2023-10-17, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EBITDADDY
Stringens har inget att göra med att kunna uppfatta saker.

Men jag tycker du är extremt stringent i dina åsikter oavsett
Citera
2023-10-17, 20:22
Medlem
haresEars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captaindoc
Vad fan hände för 1 vecka sedan?

Om du kokar vatten i en stängd kapsel kommer skiten brisera. Har du kollat några dokumentärer om ämnet?
Citera
2023-10-17, 20:23
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleAk
Det Israel håller på med i är 100 resor värre än vad Ryssland gjort mot Ukraina.
Västvärlden ska skämmas för att man stödjer denna terrormakt.

Ryssland bombar civila byggnader, tortyrmördar kvinnor, våldtar kvinnor/unga tjejer/barn, kidnappar tusentals barn och för dom till ryssland. Massmördare Ukrainska män mm. Ryssland är mycket värre.
Citera
2023-10-17, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Moral är sällan bindande.

Moral är per definition bindande.

Att inbilla sig att FN:s resolutioner av naturen har något med moral att göra är verkligen barnsligt.

Ingen skulle hävda att Hitler var moralisk bara för att han fick många röster.

Det är politik.
Citera
2023-10-17, 20:24
Medlem
Captaindocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haresEar
Vem säger att Hamas gör rätt? Palestina är inte lika med Hamas. Det är som att utrota var enda tysk pga Hitler. Eller var enda arab pga isis. För helvete har folk slutat tänka kritiskt?

Eller skjuta svenskar för att en dansk bränner en bok? Jag ser generellt sätt islam som ett större hot mot mig och min familj än vad jag ser judar som ett hot.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Finns det någon teori om vad Hamas hade hoppats att uppnå med sin terrorattack på Israel? Nu ser det ju ut som att hela Gaza kommer evakueras och upphöra.

Hamas har ju som mål att utrota Israel och mörda alla människor som bor där, men det ser ut som att detta attentatet leder till att de utrotar sig själva istället. Känns kontraproduktivt…?
De vill väl avskräcka judar från att bo i Kaanan. Jag kan inte se varför saken skulle vara mer komplicerad än så, sedd ur Hamas perspektiv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captaindoc
Nej säg inte så. Det fattar jag. Men vilka var det som initierade attacken och sköt civila och barn point blanc? Inlägget jag citerade var bara jävligt hårt och korkat som kallade judar nazister för att de bombar ett sjukhus efter att deras civilbefolkning blivit slaktad.

Oerhört tragiskt att oskyldiga ska sätta livet till, men är enligt mig en stor skillnad att civila dör som en konsekvens av bombning i ett krig som Hamas startade för en vecka sedan, jämfört med att skjuta civila i sitt hem.

Att flera hundratals har dött på ett sjukhus och att Israel ligger bakom det kommer ifrån Hamas själva, de har ingen trovärdighet. Det är inte bekräftat att det skulle vara Israel. Men även om så var fallet, så använder ju Hamas sina egna som mänskliga sköldar, därför är det förväntat att civila kommer gå åt.
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
https://twitter.com/clashreport/stat...28383255982249

Terrorstaten bombade för några minuter sen ett sjukhus.

En fråga, Vad är det för skillnad på när Turkiet bombar olika mål för att eliminera PKK (samtidigt som civila dödas) och när Israel gör det? Turkiet stöttar du helhjärtat.

Citat:
PKK attackerade en skola i Gaziantep nyss med raketer. Attack från Ayn-Al Arab. 2 döda och 6 sårade civila.

https://twitter.com/Frknwar/status/1594617461705523201

Hoppas på eskalation nu så att turkiska armen rensar PKK från Ayn-Al Arab och speciellt Khanik vid Irakiska gränsen så att USA inte kan skicka vapen till sina proxys nu.

Citat:
De brukar vara lika tysta när PKK spränger civila i Turkiet och Syrien upp i luften. Det är helt så som det ska vara hos medierna i Swe...

https://www.reuters.com/investigates...ey-airstrikes/

Citat:
seventeen-year-old Samir Saado was finishing his cleaning shift at the village medical centre when an airstrike hit the building.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EBITDADDY
Moral är per definition bindande.

Att inbilla sig att FN:s resolutioner har något med moral att göra är verkligen barnsligt.

Det är politik.

Hela konflikten är politik.
Citera
2023-10-17, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Hela konflikten är politik.

Måste vara det mest intelligenta du sagt hittills. Om än så banalt.
Citera
2023-10-17, 20:25
Medlem
Fredslandet och fredliga religonen Judendomen bombar asså ett SJUKHUS med och dödar 500 personer.
Fegisar och nu säger dem att Markoffensiv kanske inte händer.

Fegisar dem är IDF.
Citera
2023-10-17, 20:26
Medlem
Då Saddam Hussein måste bort så måste man kriga och civila kommer dö...

Du ligger sömnlös säkert hur många japanska barn dog + tyska barn i WWII... eller hur??

Jag är realistisk som militär
Även söta goa Sverige skulle orsaka civila dödsfall om säg Bornholm skickade raketer.

Jag vill inte att civila dör men det är konsekvensen när de sköt ner 1300 personer minst och kidnappade 100-200 pers

Men om du kan övertala Hamas möta Israel på öppet fält så slipper du civila offer... eller hur??

Citat:
Ursprungligen postat av haresEar
Vad säger du snowflake?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in