Citat:
Ursprungligen postat av
Baaaartil
Skummat igenom den, det ihop med den känsla jag har runtomkring är tillräckligt. Dock tror många att FUP är sanningen. Fattar inte det riktigt. Den har ju kraschlandat hårt beroende på vilket ställningstagande man har men låt säga som så här. Fup höll inte till åtalet den låg till grund för. Vilket äntligen är tillrättat.
Skummat igenom fup..och dyker plötsligt upp som besserwisser om det mesta till Majas försvar.
Det är bra jobbat må jag säga, att du går på feeling.
Citat:
Btw Har du insett än att en person kan kan diagnostiseras med både antisocial personlighetsstörning och narcissisism? Eller vill du ha fakta? Du vet att du alltid kan vända dig till mig när du är osäker i frågor!
Bra du tog upp det, det for bort.
Du kom snabbt till stöd åt notknapparen och försökte göra gällande att dels är inte psykopati en diagnos och dels så har psykopater narcissistiska drag.
Via RMV.
Vilket givetvis inte är vad jag ifrågasätter.
Jag undrade hur notknapparen kunde få ihop "fullfjättrad" narcssist
och psykopat i en och samma person.
Eller
narcissist/psykopat som det underliga ordvalet var.
Notknapparen växlar även mellan att J är psykopat och narcissist.
Notknapparen ifrågasätts men inte RMV.
Jag har fullständig koll på att ett drag inom psykopati delas med NPD såsom narcissistiska drag så ingen av er bidrog med nåt ögonbrynshöjande.
Jag vet likaväl hur diagnossystemet ser ut och att det skattas via PCL-R.
Att det faller in under antisocial personlighetsstörning (syndrom) via tillägget psykopatiska drag.
En psykopat har mer eller mindre grad, varierar från person till person - men för en fullfjättrad narcissist är det helt centralt.
Men faktum är att notknapparen undvek frågan flera ggr, sen kom ett googlat svar.
Jag undrade dock om notknapparen kan förklara med egna ord. Vad är skillnaderna eftersom det rakt inte ska skrivas med nån slash.
Det är väl en fördel om man hävdar nåt och dig klarar hon sig galant utan som stödhjul.
Så resten ska tas med den det gäller men tack för att du uppmärksammade att ämnet inte var klart. 👍