2023-10-16, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Äee...?

Kom just hem o käkar middag, satte igång denna videon: https://samnytt.se/hamas-kroppskameror-se-nar-terroristerna-attackerar De sköt hunden!

De verkar tro de är med i ett datorspel där ingen egentligen dör, inte ens när de själva skjuts, ger de ett knyst ifrån sig utan lägger sig bara raklånga o dör. Det är verkligen skillnad på dem och oss. Jag hade cursat deras födelsedag och skrikit "VID GUD HÄMND KOMMER ERA RÖVÄGG!!" Innan jag dog, beroendes på hur ont man har klart. Hade skickat ner mig själv som ande bara för att göra deras liv till ett flygande helvete.

Låt hatet brinna för dessa MONSTER-AS. Skicka filmerna!

VEM FAN SKJUTER EN HUND?! Vad FAN har han gjort? Han är inte ens israelit!

Och killen på trottoaren..Han sprang därifrån och blir då skjuten i huvudet så han faller rakt ner mitt i springet och man ser blodet forsa ut på stenplattorna.. och sen skjuter de honom igen när han legat död ett tag bara för att vara extra ondskefull, det finns inget stopp i dem. Fatta vi bor ibland sådana här monster nu, dessa finns ibland oss i det svenska samhället. hade 8 lägenheter av dem där jag bor och hade ett helvete med en av dem i 5 år, fick fly min lägenhet så hemsk han var.

Det var inte såhär när min morfar var i andra världskriget. Då sköt de varann o sen var det bra med det, att skända döda är ju krigsbrott!

Japp, det är sjukt! 80 % av kropparna (224 kroppar) bedömer Yossi har blivit utsatta för tortyr av Hamas i anslutning till Hamasattacken som bragde ca 280 människor om livet. Barn brändes också ihjäl säger han. Han vill inte beskriva allt han såg heller (det värsta).

Barn bakbundes och brändes ihjäl till döds av Hamas!

https://www.youtube.com/watch?v=5UpClxURrSc
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2023-10-16 kl. 20:10.
Citera
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
Folk i tråden undrar varför gemene man har svårt att backa Palestina.

Hur många terrordåd har judar begått i Sverige eller i Europa senaste årtiondena?

Hur många terrordåd har muslimer begått i Sverige eller i Europa senaste årtiondena?

Citat:
Nähe, betyder det att andra muslimer backar Israel?
Varför skulle de backa Israel? Det betyder inte att man är terrorist fr det. Israel är ju en terrorstat ifrån grunden, varför backar du den ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIFlintharta
Vad menar du med "i realiteten inte har någonstans att ta vägen"?

Det finns minst 60 kvadratkilometer öppna fält, åkermark, stränder och en nedlagd flygplats i centrala och södra Gaza (se valfri karta). Gaza är totalt ca 365 kvadratkilometer stort.

60 kvadratkilometer är detsamma som (60 x 1 000 x 1 000=) 60 000 000 kvadratmeter.

Detta betyder att om 1,1 miljoner människor från norra Gaza beger sig några mil söderut för att undvika kommande markstrider (om det blir sådana), så har var och en av dem (60 000 000/1 100 000=) drygt 54 kvadratmeter att disponera. (Detta givet att ingen av dessa 1 100 000 människor inte har möjlighet att tillfälligt flytta in hos släkt och vänner i centrala och södra Gaza.)

En familj på fyra personer har alltså drygt 200 kvadratmeter att disponera. Det motsvarar en campingtomt om 10 x 20 meter. Svenska campingtomter är normalt 50-100 kvadratmeter, se t ex här:

https://www.sommarvik.se/camping/

Varför anser du att palestinier, som vill undvika stridszonen i norr, måste ha större ytor till sitt förfogande än svenska campinggäster?

Så kvinnor och barn skall bo, äta och leva på öppna fält där vsrken mat eller vatten finns?
Låter som Reinfeldts uttalande att vi kan ta emot massa invandrare för han hade minsann flugit över Sverige och sett att det finns hur mycket skog och land som helst att befolka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Nu är ju den nationen du syftar på en ockupationsmakt.
Anser du att vi svenskar skall sitta tysta om världssamfundet beslutar att muslimerna skall få Småland, Västergötland och Östergötland med?

Intressant att du säger det. För det är egentligen Palestina som är en ockupationsmakt ifrån början.

