2023-10-16, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukusevski
Israel är en feg stat, dom kan bara kriga mot små folk som inte har någon armé. Bombardera sönder och tro att dom är coola, strypa mat och medicininförsel, samt el och gas, vatten. Det är så judar krigar. Vänta bara till den dagen när Pakistan, Iran och alla arabländer samt andra islamiska länder så som Indonesien, Malaysia en dag kommer knulla sönder den lilla kike-staten en gång för alla.

Var ska jag börja? Är själv inte jude så vad som händer härnäst skiter jag i, muslimer verkar kriga på exakt samma sätt som judar så där finns ingen sympati.

Israel som stat har klarat sig hittills omgiven av arabiska stater, pissat på araberna i årtionden, så jag fattar ilskan från araberna.

För att utplåna staten Israel behöver ni nog även Ryssland och Kina, USA kommer aldrig låta det hända.
Tveksamt om både Ryssland eller Kina skulle bry sig heller, de sitter lugnt i båten just nu.
Ryssarna använder ju islamisterna som slagträ i sitt krig mot USA.
Citera
2023-10-16, 19:42
Medlem
Akacia2050s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Kan någon muslim svara mig på varför man inte fördömer Hamas terrordåd?

Det är ett jävla gnällande på att ingen "gör något åt Israel" men man kan fan inte ens ta avstånd från denna slakten på civila.

Förstår man inte att det är lättare att vinna omvärldens sympati med förståelse och förlåtelse jämfört med det man håller på med nu? Det vore jävligt mycket lättare om er allihopa om ni visade lite mänsklighet.

Istället så är det "alla i Israel ska dö!!!!" också förstår ni inte varför ingen vill hjälpa till...

Nu är jag inte muslim men jag antar att beror på det folkmord som begås mot palestinier.

Så kan du ta avstånd från ockupation, fördrivning och mördande som Israel sysslat med sen sin födelse? Det borde vara uppenbart vilka som är förtrycka och vilka som är förövare. Nu gillar jag verkligen inte Hamas men vilken befolkning är det som verkligen brutaliserats genom åren? Våld föder våld. Hamas är ett symtom på Israel, cancern växer.

Psykopater har svårt med mänsklighet, de farligaste psykopaterna har kostym.
Citera
2023-10-16, 19:44
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukusevski
Israel är en feg stat, dom kan bara kriga mot små folk som inte har någon armé.

Det är ju inte helt och hållet deras fel, eftersom det i huvudsak tycks vara små fega folk utan någon armé som angriper dem och dödar. Tänk att om varken Hamas eller Hizbollah hade hållt på med sin skit hade det varit fred nu.
Citera
2023-10-16, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Så judarna mål är att döda 2 miljoner människor, civila eller inte. Och det tycker omvärlden är ok?

Nej, målet är att få Hamas att kapitulera utan att någon endast människa dödas eller kommer till skada. Varför kapitulerar inte Hamas?
Citera
2023-10-16, 19:46
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
Var ska jag börja? Är själv inte jude så vad som händer härnäst skiter jag i, muslimer verkar kriga på exakt samma sätt som judar så där finns ingen sympati.

Israel som stat har klarat sig hittills omgiven av arabiska stater, pissat på araberna i årtionden, så jag fattar ilskan från araberna.

För att utplåna staten Israel behöver ni nog även Ryssland och Kina, USA kommer aldrig låta det hända.
Tveksamt om både Ryssland eller Kina skulle bry sig heller, de sitter lugnt i båten just nu.
Ryssarna använder ju islamisterna som slagträ i sitt krig mot USA.

Kina? Kina har låst in 3 miljoner muslimer för omskolning. Tveksamt om de vill stötta ett islamistiskt krig om de inte kan tjäna pengar på det.
Citera
2023-10-16, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akacia2050
Nu är jag inte muslim men jag antar att beror på det folkmord som begås mot palestinier.

Tänker inte förklara hela historien för dig. Men typ this.
https://www.youtube.com/watch?v=Rb_LCXoD47M&t=1376s
Citera
2023-10-16, 19:47
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Så judarna mål är att döda 2 miljoner människor, civila eller inte. Och det tycker omvärlden är ok?

Hamas mål är att döda 9,3 miljoner judar. Är det ok? Nu lyckades dom "bara" döda 1400 nu senast.
Citera
2023-10-16, 19:48
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Gulligt att du inte är mer insatt efter en vecka.

Araberna har som mål att mörda 9 miljoner judar. Judarna har lärt sig av sin läxa och försvarar sig korrekt. Det är lätt att sitta här och snacka skit men när det startats 5 krig mot dig, attacker på OS och nu attacker på civila så börjar jag se mellan fingrarna.

Det är lätt att sitta i Sverige och snacka skit.
Att judar blir angripna beror vanligtvis på att det är de som initierar konflikterna. Den här konflikten har legat och pyrt länge. Att araberna nu slår tbx är förståeligt. Judarna är dessutom krigsförbrytare av rang, med sin urskillningslösa bombning av civila mål och användandet av vit fosfor. Så ditt snack håller inte vatten.
Citera
2023-10-16, 19:48
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Många i tråden verkar tror att man kan få ett frikort att begå krigsbrott om man själv blir utsatt för det.

En organisation likt Hamas som hänsynslöst begår bestialiska terrorbrott, utan någon som helst utsikt eller avsikt, att upphöra med det måste naturligtvis förstöras, om terrorism, terrorbrott och krigsbrott någonsin ska kunna upphöra. Det finns inget frikort att tillåta fortsatt omänsklighet av det slaget genom att hålla igen därför att Hamas gömmer sig bland civila. Roten till det onda måste bort innan man kan skapa en bättre värld.
Senast redigerad av SugaredThoughts 2023-10-16 kl. 19:52.
Citera
2023-10-16, 19:49
Medlem
different_trips avatar
Citat:

Så kan du ta avstånd från ockupation, fördrivning och mördande som Israel sysslat med sen sin födelse? Det borde vara uppenbart vilka som är förtrycka och vilka som är förövare. Nu gillar jag verkligen inte Hamas men vilken befolkning är det som verkligen brutaliserats genom åren? Våld föder våld. Hamas är ett symtom på Israel, cancern växer.

Psykopater har svårt med mänsklighet, de farligaste psykopaterna har kostym.

Suck, ännu en som inte kan historia.

Men då har jag fått svar på det, man fördömer inte för man kan inte sin historia utan man tror att judarna är boven trots alla försök att radera dem.

Det blir tyvärr tydligare och tydligare även för idioter att araber hatar judar. Det finns ingen mer anledning än så.
Citera
2023-10-16, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Kina? Kina har låst in 3 miljoner muslimer för omskolning. Tveksamt om de vill stötta ett islamistiskt krig om de inte kan tjäna pengar på det.

Precis så.

Lösningen blir väl att rensa Gaza på terrorister, bygga en amerikansk militärbas där och skicka alla civila till Västbanken.
Citera
2023-10-16, 19:50
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIFlintharta
Nej, målet är att få Hamas att kapitulera utan att någon endast människa dödas eller kommer till skada. Varför kapitulerar inte Hamas?
Men isåfall har ju Israel helt misslyckats med målet då över 1500 civila" däribland kvinnor, äldre och barn strukit med. Sammanlagt så är det ju tiotusentals så här långt
IDF är alltså inte bättre än så här. Måste ju tillhöra en av världens sämsta humanitära armeer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in