2023-10-17, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baaaartil
Jag utgår från det faktum att Maja Mums suttit oskyldigt dömd för mord samt den delaktighet hon under tvång utsatts för vid flytt av TT kropp. På vilket sätt är jag då dum och skenhelig?

Nu behöver hon också upprättelse för de grova felaktigher åtminstone staten åsamkat henne.

För du är dum som skriver det du skriver (se ovan) och du är skenhelig för inte ens den mest inbitna församlingsmedlemmen kan tro att hon talat sanning.

Hon behöver ingen upprättelse, hon har satt sig i skiten alldeles på egen hand!
Citera
2023-10-17, 15:55
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
I de första förhören när Johanna bytt ut Tove mot Maja i badrummet nämner Johanna att duschstängerna rasslar till. På en av de fanns även Toves DNA. Det kanske har gått till så som du beskriver ovan. Bra uppmärksammat. En teori jag inte sett i tråden innan.

Det är ett krux det där att alla tar för givet att saker alltid var som de är.

Hittar man duschstänger på golvet efter mordet, så tar "alla" för givet att dom låg på golvet före mordet. Men så är det ju inte nödvändigtvis.

Hittar men en telefonlogg som säger "unlocked" så tar alla genast för givet att det är telefonen som är "unlocked", men så är det ju inte nödvändigtvis

Man måste vara uppmärksam och kritisk om man skall försöka närma sig sanningen med hjälp av omständigheter.
Citera
2023-10-17, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Hon teg väl för att det skulle se ut som att hon var oskyldig till det hon hade gjort. Och sedan också för att hon ville fortsätta att bo hemma hos sina föräldrar. Men nu blev hon anhållen, häktad och dömd för att sedan bli frisläppt i väntan på dom i brist på bevis.

Men det är ändå ett bedrägligt beteende av Maja med att vara med och ta livet av Tove om hon nu vill verka vara oskyldig till det som hon har gjort.

Innerst inne tror inte jag förstås att Maja mår så bra efter det hon har gjort. Hon lider nog sina samveteskval.

Hon förnekade Ts familj att kunna ta ett värdigt farväl av kroppen.
Var hon inte aktivt med i mordet så hade hon kunnat berätta för polisen redan dagen efter, förklarat att J gjort det, att hon varit med att dumpa kroppen i chock och var rädd för J.

Kanske saknar hon kognitiv förmåga att förstå hur en kropp ändrar sig efter döden för varje dag som går.
Något som de flesta i hennes ålder borde ha nån slags övergripande kunskap om, om än ej fördjupad.
Citera
2023-10-17, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Maja har inte åsamkat Toves familj sorgen för Toves bortgång.
Maja har inte åsamkat Toves familj någon sorg för Mys bortgång.

Hur lång vill du att listan skall göras?

Det där var inte så lite bakvänt. Tvärtom would've made sense.

Maja har genom sitt ljugande under ett antal veckor orsakat TT.s familj mycket lidande. Hur kan du överse med detta faktum?

Du skriver: Maja har inte åsamkat Toves familj någon sorg för Mys bortgång. Är även TTs syster bortgången?
Citera
2023-10-17, 16:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Skummat igenom den, det ihop med den känsla jag har runtomkring är tillräckligt. Dock tror många att FUP är sanningen. Fattar inte det riktigt. Den har ju kraschlandat hårt beroende på vilket ställningstagande man har men låt säga som så här. Fup höll inte till åtalet den låg till grund för. Vilket äntligen är tillrättat.
Skummat igenom fup..och dyker plötsligt upp som besserwisser om det mesta till Majas försvar.
Det är bra jobbat må jag säga, att du går på feeling.
Citat:
Btw Har du insett än att en person kan kan diagnostiseras med både antisocial personlighetsstörning och narcissisism? Eller vill du ha fakta? Du vet att du alltid kan vända dig till mig när du är osäker i frågor!
Bra du tog upp det, det for bort.

Du kom snabbt till stöd åt notknapparen och försökte göra gällande att dels är inte psykopati en diagnos och dels så har psykopater narcissistiska drag.
Via RMV.

Vilket givetvis inte är vad jag ifrågasätter.

Jag undrade hur notknapparen kunde få ihop "fullfjättrad" narcssist och psykopat i en och samma person.
Eller narcissist/psykopat som det underliga ordvalet var.
Notknapparen växlar även mellan att J är psykopat och narcissist.
Notknapparen ifrågasätts men inte RMV.

Jag har fullständig koll på att ett drag inom psykopati delas med NPD såsom narcissistiska drag så ingen av er bidrog med nåt ögonbrynshöjande.
Jag vet likaväl hur diagnossystemet ser ut och att det skattas via PCL-R.
Att det faller in under antisocial personlighetsstörning (syndrom) via tillägget psykopatiska drag.

En psykopat har mer eller mindre grad, varierar från person till person - men för en fullfjättrad narcissist är det helt centralt.

