2023-10-15, 13:45
Medlem
B3cks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
Kolla Robin Svensson från Uppsala född 90.

Han har flera konton. Ett med profilbild med solglasögon där hunden är med på andra bilder och ett med hunden som profilbild. Några av vännerna är samma osv. Detaljer i bilder, kläderna - Adidas, keps osv, hur han uttrycker sig: "Jag har suttit massor men nu... Min plan... Ni vet ingenting... Nu har vi en plan du och jag och snart är vi i mål". Så statusuppdaterar han och så säger/skriver han jubi dokumentären.

Ja, söker man på det så får jag upp en Robin som har 8 (!) olika konton. Men är det verkligen han? Jag tycker att det är svårt att se på bilderna då de antingen är gamla eller så har han solbrillor.

Det jag tycker är konstigt är:
1. FB-Robin klär sig dräggigt på ALLA bilder medan Tinder-Robin klär sig i snygg rock, skjortor, kostymer, Rolex, Raybans, halsband och ringar.

2. FB-Robin är vän med sin mamma på alla sina 8 konton men INTE med sin morbror eller morbroderns fru eller med någon annan med morbroderns efternamn.

3. FB-Robins mamma är INTE heller vän vän med Tinder-Robins morbror (alltså hennes egen bror...) eller morbroderns fru.

4. Söker man på Robin Billock på FB så har han 4 vänner. Där är INTE hans mamma med - men hans morbror och en annan man med samma efternamn är.

5. Tinder-Robin ska ha barn och exfru. Där syns inga barn alls på något av FB-Robins (eller hans mammas) Facebook-konton.

Screenshot på FB-Robins konton
https://www.bildtagg.se/bild/ttwhbd8sdzqxx5zc8fo4zeq

Är de samma person?

.
Senast redigerad av B3ck 2023-10-15 kl. 14:22.
Citera
2023-10-15, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sullen
Tro mig jag har lärt mig mycket den hårda vägen i livet. Än mer har jag försökt lära mig av andras misstag, i hopp om att slippa begå dem själv. Ingen av dessa pedagogiska strategier innefattar någon utomstående som pissat på mig när jag redan mått som värst. Jag har lärt mig alldeles utmärkt av livet ändå.

Argumentet "jag kränker inte, jag hjälper ju bara" är bara ett genomskinligt rättfärdigande för att få kränka utan att framstå som ett rövhål. Sen om man bara försöker lura andra, eller också sig själv, är nog individuellt. Jag vet inte om du varit inne i den sjuka Lotta-tråden (hon som vart ihjälslagen av Martin Jonsson), där det pissades på henne i 7 år innan tråden till slut stängdes, tack o lov. De flashbackare som gjorde till sin livsuppgift att pissa på liket använde exakt samma grundargument som du. Dvs att andra kvinnor tack vare dem kommer undvika män som slår ihjäl dem. Som att de på riktigt räddar liv när de sida upp och sida ner kräks ur sig att Lotta fick skylla sig själv. När de egentligen bara får utlopp för sitt eget dåliga mående. För det är nästan alltid det som ligger bakom att någon skammar den som redan är svag. Precis som vid "vanlig" mobbning.

Om man nu på riktigt vill få andra att inte hamna i samma fälla som de aktuella tjejerna så finns det ett mycket effektivare och mindre själadödande tillvägagångssätt, och det är att upplysa om hur dessa psykopater agerar. Be dem kolla denna dokumentärserie till exempel. Den är nog ett ganska bra vaccin för de flesta. Och de som ändå inte fattar lär knappast bli mer mottagliga för att man pissar på dem efter att allt gått åt helvete. Vilket för övrigt är läxa nog i sig. En av tjejerna övervägde ju t.o.m. självmord. Då tillför nog inte yttre påpekanden om hur värdelös hon är, särskilt mycket konstruktivt.
Lo

Men som jag skrev i den inledande kommentaren har jag noll förhoppning om att få någon här att tänka om. Skriver mest för att iaf i marginalen väga upp all gegga i tråden.
Lottatråden var hemsk.
Att klanka ner på dessa tjejer är också ett sätt att visa att jag är bra... JAG skulle aldrig kunna bli lurad.

