tunnlar där även gisslan förväntas vara.

Israel har avvaktat med att gå in i Gaza pga. väder men också för att det finns risk att Hezbollah attackerar ifrån norr om de israeliska trupperna tar sig in Gaza.
Sagt så en vecka nu.
Dem vågar inte gå in.
Citera
2023-10-16, 05:28
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
SVT Agenda intervjuar Israels ambassadör i Stockholm. Han bekräftar att Hamas gjort helt psyko våldskriminella bestialiska mord på israelerna. Spädbarn halshöggs och många brändes när de var vid liv, mammor och andra civila styckades och skändades levande, brändes fastbundna när de levde osv., osv. brott mot alla mänskliga lagar och moral.

Vad är det för fel på muslimerna i Hamas? Vad är det för fel på palestinierna som vägrar ta avstånd och fördöma?

Se själv och hör vittnesmålet från Ambassadör Ziv Nevo Kulman:

https://www.svtplay.se/video/KLaVBpo...666&id=KLaVBpo
Tror du lika mycket på de ryska ambassadören säger?

Hur kan föresten en ambassadör i Sverige vittna om vad som hänt i Israel?

Du har rätt i att helheten är viktig men det innebär inte att man ska tro på vad som helst. Att grymheter begås i krig är inget nytt. Om inte annat dödas människor. Men det är viktigt att hålla sig till fakta och sanningen och inte tro på vad som helst. Vem som talar sanning och vem som ljuger är inte så lätt. Att ryssar ljuger konstant vet vi ju. Men öven Ukraina har ljugit en hel del.

Gissningsvis är Israel inte helt trovärdiga de heller i alla lägen.
Citera
2023-10-16, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swebetting
Sagt så en vecka nu.
Dem vågar inte gå in.

De funderar på hur de ska göra. Kan mycket väl bli en koordinerad attack ifrån hav, himmel och mark. De kommer göra något, det är jag ganska säker på för Hamas vill de ta kål på. Vi får se vad som händer..
Citera
2023-10-16, 05:29
Medlem
Citat:
De funderar på hur de ska göra. Kan mycket väl bli en koordinerad attack ifrån hav, himmel och mark. De kommer göra något, det är jag ganska säker på.

Tveksamt faktiskt hörru du.
Dem kommer iallafall inte våga gå in förrens Hangarfartyget är på plats
Citera
2023-10-16, 05:30
Medlem
Citat:
Börja med att titta på de klipp ifrån ett av mina första meddelanden i denna tråd. Så ska jag se vad jag kan hitta mer. Jag har länkat till det meddelandet. Har du sett de videosekvenser som jag har hänvisat till tidigare?

Bara för något är obekräftat så betyder det inte heller att det inte har skett. Det är viktigt att komma ihåg.

Det är tramsigt att haka upp sig på detaljer. Helheten verkar stämma. Helheten av grymheter.

Att allt inte stämmer är rätt självklart, men några av de värsta grymheterna stämmer, det är tillräckligt för mig.

Jo jag har sett dom delar av video du länkade till. Dom bilder på sönderbrända judar Ben Shapiro visade i sin show sägs vara AI-genererade.

Oavsett hur det förhåller sig med den saken eller inte så tycker jag det är värt att notera att Israel nu ännu en gång använder vit fosfor för att effektivare bränna ihjäl palestinier i Gaza.

Vad har du att säga om grymheten i att använda förbjudna kemiska stridsmedel? Är det också "förintelse-metodik" för att parafrasera Ben Shapiro?

Vad har du att säga om dom mord av palestinier som begås av israeliska bosättare på västbanken? Har palestinier någon rätt att försvara sig mot detta enligt dig? Eller måste dom acceptera fortsatt ockupation och utökad ockupation av deras mark? Vart ska dom ta vägen?
Citera
2023-10-16, 05:35
Medlem
Citat:
Jo jag har sett dom delar av video du länkade till. Dom bilder på sönderbrända judar Ben Shapiro visade i sin show sägs vara AI-genererade.

Oavsett hur det förhåller sig med den saken eller inte så tycker jag det är värt att notera att Israel nu ännu en gång använder vit fosfor för att effektivare bränna ihjäl palestinier i Gaza.

Vad har du att säga om grymheten i att använda förbjudna kemiska stridsmedel? Är det också "förintelse-metodik" för att parafrasera Ben Shapiro?

Vad har du att säga om dom mord av palestinier som begås av israeliska bosättare på västbanken? Har palestinier någon rätt att försvara sig mot detta enligt dig? Eller måste dom acceptera fortsatt ockupation och utökad ockupation av deras mark? Vart ska dom ta vägen?

OK, så de är AI-generade för att det sägs vara så. Vet du eller är det något du tror? Det är bara 1 grej som i sådana fall inte stämmer.

Länka till det du hävdar om du vill jag ska kommentera något.
Citera
2023-10-16, 05:36
Medlem
DenVildeSvenskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Tror du lika mycket på de ryska ambassadören säger?

Hur kan föresten en ambassadör i Sverige vittna om vad som hänt i Israel?