1. https://www.youtube.com/watch?v=ZybFYikBMLg
2. https://twitter.com/TONYxTWO/status/1713329760166674494

3. "Emperor Hadrian of the Roman Empire, determined to root out Jewish nationalism, changed the name of the province from Judaea to Syria Palaestina"
Citera
2023-10-16, 20:04
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Jenkins
Förklara seriöst för mig hur ett folk som lever under ockupation av både Israel och Hamas att dom skulle bara ”säga” ifrån? Kan du verkligen inte tänka längre än så?
Det är väldigt enkelt, de har två val.

Antingen accepterar de att leva under ockupation, och då kommer de få vara beredd på att ta den skit som kommer med det. För Gazaborna betyder det att vara mänskliga sköldar och kanonmat när Hamas angripit Israel och Israel besvarar.

Eller så väljer de att säga ifrån.

Gaza innehåller 2 miljoner människor, där minst 60% är män i åldrarna 18-35.
Av dessa 2 miljoner är runt 30.000 Hamas-medlemmar.
60% av 2 miljoner är 1,2 miljoner män i åldrarna 18-35.
1,2 miljoner mot 30.000, you do the math...
Och OM de inte klarar det själv, så har de haft möjlighet att åtminstone prova be Israel om hjälp.

Vad har då skett?
Ingen revolt mot Hamas har skett.
Ingen rop om hjälp från Israel (eller någon annan stat för den delen) har hörts.
Tvärtom så har Hamas hyllats och haft ett stort folkligt stöd på Gaza.
Människor i Gaza har med andra ord 1. Accepterat ockupationen, och 2. Stött Hamas.

Eftersom inget försök gjorts av resten av befolkningen på Gaza att få bort Hamas, så får de nu tyvärr betala för att de låter 30.000 terrorister styra stan.
Så enkelt är det.
Citera
Medlem
Akacia2050s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Suck, ännu en som inte kan historia.

Men då har jag fått svar på det, man fördömer inte för man kan inte sin historia utan man tror att judarna är boven trots alla försök att radera dem.

Det blir tyvärr tydligare och tydligare även för idioter att araber hatar judar. Det finns ingen mer anledning än så.

Kan du inte bevisa din enorma historiekunskap istället?

Hur kan judarna vara annat än förövare menar du? Staten grundades på terrorism, men det är väl ett historiskt faktum som man kan trolla bort med argument om historisk komplexitet.

Nej, det kan ju inte finnas någon annan anledning än det, judar kan ju bara inte begå fel, för dom är judar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Är det inte konstigt?

Det har dött fler barn bara på en vecka i Palestina jämfört med vad Mr monster Putin åstadkommit under nästan 2 år....
Varför gjorde Hamas ett terrordåd som sannolikt skulle kunna drabba deras folk i slutändan. Vad har Putin med Hamas att göra? Ursäktar det Putin på något sätt?
Citera
2023-10-16, 20:05
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Folk i tråden undrar varför gemene man har svårt att backa Palestina.

Hur många terrordåd har judar begått i Sverige eller i Europa senaste årtiondena?

Hur många terrordåd har muslimer begått i Sverige eller i Europa senaste årtiondena?

För mig räcker det att höra att gemene pro Palestinier har svårt, ja rent av omöjligt att fördöma Hamas terrordåd förra lördagen.

Vidrigt folk.
Citera
2023-10-16, 20:05
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nej Gaza är diktatur. Till ex ett av sjukhusen fungerade som Hamas HQ och tortyr och avrättningsplats. Där man avrättade palestinska motståndare. Jag skulle säga att det är svårt att mäta stödet i Gaza för Hamas. Det verkar dock ha ökat hos de yngre.
Så bra, då finns det iallafall en framtid för Gazaborna.
Frågan är dock hur 30.000 sedan 2007 har kunnat hålla 2 miljoner i shack, för mig är det en gåta, och det enda rimliga svaret är att Hamas fortfarande åtnjuter ett stort förtroende bland befolkningen.
Citera
2023-10-16, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Varför skulle de backa Israel? Det betyder inte att man är terrorist fr det. Israel är ju en terrorstat ifrån grunden, varför backar du den ?

På vilket sätt är Israel en terrorstat?

https://youtu.be/XNf40sBcvKk?si=jRrDJoFm4UA7t_sv
Citera
2023-10-16, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid

Backar inte Israel, backar inte heller Hamas, men varför flyttar inte civila palestinier till Västbanken?
Egyptierna verkar ju inte heller vilja ha palestinierna.
Citera
2023-10-16, 20:07
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Är det inte konstigt?

Det har dött fler barn bara på en vecka i Palestina jämfört med vad Mr monster Putin åstadkommit under nästan 2 år....

Enligt Hamas. Organisationen som just massakrerat 1300 israeliska civila. Trovärdig källa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in