Jag är med i 2 andra grupper där kvinnor blir konstant lurade av specifika män. På Pengar.. Flera relationer samtidigt.
Männen är uthängda med namn och bild och andra kvinnor varnas konstant för dom.
Männen är mästare på att framställa att dom hamnat i knipa och behöver hjälp.
Oftast har det dock inte hamnat om så stora summor tack och lov

Jag tror att detta är mycket vanligare än man tror och vi som inte blivit lurade har väldigt svårt att förstå hur lätt det är att bli lurad av en psykopat..
Dessutom åker dom väldigt sällan fast.

Jag hoppas dessa kvinnor som är med i dokumentären lyckas få ordning på sitt liv.
Och jag hoppas nån mer kan undvika att bli lurad pga dokumentären
Citera
2023-10-15, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Det behöver inte finnas något konstruktivt i att uttrycka sanningen. Jag tycker inte heller de är värda att bli kallade horor för de är inte horor, och hora används ofta som en förolämpning. Men kan vi inte prata om dem som idioter så har begreppet idiot ingen mening. Begrepp som idiot och pucko bär inte samma tyngd som andra skällsord just för att alla är idioter ibland.

Frustrationen kanske också kommer ifrån att alla känner igen en bekant i de här tjejerna. Någon som pga känslor beter sig som en total idiot och inte vill lyssna på varningar från nära och kära och sen när det går åt helvete så är det synd om henne.

När förövaren är en man och offret en kvinna så ÄR det så att kvinnan har ansvarsfrihet i vårt samhälle. Jag såg på efterlyst om en fruktansvärd överfallsvåldtäkt där en tjej gått hem från krogen själv och blivit våldtagen på vägen hem, och jag får samma känsla från det som jag får i det här fallet. Hur kan hon vara så dum? Vi borde ha kampanjer som informerar unga tjejer om att går du hem ensam på stan kl 2 på natten så är du korkad, det är farligt att göra så. Men det existerar inte, istället läggs all energi på hur man tycker världen BORDE fungera. "Ingen kvinna ska behöva vara rädd för att gå ensam" - jaha, vem fan hjälper det? Världen är full av monster som skiter i hur vi tycker att världen borde fungera.

Det var lite OT men det ger mig som sagt samma känsla i det här fallet, om världen var rättvis så skulle ingen bli lurad i romansbedrägerier men det är inte den världen vi lever i, och skickar du pengar till en främling så är du korkad. Punkt.

De enda som gör detta till en könsfråga är de som har din inställning till just kvinnor. Jag har inga problem med att känna empati med tinderkvinnorna, en gamling som luras att godkänna ngt med sitt BankId, ett barn som övertalas att följa med en ful gubbe, eller en medelålders man som blir rånad och nerslagen en natt på stan. Alla är de offer. Alla kan ha varit naiva. Och alla får de ta konsekvenserna av sitt handlande.

I samtliga fall ovan är det förövaren som bär ansvaret, men du skriver i en annan kommentar att "skulden alltid ska läggas på offren". Så detta handlar mer om din (i mitt tycke) trasiga moraliska kompass, än om kvinnor vs män. Därmed lär vi oavsett längden på meningsutbytet aldrig mötas halvvägs i frågan, och lär inte heller ta till oss något av vad den andre skriver, vilket gör hela diskussionen ganska meningslös.
Citera
2023-10-15, 14:19
Medlem
[quote=Sullen|86073972]De enda som gör detta till en könsfråga är de som har din inställning till just kvinnor. Jag har inga problem med att känna empati med tinderkvinnorna, en gamling som luras att godkänna ngt med sitt BankId, ett barn som övertalas att följa med en ful gubbe, eller en medelålders man som blir rånad och nerslagen en natt på stan. Alla är de offer. Alla kan ha varit naiva. Och alla får de ta konsekvenserna av sitt handlande.

I samtliga fall ovan är det förövaren som bär ansvaret, men du skriver i en annan kommentar att "skulden alltid ska läggas på offren". Så detta handlar mer om din (i mitt tycke) trasiga moraliska kompass, än om kvinnor vs män. Därmed lär vi oavsett längden på meningsutbytet aldrig mötas halvvägs i frågan, och lär inte heller ta till oss något av vad den andre skriver, vilket gör hela diskussionen ganska meningslös.[/QUOTE
Skriver under på vartenda ord
Citera
2023-10-15, 14:24
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Jag har inte sett programmet än, ska göra det när jag hinner. Jag förstår att tjejerna varit godtrogna och charmats av bedragaren och kanske misstänkte de att han lurades men ville inte tro på att det verkligen var så. De har straffats ekonomiskt för sin dumhet men nu bör bedragaren straffas för hans beräknande utnyttjande som är ett mycket värre brott.

