2023-10-14, 22:41
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
USA har NATO bakom sig och du såg ju vad som hände i Operation desert storm?!

Ja och att USA har NATO bakom sig det är TREDJE VÄRLDSKRIGET.
Citera
2023-10-14, 22:42
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Irans utrikesminister har besökt både Syrien och Libanon tidigare i veckan (igår eller förrgår) enligt liveuamap. I Libanon höll de kafferep med Hamas och Libanons regering.
Hoppsan. Ja, det har gått mig helt förbi. Det låter som det skulle kunna vara rätt riggat för en ganska dramatisk händelseutveckling, då. Hizbollah har ju varit aktiva också. Israelerna är på standby vid den norra gränsen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Hej

Jag förstår inte riktigt konflikten

Nöjer sig palestinierna om de får hela gaza och västbanken?

Som jag förstår det så har palestinierna redan gaza och styr där. Så om Israel helt lämnar västbanken så kan ju Palestina bilda sitt land i form av gaza och västbanken? För det är väl detta som palestinierna också vill? Så varför lämnar då inte Israel västbanken så det blir fred och palestinierna kan ha sitt egna land Gaza + västbanken = palestina

???

Mycket ska ha mer. Hamas nöjer sig inte med något mindre än att Israel utplånas.

Om Israel helt skulle dra sig tillbaka från Västbanken skulle Hamas med våld ta över makten där från al-Fatah. Detta därför att Hamas stöds av Iran, Syrien, Qatar, Ryssland m fl. Det skulle innebära ett mycket sämre militärstrategiskt läge för Israel än idag om Hamas skulle kunna attackera Israel både från Västbanken och Gaza. Så Israel kan inte ingå ett fredsavtal med al-Fatah förrän Hamas har utplånats. Men det räcker inte. Även iranstödda Hezbollah i Libanon måste besegras och ayatollorna i Iran måste förlora makten.
Senast redigerad av GIFlintharta 2023-10-14 kl. 22:45.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo

Om något du nämner skulle innehålla ett korn av sanning kommer det att gå hett till i efterspelet hos israelerna. Netanyahu kommer inte flyga ut genom ett fönster, förgiftas eller drabbas av hjärtproblem. Han kommer att neutraliseras i lagom spektakulär bilbomb-sprängning mellanöstern-style.

I det läget blir han nog ställd inför rätta i en hyfsat snabb rättegång och får därefter några extra luftintag i huvud och bröstkorg.
Citera
2023-10-14, 22:43
Medlem
Citat:
Precis. Väst backar upp. Tredje världskriget är på gång. Och det är det som några av oss vill undvika som inte är NATO-kukrunkarsugarstjärtar.

Vi får hålla oss till topic. Hamas och dess kollaboratörer bland befolkningen kommer förgöras oavsett vad du eller jag säger och tycker 😉

Ska du också göra popcorn? Det är ju ändå helg..
Citera
2023-10-14, 22:44
Medlem
Inhale82s avatar
Det har varit allt för lugnt ikväll i Gaza.
Inga bomber som smäller eller nåt.

Känner på mig att nåt är i görningen.
Citera
2023-10-14, 22:45
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Kan inte....det är precis vad de kan...

Annars hade de inte vart där

Ska vi slå vad?? Tror du Iran med sina gamla F-14 har eb chans mot USAAF...så fort USA tagit luftherraväldet så blir det Irak 2003 del II.

Irak och Iran slogs 10 år och kom inte 5 meter

Israel eller USA är en helt annan fiende än Irak.

Och tro inte Ryssland kommer till hjälp de har fullt upp de med...

USA har har en flotta för täcka jorden...har du missat det?. Har du vart i Guam? antar inte
har du vart i KSA? antar inte? Har du vart i Pearl Harbour? antar inte

allt jag nämner har jag vart... så har sett vad USA kan .... och de har persika viken under kontroll

Iran är pratglada ...som Saddam, som trodde att folkets skulle slåss till sista man för den psykopaten

Har du missat att Iranska folket bara väntar på att få hjälp???

Du fattar ju inte. Det blir Ryssland, Iran, Kina, Nordkorea plus flera andra parter som är sura på USA i den ena blocket mot NATO, USA, EU.
Blir det på allvar ett hot mot islam så är frågan var Turkiet och Saudiarabien kommer att ansluta till.
Citera
2023-10-14, 22:45
Medlem
Citat:
Ja och att USA har NATO bakom sig det är TREDJE VÄRLDSKRIGET.

Snälla, lägg ner! Du gör dig till åtlöje!
Citera
2023-10-14, 22:46
Medlem
Citat:
Du fattar ju inte. Det blir Ryssland, Iran, Kina, Nordkorea plus flera andra parter som är sura på USA i den ena blocket mot NATO, USA, EU.
Blir det på allvar ett hot mot islam så är frågan var Turkiet och Saudiarabien kommer att ansluta till.

Nej, så blir det INTE!

Iran är ett konkursbo och så är även Nordkorea! Ryssland är upptagna med Ukraina! Saudiarabien vill sälja olja och Kina vill sälja varor!
Senast redigerad av Mistyarrow 2023-10-14 kl. 22:50.
Citera
2023-10-14, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.guld
Skulle inte Egypten kunna göra det?
Saudi Arabia har spenderat 9 582 982,50 Svenske Kr på fotboll löner i år. Tror dom har pengar nog at hjälpa sina bröder til et nytt land.
Citera
2023-10-14, 22:48
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Hoppsan. Ja, det har gått mig helt förbi. Det låter som det skulle kunna vara rätt riggat för en ganska dramatisk händelseutveckling, då. Hizbollah har ju varit aktiva också. Israelerna är på standby vid den norra gränsen.

Ja man måste ju kolla liveuamap och AlJazeera och Arabnews för att hänga med på alla fronter. SVT och Aftonbladet släpar ju efter. Jag är definitivt orolig över att det ska eskalera till ett flerfronts-Jihad.
Citera
2023-10-14, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
På vilket sätt skulle det vara "slutet för islam" menar du?
Förstår inte du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in