Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Jag förmodar att vi alla i något avseende blundar för verkligheten. Själv försöker jag förtränga den köld och kyla som nu är över oss, för att stå ut med Sveriges vinterhalvår. Men, att förneka att vi människor har olika ekonomiskt värde, dvs att vi värderas ekonomiskt olika, är att driva verklighetsförnekelsen för långt. Du borde genom eftertanke och genom att se på hur världen ser ut, kunna förstå att vi människor har olika ekonomiskt värde - och det är inte enbart en fråga om yrke utan i största allmänhet.
Till dels handlar detta om ålder. Vi har lägre ekonomiskt värde som barn, ty då har vi inte så mycket kunskaper, erfarenheter, kroppskrafter osv, och vi får lägre ekonomiskt värde som äldre då vi tappar kroppskrafter och blir långsammare. Men till dels handlar det också om de olika förmågor i stärsta allmänhet som vi människor besitter. Man kan förstås diskutera olika rättviseprinciper i detta sammanhang och vilka egenskaper som belönas, och vilka som borde belönas, men det går inte med trovärdighet att förneka att i alla tider, i alla samhällen så har vi människor ekonomiskt olika värden, oavsett vad vi tycker om detta.
Den verklighet de mesta livet på klotet lever i, så finns inget "ekonomiskt värde" överhuvudtaget.
Ekonomiskt värde är helt och hållet uppdiktat av människor.
Och fullständigt vedervärdigt idé från början till slut att inbilla sig att man har någon som helt rätt att sätta ett "pris" på andra människor. Människa A. är värd 10 000 medan människa B är värd 50 spänn.
Finns INGEN annan än du och möjligen några fåtaliga likvärdiga förvirrade tossor som är i närheten tänka så.
Skärp dig!
Citat:
Ibland är det så, ibland inte. Bedömt är det en inte obetydlig andel av tvångsäktenskapen som också innefattar att gifta sig med en kusin eller annan släkting på varierande avstånd. Hur stor andel det rör sig om har svenska myndigheter så klart underlåtit att kartlägga. Men, det är inte jag som "inbillar" mig, utan det kommer från sakkunniga på området.
https://sverigesradio.se/artikel/utredaren-om-kusinaktenskap-vanligt-med-tvangsgifte
Återigen, kusinäktenskapet har som orsak klansamhälle, dvs den samhällsform som samhällen utan välfärdsstat hamnar i, människor måste förlita sig helt på sin släkt när olika problem uppstår, ex. arbetslöshet, sjukdom, ålder eller...oönskad reproduktion.
Din politik leder direkt till att välfärden omedelbart försvinner för stora andelar av befolkningen.
Så, återigen, dina kontraproduktiva förslag , och din oförmåga inse hur ologiska de är, eller hur det slår mot människor vore stor komik, om de inte vore så många som faktiskt tänker i dessa äckliga banor.