2023-10-16, 08:06
Medlem
Joakwims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Herregud Cymbaltazzz, är inte du rysk?
Ja, det är gott om rysstroll i tråden. Föga förvånande. Rysslands kan ha inflytande på Hamas via Iran.
Citera
2023-10-16, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joakwim
Ja, det är gott om rysstroll i tråden. Föga förvånande. Rysslands kan ha inflytande på Hamas via Iran.

Mhm! Och att de är här det är bra trisst.
Citera
2023-10-16, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
Världssamfundet borde se till att detta inte blir en större humanitär katastrof än vad det redan är. Sverige borde erbjuda sina sjukvårdskompanier. Eller åtminstone ett. Men, var skulle vi ställa ett dylikt? Verkar ju livsfarligt överallt.

Jag hörde att 500000 lämnat norra Gaza. Det torde ju vara en väldigt stor del av alla kvinnor, barn och äldre? Är detta vad Israel hoppats på? Kvar är bara Hamas-krigare (ej ledningen)?

De verkar ju vilja gå in med marktrupper. Det verkar inte som om de bara vill ”skrämmas” lite med all denna uppbyggnad av personal och materiel. Tänker de skära av norra Gaza? För det är väl där man har skjutit ifrån mest?

Den södra gränsen till Egypten öppnar om ett par timmar. Detta gör att Israel får ut oskyldiga civila.

Detta är bra för Israel som kommer kunna börja gå på hårdare efter detta gissar jag på om de vill.

De kommer göra allt för att ta kål på Hamas. De tänker bara igenom noggrant hur de ska göra eftersom Hezbollah kan komma ifrån norr etc.
Citera
2023-10-16, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnord1984
Jag gissar att du var sarkastisk och ville belysa hyckleriet hos de alldeles för många som är av denna åsikt? I så fall förstår jag precis vad du menar.
.Så är det nog
Citera
2023-10-16, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Har inte läst något om det där. Jag kan återkomma om du vill, skicka om du vill att jag ska läsa något.

Däremot känns du nästan som en grammofonskiva som går på repeat som spelar upp Al-jazeera propaganda, eller har jag fel?

Tänk om någon gick på dina anhöriga, hade du inte velat hämnats då?

Israel har inget val. De slåss för sin överlevnad som nation och för att försvara sitt eget folk. Det vore en svaghet att sluta jaga Hamas.

Jo jag hade velat hämnas. Det är precis vad Hamas gör. Och det är precis vad Israel gör. Därför ser jag också båda sidorna för vad dom är - fångar i en olöslig konflikt. Ingen större skillnad på Israel och Hamas och Foxtrot-nätverket i Sverige egentligen. Primitiva och enkelspåriga mördare på båda sidor.
Citera
2023-10-16, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Vad är det för inkompetenta clowner i IDF.

https://www.youtube.com/watch?v=3cPeRSVgUpQ
Hahahahaha
Det finns inte någon ände på hur påhittig man kan vara, eller för dumheterna heller.
Dock är det hysteriskt jävla roligt och underhållande att läsa dumheterna.
Tack som fan att ni håller på.
Citera
2023-10-16, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnord1984
Så det innebär alltså att det är skit samma hur många palestinska spädbarn som dör? Det kanske rentav är bättre då ju fler palestinska spädbarn som dör?

Varför skulle barn(och kvinnor) spela roll först då när det handlar om palestinier?

Hamas förvarnade inte israeliska familjer om att de var på väg. De gav inte barnfamiljer chansen att fly. Nu gråter de att hus och familjer förstörs..

Israel borde ha attackerat dem direkt o inte låtit någon fly.
Citera
2023-10-16, 08:13
Medlem
Zloths avatar
Egypten öppnar gränsen.

Palestinier kommer aldrig mer kunna återvända. Juden fick som han ville.
Citera
2023-10-16, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Egypten öppnar gränsen.

Bra gjort Egypten.
Citera
2023-10-16, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Varför skulle barn(och kvinnor) spela roll först då när det handlar om palestinier?

Hamas förvarnade inte israeliska familjer om att de var på väg. De gav inte barnfamiljer chansen att fly. Nu gråter de att hus och familjer förstörs..

Israel borde ha attackerat dem direkt o inte låtit någon fly.

Så du stöttar ja till och med uppmuntrar dödandet av spädbarn har jag tolkat dig rätt då?
Citera
2023-10-16, 08:18
Medlem
Citat:
Egypten öppnar gränsen.

ÄNTLIGEN
Om det nu är sant, de har icke nämnt något om det på Aljazeera?!??
Citera
2023-10-16, 08:19
Medlem
Citat:
Egypten öppnar gränsen.

Tror också att detta var det israeliska målet hela tiden. Tror inte att palestinierna som lämnar kommer få återvända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in