2026-02-15, 16:58
Avslutad
Hej igen,

Ytterligare experiment idag. Oxy har ett fantastiskt härligt rus! Inser att det sannolikt är stor risk för beroende för mig personligen, men fick samtidigt lite reality-check som var nyttig.

Sovit katastrof inatt, kanske 2h, så startade dagen med en massa koffein osv. Stoppade i mig 10mg runt kl 8 och ytterligare 10mg runt kl 10.

Mådde som en kung fram till 14 då jag återigen blev ofantligt sömnig, men idag med känslan av att andningen avtog. Försökte mäta men var ganska väck så tog en stund, och mätningarna gav normal frekvens ~12slag/minut, men andningen kändes ytlig.

Mår bättre igen nu men frtf trött. Höll mig vaken för att vara på den säkra sidan.

Otroligt trevlig drog, men ack så många risker! Nu var det säkert bara ovanan jag upplevde, vem vet. Vad tror ni? Var det lätt överdos eller var jag bara enormt jävla trött och förvirrad?

Ej nojig, undrar mest
Citera
2026-02-16, 21:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HardstyleInMyHeart
Hej igen,

Ytterligare experiment idag. Oxy har ett fantastiskt härligt rus! Inser att det sannolikt är stor risk för beroende för mig personligen, men fick samtidigt lite reality-check som var nyttig.

Sovit katastrof inatt, kanske 2h, så startade dagen med en massa koffein osv. Stoppade i mig 10mg runt kl 8 och ytterligare 10mg runt kl 10.

Mådde som en kung fram till 14 då jag återigen blev ofantligt sömnig, men idag med känslan av att andningen avtog. Försökte mäta men var ganska väck så tog en stund, och mätningarna gav normal frekvens ~12slag/minut, men andningen kändes ytlig.

Mår bättre igen nu men frtf trött. Höll mig vaken för att vara på den säkra sidan.

Otroligt trevlig drog, men ack så många risker! Nu var det säkert bara ovanan jag upplevde, vem vet. Vad tror ni? Var det lätt överdos eller var jag bara enormt jävla trött och förvirrad?

Ej nojig, undrar mest

Vet inte hur reglerna ser ut för att posta flera gånger på raken såhär, så förlåt för det. Jag fattar nu charmen med den här drogen men samtidigt hur jävla risky det är, just pga det. Nog lika bra att bara lägga ned och se det som en engångsupplevelse. Skoj var det i alla fall, nästan drömlikt bra
Citera
2026-02-17, 20:45
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HardstyleInMyHeart
Vet inte hur reglerna ser ut för att posta flera gånger på raken såhär, så förlåt för det. Jag fattar nu charmen med den här drogen men samtidigt hur jävla risky det är, just pga det. Nog lika bra att bara lägga ned och se det som en engångsupplevelse. Skoj var det i alla fall, nästan drömlikt bra
Du gör helt rätt som skippar oxyn! Man utvecklar ett beroende så extremt lätt på denna drog. Man behöver inte bruka några stora mängder för att få en jobbig avtändning/abstinens. Kroppen vänjer sig oerhört fort och börjar protestera när den inte får oxy. Tre dagar sedan jag tog oxy och nu har jag haft extrem frossa igår och idag samtidigt som jag svettats och det kryper i fötterna. Och ont i magen. Och då har jag inte brukat särskilt höga doser och inte varje dag heller. Men att bruka några dagar i veckan räcker gott och väl för att man ska må dåligt när man sen inte tar mer.

Jag kommer troligtvis göra som du. Lägga det på hyllan. Har gett mig själv ett ultimatum. Antingen tar jag endast en dag i veckan eller så tar jag inget alls. Klarar jag inte av att ta bara en dag i veckan så kommer jag slänga tabletterna jag har.

Vill säga till alla att var försiktiga med denna drog. Vill inte låta som någon moraltant men man blir beroende snabbare än man anar.
Citera
2026-02-18, 18:07
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd.Christmas
Du gör helt rätt som skippar oxyn! Man utvecklar ett beroende så extremt lätt på denna drog. Man behöver inte bruka några stora mängder för att få en jobbig avtändning/abstinens. Kroppen vänjer sig oerhört fort och börjar protestera när den inte får oxy. Tre dagar sedan jag tog oxy och nu har jag haft extrem frossa igår och idag samtidigt som jag svettats och det kryper i fötterna. Och ont i magen. Och då har jag inte brukat särskilt höga doser och inte varje dag heller. Men att bruka några dagar i veckan räcker gott och väl för att man ska må dåligt när man sen inte tar mer.