Men faktum är att notknapparen undvek frågan flera ggr, sen kom ett googlat svar.

Jag undrade dock om notknapparen kan förklara med egna ord. Vad är skillnaderna eftersom det rakt inte ska skrivas med nån slash.
Det är väl en fördel om man hävdar nåt och dig klarar hon sig galant utan som stödhjul.
Så resten ska tas med den det gäller men tack för att du uppmärksammade att ämnet inte var klart. 👍
Senast redigerad av develi 2023-10-17 kl. 16:50.
Citera
2023-10-17, 16:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av convict76
För du är dum som skriver det du skriver (se ovan) och du är skenhelig för inte ens den mest inbitna församlingsmedlemmen kan tro att hon talat sanning.

Hon behöver ingen upprättelse, hon har satt sig i skiten alldeles på egen hand!

Okej ja du verkar ju också ha det hela klart för dig. Var du otrygg i din uppfattning så att du ville bolla det med mig kanske. Du är alltid välkommen vet du när andan faller på
Citera
2023-10-17, 16:07
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Maja har genom sitt ljugande under ett antal veckor orsakat TT.s familj mycket lidande. Hur kan du överse med detta faktum?

Jag har inte översett några faktum alls, det var det Majahataren jag svarade som gjorde. Jag gav bara ett exemplifierande svar på frågan, eftersom ett uttömmande svar är omöjligt att ge då det blir oändligt långt.

Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Du skriver: Maja har inte åsamkat Toves familj någon sorg för Mys bortgång. Är även TTs syster bortgången?

Inte såvitt jag vet. Hur så?
Citera
2023-10-17, 16:09
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Nej, det borde någon nämnt, om det luktat sånt mattlim...det är en väldigt speciell doft, någonting polisen kan urskilja från rengöringsmedel... Clea blev förbannad när polisens PM började läsas upp under förhandlingen, då skulle hon minsann förklara vad det var som luktade🙄

Våtrumslim luktar nära nog ingenting alls, särskilt inte efter så lång tid. Det är bara påhittat trams av de som brukar hitta på trams.

Jag tror vi alla är rätt bekanta med hur rengöringsmedel luktar, och att det inte är så svårt att inte ta fel på det. Det gjorde nog inte poliserna heller. Johanna har ju dessutom tillstått att hon städat.
Citera
2023-10-17, 16:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Särskilt det fetade.
Dessutom verkar det som att MH aldrig har behövt ta ansvar för någonting i livet. Föräldrarna har steppat backwards och alltid skyllt på stackars MHs diagnoser. Sopat och fixat och banat en väg som MH inte var intresserad av att gå.
Jag lägger ingen skuld på anhöriga men det är tyvärr inte helt ovanligt med curlande i all välmening. Sen ljuger ju Maja som en häst travar så det kan väl inte ha varit helt enkelt.
God intention och empati kan skramla iväg åt naivitet och:
The road to hell is paved with good intentions.

Det är dock mindre begripligt att folk som inte är nära Maja ska försöka göra omskrivningar och trivialiserar hennes roll. Speciellt att ge sken av en bild som offer som inte ses i fup.
Citat:
Sen detta med walk-in-closet och förråd för att gömma kroppen är så korkat att jag tar mig för pannan och har gjort sen start när detta kom upp. Det har aldrig hänt! MH såg kroppen redan första gången hon var uppe och lullade.
Eller hur.
Citat:
MH vet allt, men domstolen (åklagaren) lät bli att pressa henne. Helt galet. Både Gillberg och åklagaren talade till MH som om hon vore ett litet barn man försöker tala till rätta :-(
Maja gled som vanligt iväg i periferin.
Hon är en timid tjej sa Gillberg.
Senast redigerad av develi 2023-10-17 kl. 16:19.
Citera
2023-10-17, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Maja har inte åsamkat Toves familj sorgen för Toves bortgång.

Hur lång vill du att listan skall göras?

Det där var inte så lite bakvänt. Tvärtom would've made sense.
Ja, vad menar du här med denna meningen som du skriver:

Har My avlidit eller varför påstår du det?
Citera
2023-10-17, 16:23
Medlem
Citat:
Okej ja du verkar ju också ha det hela klart för dig. Var du otrygg i din uppfattning så att du ville bolla det med mig kanske. Du är alltid välkommen vet du när andan faller på

Jag är fullständigt trygg i min uppfattning att var och en får stå för vad vederbörande har gjort, även i att det är ett jävla ofog att försöka förminska det Maja gjort!

Här faller inte andan på, det kan jag lova dig.
Citera
2023-10-17, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Men HD har ju prövat de frågorna förr? Det skall ju handla om någonting som kräver juridisk vägledning. Det finns ju inga som helst tveksamheter i juridiken/praxis när det gäller detta??
Fortsätter gärna diskussionen när domen kommit ut.
Vi får väl se hur HR resonerat när det gäller Maja. Liknande fall tyder starkt på att hon är medskyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in