Du har rätt i att helheten är viktig men det innebär inte att man ska tro på vad som helst. Att grymheter begås i krig är inget nytt. Om inte annat dödas människor. Men det är viktigt att hålla sig till fakta och sanningen och inte tro på vad som helst. Vem som talar sanning och vem som ljuger är inte så lätt. Att ryssar ljuger konstant vet vi ju. Men öven Ukraina har ljugit en hel del.

Gissningsvis är Israel inte helt trovärdiga de heller i alla lägen.

Det som ambassadören säger finns mycket väl styrkt i såväl videos som i redogörelser från många andra vittnen. Jag ser ingen anledning att betvivla eller som du pysslar med, beslå vittnen med lögner för att de inte går ihop med din önskade världsbild.
Citera
2023-10-16, 05:38
Medlem
DenVildeSvenskens avatar
Citat:
Japp! Att de är psykopater har framkommit med önskvärd tydlighet.

Det finns ju en anledning till varför huvudkontoren ligger under sjukhusförläggningar... för att de vill att civila ska dödas. När israeler har ringt till byggnader för evakuering så har H sagt att de vill ha de civila där. Det ingår ju i planen. Genom att Israel dödar så många civila palestinier som möjligt, så hoppas H på att fredsavtalet med Saudiarabien ska luckras upp. Det är också därför Gaza-departamentet har sagt till civila palestinier att ignorera varningar ifrån Israel om att ta sig ut ur byggnaderna.

Här är en kort sammanfattning av deras grymheter. Varning för känsliga bilder för de som väljer att se videorna. Tidssekvens till höger:

1) Civila familjer, oskyldigt mördade och slaktade. Blod överallt, totalt slaktade. När de ligger döda på marken så fortsätter H att skjuta på dem. 14:30-14:50
2) En modig pappa hjälper sin familj att fly men blir själv dödad. 14:30-15:40
3) Familjer mördade på vägen, totalt slaktade. 15:50-16:10
4) Oskyldig israelisk mormor/farmor dödad, avrättningen inspelad och uppladdad på FB 16:30-16:45
5) Civil israelisk plattläggare blir torterad och blir halshuggen levandes med användning av en spade. 17:20-18:10
6) Döda soldater blir sparkade på i ansiktet. 18:30-19:20
7) Oskyldiga civila slaktade på musikfestivalen. 21:00-22:40
8) Kvinnor söndervåldtagna och tagna som gisslan. 22:50-23:30
9) Tysk kvinnlig medborgare mördad och naken medans firande sker. 24:20-24:50
10) Användning av sitt eget folk som mänsklig sköld. 25:00-26:10
11) Israelisk soldat/man blir stampad på vad det ser ut som. 26:15-26:30
12) Kidnappning av barn samt israeliskt barn hånas och tvingas säga ''mamma''. Varför? Förmodligen för att mamman är död. 26:45-27:50
13) Israelisk familj tagna som gisslan. Syskonet har blivit mördat och barnen gråter, mamman försöker lugna situationen. 28:25-30:00

Källvideo:

https://www.youtube.com/watch?v=U-b5ZOEcLOM

Ja, vad mer har de gjort? Satt eld på människor och låtit dem eldas upp levande, gett sig på oskyldiga barn och mer därtill.

https://www.youtube.com/watch?v=SE5QG_BDUks

Och någonstans i allt detta, så pratas det om en tvåstatslösning bland vissa . Det går inte att förhandla med sådana här människor. Det krävs en funktionell förhandlingspartner. Detta kan bara bekämpas på ett sätt.

Detta är bara ett axplock dessutom.

Tack för att du lägger upp det här så alla kan se med egna ögon vilka vidriga barbarer Hamas är. Man baxnar över att socialdemokraterna öst miljarder över dessa terrorister och att S än i denna dag försvarar sitt erkännande av terrorstaten palestina.
Citera
2023-10-16, 05:39
Medlem
Citat:
Jag har själv inte sett dom videoklipp där man ser kvinnor som är blodiga där nere. Det är ju extremt otäckt och låter ju onekligen som att det skulle vara resultatet av våldtäkt.

Är detta också AI-genererat och inte våldtäkt? Att kräva någon slags 100 %-ig bevisning är meningslöst. Jag har kommenterat det flera gånger.

Påstådd våldtäkt:

https://www.youtube.com/watch?v=U-b5ZOEcLOM 23:00-23:30
Citera
2023-10-16, 05:41
Medlem
Citat:
OK, så de är AI-generade för att det sägs vara så. Vet du eller är det något du tror? Det är bara 1 grej som i sådana fall inte stämmer.

Länka till det du hävdar om du vill jag ska kommentera något.

https://www.google.se/amp/s/www.spor...enerated-claim

Här är ett exempel på vad som påstås vara fejkade bilder. I det här fallet en bild på en bränd bebis som spritts av både Benjamin Netanyahu och Ben Shapiro. Jag tror tyvärr att vi har hamnat i det läge där bildbevis pga AI-teknologi inte längre går att ta för givet.

Rörlig bild är svårare att fejka men så småningom kommer vi nog tyvärr att hamna där också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in