Jag kommer troligtvis göra som du. Lägga det på hyllan. Har gett mig själv ett ultimatum. Antingen tar jag endast en dag i veckan eller så tar jag inget alls. Klarar jag inte av att ta bara en dag i veckan så kommer jag slänga tabletterna jag har.

Vill säga till alla att var försiktiga med denna drog. Vill inte låta som någon moraltant men man blir beroende snabbare än man anar.
Du har helt rätt kompis. Jag blir mörkrädd när folk i tråden skriver om 80mg tabletter som är en enorm dos. Oxy är farligt pga det snabba tillslaget. MissDecibella förklarade på ett bra sätt antal sidor tillbaka. Beroende risken är stoor.
Citera
2026-02-20, 22:13
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Det har varit trevligt att tillbringa tid med min vän Oxy, vi har fått många mysiga kvällar tillsammans men nu är det dags att ta farväl. Tycker det i längden tar mer än det ger om jag ska vara ärlig. Ska bli skönt sluta faktiskt. Och det är bra sluta nu medan man fortfarande inte har utvecklat något svårt beroende.
Citera
2026-02-21, 10:42
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Ett problem med tabletter som saknar brytskåra är att det, som jag förstått nu, inte finns någon garanti att dosen är jämnt fördelad i tabletten. Så man vet aldrig hur mycket man får i sig.

Brukar vanligtvis ta snabbverkande och då 15 - 20mg vilket är den perfekta dosen för mig. Nu har jag dock långtidsverkande utan brytskåra och jag tror nästan jag fick i mig mer än 20mg när jag delade tabletten igår för tyckte andningen kändes lite ytlig och en stund efter att jag lagt mig "hoppade jag till" i sängen, liksom snabbt satte mig upp och liksom drog ett hastigt andetag. Kanske var det en lätt form av andningsdepression?

Känns helt klart säkrast hålla sig till snabbverkande oxy så man vet den exakta dosen.
Citera
2026-02-24, 14:24
Medlem
Vet någon hur många mg av subutex som motsvarar 60 mg Oxycontin?
Eller är detta fel tråd att fråga i.
Citera
2026-02-26, 14:29
Medlem
Hej
Har svår cancer. Får 6×40 mg oxy depot per dag. Mao 240 mg per dag.

Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Tjena, jag undrar vad som i rent medicinskt syfte räknas som hög dos eller "mycket" Vi pratar här om oxynorm och oxycontin. båda 5 mg.

Har sen 2010 haft kroniska smärtor i och mkring höger ögonhåla. käkade voltaren tills 2016 och magen mådde ju därefter.... Så då fick jag oxycontin och oxynorm utskrivna. Har nu 2 x5 mg på norgon oc 1x5mg till kvällen. Oxycontn då. Har oxynorm vid behov.

Då och då fårejag skitont i vänster öga som rinner är blodrött och är allnänt besvärligt. åverkar ju dessutom även höger ögonhåla och näsan. Så räknas det som en hög dos att ha detta och/eller vore det dumt att ta ngn extra oyxycontin (alltså de långtidsverkande) ibland? Brukar sitta i länge, ofta flera dagar och de korttidsverkande är ju just det, korttids.

Min ögonläkare sa att "Du har ju redan hög dos" vilket jag inte håller med om.

Men iaf, tar och frågar här eftersom man får mmkt bättre svar än att kolla på FASS och liknande.

Brukar också ta 400 mg paracetamol samtidigt då jag tycker det hjälper till. Boostar typ oxyna. Så vore fint med lite svar och teorier
Citera
2026-02-26, 14:32
Medlem
Bra.
Har svår cancer 240 mg per dag oxy depot sedan ca 6 mån och är helt beroende. Brukar göra om till snabbverkande. Men depot är det vanliga. Flrsta cancern sedan avgiftning. Kul...

Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd.Christmas

Citera
2026-02-26, 14:39
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilatus70
Bra.
Har svår cancer 240 mg per dag oxy depot sedan ca 6 mån och är helt beroende. Brukar göra om till snabbverkande. Men depot är det vanliga. Flrsta cancern sedan avgiftning. Kul...
Beklagar att du har cancer. Hoppas i alla fall att oxyn hjälper dig! Om det hjälper så tycker jag det låter värt ta det även om man blir beroende på köpet.
Citera
2026-02-27, 01:39
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilatus70
Bra.
Beklagar. Har du det svårt psykiskt be att få midazolam.
Hoppas du klarar dig❤
Citera
2026-02-28, 18:34
Medlem
Har reumatism, mot bara värk funkar sub bättre, har oxy på recept nu efter alla ansträngar men bup är bättre faktiskt mot smärtan tur grabben går laro och får mer än han behöver
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in