Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-16, 01:39
Medlem
exades avatar
Jag har hållt på med opiater i cirka 2år nu, mer iller mindre under ett år tog jag sub vaje helg, sen efter det blev det en del tramadol och efter det oxy dagligen i 2-3 månader håller på att gå av just nu inne på 3 dagen av avtändningen, lyrican och benson har hjälp mycket.

Min fråga är, om jag skulle håla mig ren 1-2 veckor och sen ta oxy vid ett speciellt tillfälle, kommer jag börja om på nytt då och få samma avtändning
Citera
2014-07-16, 14:41
Medlem
argusdemons avatar
Vad är en bra nybörjar dos på oxykodone? Vill verkligen inte spy imorgon när jag tar det ikväll. Ska jag äta eller snorta det?

Har bara tagit tram innan som odiod/opiat.
Citera
2014-07-16, 15:29
Medlem
Peta_Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusdemon
Vad är en bra nybörjar dos på oxykodone? Vill verkligen inte spy imorgon när jag tar det ikväll. Ska jag äta eller snorta det?

Personligen fungerar 15-20 mg bra på mig, som normalt aldrig kör opiater/opioder. (Man 76kg oralt)
Viss illamående men övergående till att sjunka ner i soffan till en bra film och klia sig på näsan.
Citera
2014-07-16, 16:20
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:

Intagningssätt spelar ingen roll; båda har hög bioaktivitet. Nasalt slår det på lite fortare; tror jag.
Citera
2014-07-16, 16:25
Medlem
Anhakas avatar
Citat:

Oxy har utmärkt biotillgänglighet oralt och rektalt. Vill du att det ska sitta i längre och ge mest effekt så kan jag rekommendera att svälja eller sätta en lösning i chokladen, om du nu inte vill köra den IV. Snorta ger snabbt men kortare rus.
Citera
2014-07-16, 18:29
Medlem
argusdemons avatar
Okej tack gör era svar!
Äre lugnt att ta oxy ikväll med tanke på att jag tog 1400 mg lyrica vid 17:00 igår och 1 mg fm1 vid 03:00 inatt?
Citera
2014-07-16, 18:59
Medlem
argusdemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anhaka
Oxy har utmärkt biotillgänglighet oralt och rektalt. Vill du att det ska sitta i längre och ge mest effekt så kan jag rekommendera att svälja eller sätta en lösning i chokladen, om du nu inte vill köra den IV. Snorta ger snabbt men kortare rus.

Äre farligt att ta oxy ikväll när jag tagit en fm1 03:00 inatt?
Citera
2014-07-16, 20:22
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Okej tack gör era svar!
Äre lugnt att ta oxy ikväll med tanke på att jag tog 1400 mg lyrica vid 17:00 igår och 1 mg fm1 vid 03:00 inatt?

Citat:
Äre farligt att ta oxy ikväll när jag tagit en fm1 03:00 inatt?

Ja det går nog bra. Flunitrazepam har kort halveringstid.
Inga problem med lyrican.

Rättar mitt inlägg. Biotillgänglighet ska det vara inte bioaktivitet.

Hoppas du förstod.
Citera
2014-07-17, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theft
oxycontin är garanterat värre än morfin =)
Har Bra kran for oxicontin 40mg.. Bara stora menger....
Citera
2014-07-18, 00:38
Medlem
Zeberdees avatar
Hej! Nu ligger det till såhär: Jag är intagen på ett behandlingshem. Tog mig en bondpermis häromdagen och körde i mig en hel del rövpannor med tjack och drack en del alkohol. Käkade fyra stess-10or igår kväll tror jag det var. Får befinna mig hos morsan min tills jag blir ren och får komma tillbaka till behandlingshemmet. Hittade dock 4 st 5mg Oxynorm här hemma, hur länge finns Oxynormen kvar i urinet?
Citera
2014-07-18, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeberdee
Hej! Nu ligger det till såhär: Jag är intagen på ett behandlingshem. Tog mig en bondpermis häromdagen och körde i mig en hel del rövpannor med tjack och drack en del alkohol. Käkade fyra stess-10or igår kväll tror jag det var. Får befinna mig hos morsan min tills jag blir ren och får komma tillbaka till behandlingshemmet. Hittade dock 4 st 5mg Oxynorm här hemma, hur länge finns Oxynormen kvar i urinet?
Vid enstaka bruk som i ditt fall, ca 2-4 dagar. Du skulle ha kunnat hitta svaret på ett par minuter om du googlat. Men men...
Citera
2014-07-18, 01:01
Medlem
Zeberdees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperMetalist01
Vid enstaka bruk som i ditt fall, ca 2-4 dagar. Du skulle ha kunnat hitta svaret på ett par minuter om du googlat. Men men...

Tack för ditt svar iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in