2023-10-13, 00:25
Medlem
HarrySvenssons avatar
Hur pass trevligt är Oxycodone G.L i rekreationellt syfte?

Har fått ett gäng 10mg-tabletter. Om jag förstår rätt så är 10-20mg en bra dos?
Citera
2023-10-13, 14:13
Medlem
consultezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarrySvensson

Väldigt trevligt. Såpass att jag avråder starkt att testa, om du nu är grön vad gäller opioider. Det är ett helvete.

10-20mg är en bra startdos, ja. Bättre att börja lågt och fylla på om det behövs. Dessa G.L. är väl snabbverkande likt Oxynorm, om jag minns rätt? Fast i tablettform då. Bara att svälja i så fall, alternativt krossa och snorta.
Citera
2023-10-14, 23:21
Medlem
LustigaKurres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarrySvensson

Kroppsvikt? Minst 30mg, ta en timme i taget och ett sexpack öl till det är det kapslar så tugga upp dom lite innan du sväljer
Citera
2023-10-15, 01:01
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LustigaKurre
Kroppsvikt? Minst 30mg, ta en timme i taget och ett sexpack öl till det är det kapslar så tugga upp dom lite innan du sväljer

Nej G.L är inte alls kapslar, det är väldigt små, blå tabletter som blir som mjöl i munnen efter ett tag.

Kapslar är;

• OxyNorm
• Oxycodone Actavis
• Oxycodone Teva

Enkelt att hitta den informationen på ex FASS. Tar säkert några sekunder av ditt liv, men det kan det kanske vara värt?
Citera
2023-10-15, 17:56
Medlem
Tänk på att om det är depot så tar det lite tid innan det funkar o att det sen sitter i länge. Så ta 2 o utvärdera. Ta inte fler samma dag för du riskerar att må dåligt dagen efter.

Funkar det bra så har du din dos, annars utökar du med en nästa gång.
Citera
2023-10-15, 18:13
Medlem
LustigaKurres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Nej G.L är inte alls kapslar, det är väldigt små, blå tabletter som blir som mjöl i munnen efter ett tag.

Kapslar är;

• OxyNorm
• Oxycodone Actavis
• Oxycodone Teva

Enkelt att hitta den informationen på ex FASS. Tar säkert några sekunder av ditt liv, men det kan det kanske vara värt?
Jag blandar ihop dom jämt
Citera
2023-10-15, 18:54
Medlem
HarrySvenssons avatar
Tack för alla svar, uppskattas
Citera
2023-10-16, 16:09
Medlem
Ställer frågan igen är det lungt att ta 30 mg oxy och 600 mg Lyrica utan tolerans?
Citera
2023-10-16, 21:06
Medlem
Vilken skillnad är det på

Oxycontin, oxycodon ,oxynorm?
Jag har 10mg att hämta ut och kan välja mellan dessa som alternativ.

Är det mer rus i nån av dom och vilken är "sämre"?

Kan man boozta effekten av dom på något vis.?

Jag har subutex hemma, cocilana, morfin och vallmokapslar. Nu har jag oxy på recept och kan välja vilken sort att hämta ut.

Oxycodon är dyrast.
Citera
2023-10-16, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av houseelfdobby
Vilken skillnad är det på

Oxycontin, oxycodon ,oxynorm?
Jag har 10mg att hämta ut och kan välja mellan dessa som alternativ.

Är det mer rus i nån av dom och vilken är "sämre"?

Kan man boozta effekten av dom på något vis.?

Jag har subutex hemma, cocilana, morfin och vallmokapslar. Nu har jag oxy på recept och kan välja vilken sort att hämta ut.

Oxycodon är dyrast.
Oxynorm är snabbverkande o de andra depot. Det är ju inga pengar att prata om när de är på recept, men jag skulle valt depot.

Dock ställer jag mig tveksam att du får välja mellan dom. Det som står på receptet gäller.
Citera
2023-10-17, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flippetiflopp
Oxynorm är snabbverkande o de andra depot. Det är ju inga pengar att prata om när de är på recept, men jag skulle valt depot.

Dock ställer jag mig tveksam att du får välja mellan dom. Det som står på receptet gäller.

Aha står att man får välja mellan utbytbara alternativ. Är ju bara att åka till et apotek som råkar ha första alternativet slut då är dom tvungen att erbjuda det som finns.
Citera
2023-10-17, 17:48
Medlem
consultezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av houseelfdobby
Aha står att man får välja mellan utbytbara alternativ. Är ju bara att åka till et apotek som råkar ha första alternativet slut då är dom tvungen att erbjuda det som finns.

Så sent som på förra sidan skev jag en ganska utförlig förklaring:

(FB) FAQ: Oxikodon/Oxycontin & Oxynorm - Vanliga frågor och svar.

Du kan byta mellan olika fabrikat (där endast det billigaste de har tillgängligt ingår under högkostnadsskyddet. Önskar du byta fabrikat så måste du betala fullpris för mellanskillnaden), men du får däremot INTE byta mellan snabb- och långtidsverkande.

Den aktiva substansen i samtliga heter OXIKODON. Originalen, vilka i regel används inom sjukhusen, tillverkas av Mundipharma heter OXYNORM resp. OXYCONTIN och är snabb- resp. långtidsverkande
Sen finns det en uppsjö av generika med olika namn, men som sagt, du kan endast byta till ett motsvarande läkemedel.

De snabbverkande finns både som kapslar (likt OxyNorm) och som tabletter (somliga generika).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in