Håller med dig. Självklart ska sånt beteende straffas hårt.

Det enda rimliga är att bedragare som lurar av människor tvingas betala tillbaks varenda krona. Och tills det är gjort så fråntas de sitt pass och tvingas bära fotboja, samt sätt på tvångsarbete varifrån pengarna betalas tillbaks, om de spenderat pengarna.
Citera
2023-10-15, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B3ck
Ja, söker man på det så får jag upp en Robin som har 8 (!) olika konton. Men är det verkligen han? Jag tycker att det är svårt att se på bilderna då de antingen är gamla eller så har han solbrillor.

1. FB-Robin klär sig dräggigt på ALLA bilder medan Tinder-Robin klär sig i snygg rock, skjortor, kostymer, Rolex, Raybans, halsband och ringar.

2. FB-Robin är vän med sin mamma på alla sina 8 konton men INTE med sin morbror eller morbroderns fru eller med någon annan med morbroderns efternamn.

3. FB-Robins mamma är INTE heller vän vän med Tinder-Robins morbror (alltså hennes egen bror...) eller morbroderns fru.

4. Söker man på Robin Billock på FB så har han 4 vänner. Där är INTE hans mamma med - men hans morbror och en annan man med samma efternamn är.

5. Tinder-Robin ska ha barn och exfru. Där syns inga barn alls på något av FB-Robins (eller hans mammas) Facebook-konton.

Är de samma person?

.

Ingen av dom på screenshoten är rätt Robin
Citera
2023-10-15, 15:52
Medlem
[quote=B3ck|86073956]Ja, söker man på det så får jag upp en Robin som har 8 (!) olika konton. Men är det verkligen han? Jag tycker att det är svårt att se på bilderna då de antingen är gamla eller så har han solbrillor.

Är de samma person?

.[/QUOTE

Detta är väl inte den tråden handlar om?
Citera
2023-10-15, 15:56
Medlem
Hur fan kan hans morbror gå på att Robin skulle kunna köpt eller fått bryggeriet!?!
Citera
2023-10-15, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
Har han "högre socialt värde"? Han är väl minst lika wt? Han har suttit i fängelse (vilket han betättade direkt på Tinder), är patient hos frivården, har skyddstillsyn och är villkorligt dömd, saknar jobb och bostad, kan inte få jobb p.g.a alla domar, skild med två barn som han fick i 20-årsåldern, tatueringar i ansiktet, pratar och skriver som en 12-åring, klär sig i Adidas från topp till tå osv. Och SÅÅÅ snygg är han väl inte?

Jag tycker att han ser okej ut utseendemässigt men folk här skrivet ju att han är ful, wt, skinnyfat och att jag är sjuk i huvudet som tror att nån kan tycka att han är snygg eller ser okej ut.

Hur ska ni ha det? Är det jag sjuk i huvudet som tror att kvinnor kan falla för honom eller är det kvinnorna för att de tror att han med sin status kan välja dem?

Ja han är wt som fan på riktigt, jag pratar mest om fasaden som han lyckas måla upp för dem, fasaden som gör att de trånar efter honom. Hade han svart på vitt visat upp sanningen så hade de nog inte matchat med honom.
Citera
2023-10-15, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simbalainen2021
Hur fan kan hans morbror gå på att Robin skulle kunna köpt eller fått bryggeriet!?!

Vad får dig att tro att han har gått på något?
Han vet, det här är inte första gången han varit med på nåt av Robins projekt
Senast redigerad av Kolibriii 2023-10-15 kl. 16:26.
Citera
2023-10-15, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Vilka jävla idioter. Ger någon okänd såna summor.
Hur kan de få gråta ut i tv? Riksidioter är de och förtjänar allt skit

Amen. "Titta på mig, jag är en dum och lättlurad fitta som har tvåsiffrig IQ", typ.
Citera
2023-10-15, 16:35
Medlem
kordens avatar
Har nu sett detta program
Finns de så många korkade tjejer i detta land?
Tog inte lång tid innan du började låna ut pengar till höger p vänster

Å hon som ägde bageri/bryggeri vad tänkte hon med

Men får väl hoppas att fler ser programmet och han förblir incel resten av livet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in