2023-10-15, 19:57
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Men din idiot, håller du fortfarande på med din sinnesslöa idé om attacker med leksaksdrönare mot hangarfartygs stridsgrupper? De flesta vet att de iranska drönare som åstadkommer verklig skada i Ukraina är av typen obemannade flygplan som kräver minst 75 m startbana — du postade bilder på leksaksdrönare, en halv meter stora. Dessa kan inte lastas med tillräcklig sprängkraft för att göra större skada borde du begripa.

Leksaksdrönare? Såg du inte videon? Om du ska diskutera måste du hänga med och vara uppdaterad.

Sen behöver det ju inte handla om att sänka ett fartyg, bara åsamka skada. Skadar du flygplan på däck och sätter igång en brand med flygbränsle så har de fullt upp en stund.
Sen kan du skada propeller, axel, radar, antenner, kommunikation.
Citera
2023-10-15, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Jag frågar er, det är ni som påstår att det finns ett tunnelsystem där hamas verkar ha kunnat frakta lite allt möjligt helt utan att Israel förstod något alls eller har jag fel?

Jag är mest undrande hur korkade en del kan bli

Dom vet var tunnlarna finns och vilka mål dom måste träffa.. Annars hade du sett en jäkla massa fler döda civila..

Och dessa används för att frakta vapen och sprängämnen in. Så att Gaza ska kunna attackera Israeliska civila.

Något dom har försökt med enda sedan Israel blev normalt.

Så nu försvarar dom..

Sluta skicka bilder till oss på era döda barn tack.. Trött på att höra om martyr fasonerna.
Citera
2023-10-15, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Men du måste kolla på vad som hände när dom kom tillbaka. Judar ville hem till sitt gamla broderland, något dom hade bott på långt innan dom blev puttade ut i världen utav romarna.

Lösningarna fanns, men Araberna ville inte vara schysst och dela, även fast dom visste om den utrensning dom precis hade varit med om. Så dom började attackera och kriga mot varandra. Och juden vann. Mot tre jävla länder dessutom och etablerade dominans..

Detta var något som araberna i länet dock inte klarade av. Så dom har attackerat judar enda sedan.. och skickar bilder till oss på döda barn. Som dom gömmer över alla vapen lager som de har..

Ingen vill dela där nere, grundproblemet med region och tron av att vara utvald av gud.. judarna borde flytta till USA eller ett område där de är älskade om de inte klarar att respektera FN och internationell rätt. Finns tokmycket plats över i Alaska åt dem.
Citera
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Jänkarna stora båtar lär vara enkla mål också för några Kinzhal om ryssarna avvara några och skeppar dem till Iran.

Precis. Och sen skjuter de så många samtidigt att de överbelastar deras luftförsvar. De är sitting ducks i sina plåtburkar till havs.
Citera
Medlem
Många här säger sig ”se båda sidor”, men ni förfäras över att Israel vill utplåna Hamas, trots att det är exakt vad som kommer hända med Israel om de backar nu.
Citera
2023-10-15, 20:00
Medlem
Bob-Dylans avatar
Det här känns fan allt annat än bra. Följt på alla sätt jag kunnat sista veckan.
Israel är brutala och nu har de skapat incitament att rensa totalt. Vad jag menar med skapat incitament är att jag har jävligt svårt att se hur Mossad inte kunde stoppa det här.
Kanske visste man om det men lät det ske? Blir konspiratorisk, men varför tog det så lång tid innan militären reagerade? Det är inte stora avstånd det handlar om.

Den här skiten kommer sprida sig runtom i MÖ. Krig i hela regionen kommer det sluta med.

Vi kan alla hoppas på fred. Ryssland och Ukraina kriget känns lugnt jämfört med den här krutdurken.
Citera
Medlem
Är det så att även israeler evakueras från Israel?
Citera
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomThumb
När smäller det? Israel in i Gaza - Iran hämnas - USA försvarar Israel, sedan totalt kaos?

Eller fegar Israel ur i sista sekund för att undvika totalt kaos där nere i öknen?

Spännande dygn framför oss. Nästan så att man blir lite orolig över vad som ska hända. Känns som att hela Mellanöstern är en tryckkokare som är på väg att explodera
Min gissning är att Israel går in med marktrupper i natt.
Och Iran kommer inte att attackera Israel direkt, för Iran vet att USA skulle förinta dem i så fall.
Som vanligt får vi tacka USA för att det blir mindre blodspillan än vad det annars hade blivit. Eftersom USA avskräcker Iran från att attackera Israel.
Senast redigerad av ThinkRightly 2023-10-15 kl. 20:03.
Citera
2023-10-15, 20:01
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Du märker inte att det är du som är oflexibel i huvudet och bestämt dig för vad som gäller?
Jag är så långt ifrån Muslim eller religion man kan komma

Jag konstaterar fakta medan du använder cirkelargument. Det går inte att nå fram till en faktaresistent.

Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stayboosted
Du vet att det finns knappt 20.000 judar totalt i Sverige vs ca 1 miljon muslimer. Skärp dig för fan, muslimerna är inte ett dugg oroliga för islamofobiska/våldsamma judar. Antisemitiska muslimer som anfaller judar dock...
Ja har du sett massa blodiga konflikter dem i mellan i Sverige.
Jag menar med tanke på att muslimerna är så pass många, eller ska det börja nu tänker du dig. Vi kanske blir tvugna att ta emot flyktingar från Gaza tex
Vart skall de annars ta vägen om man jämnar Gaza längs marken.
Kommer Israel ta emot någon, tror du. Eller tänker man att de alla kan vara potentiella terrorister och därför skall delas ut till övriga världen.
Det är ju snällt utav Israel, eller ?
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Placeholder
Såg en Hamas ledare uttala sig att det största för palestinier är att dö som martyrer, därför ska de inte inte bry sig om att fly från bomberna utan bara sitta kvar och dö.

Ja, och det beror på detta: https://biblicalfoundations.weebly.c...57383_orig.jpg

Det är därför de även halshugger/bränner barn levande samt offrar sina egna barn som mänskliga sköldar. Det är offer till Allah (Devil).
Citera
2023-10-15, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Du skarvar ju hårt gällande terroristmorden och spelar ner judarnas brott.

Det är ganska talande att INGA uppgifter presenterats från Israel sida över antalet barn mördade attacken (man har visat bilder på två barn som man påstår brännskadades inne när hamas tände eld på husen) etc. Erkända nyhetsmedier bekräftar mer än 500 av Israel mördade barn med "precisionsbomber"..

Kan du hitta en siffra på exakt hur många barn som dödades av hamas? Jag och bings chat etc. hittar inga siffror.. det luktar propaganda lång väg från Israels sida, när man inte ens kan gå ut med korrekta siffror.

Ref. https://www.aljazeera.com/news/2023/...tole-their-joy

Dom enda som bekräftat 100-tals döda barn i Gaza är ett visst hälsodepartement som kontrolleras av Hamas.

Men efter som muslimer aldrig ljuger och palestinier inte är enorma offerkoftor så bara måste all info som kommer från Hamas stämma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in