Citat:
Hahaha! Det var den värsta snyfthistoria jag läst av Dagerlind 
Jodå, det var Googles fel som ströp all reklam på Samnytt. Och givetvis var det inte Samnytts fel att de tog in annonser från oseriösa skojare. Hur skulle Samnytt kunna veta att det rörde sig om bluffannonser? Inte med ett ord nämner Dagerlind att uppmärksamma läsare skrev i kommentarsfält eller hörde av sig till redaktionen att de publicerar bluffannonser. Nej, varför låtsas om det? Nej, allting är alltid någon annans fel. Inte Samnytts

Jodå, det var Googles fel som ströp all reklam på Samnytt. Och givetvis var det inte Samnytts fel att de tog in annonser från oseriösa skojare. Hur skulle Samnytt kunna veta att det rörde sig om bluffannonser? Inte med ett ord nämner Dagerlind att uppmärksamma läsare skrev i kommentarsfält eller hörde av sig till redaktionen att de publicerar bluffannonser. Nej, varför låtsas om det? Nej, allting är alltid någon annans fel. Inte Samnytts
"Det ska samtidigt tilläggas att vi inte har resurser att detaljgranska alla bolag och personer bakom dessa för att utröna huruvida en viss reklam är av tvivelaktig natur eller inte. Lika lite som vi kan kontrollera annonsörernas tjänster eller produkter kan vi styra över om exempelvis en annons om kosttillskott leder till att någon som klickar på den blir nöjd eller missnöjd med varan eller om den som klickar på reklam från en bilhandlare i slutändan känner sig lurad eller inte efter köpet."Samnytt har alltså inte resurser att kolla all reklam och de som står bakom. Nej, inte ens när de blir varnade för att de förmedlar oseriös reklam orkar de reagera. Intäkterna var viktigare än att deras läsare kunde bli lurade på sina pensioner eller sjukersättningar.
Det kan påpekas att dessa annonser legat där VARJE gång man gått in på Samnytt. Alltid samma annonser.
Jag kan ha förståelse för att de inte har velat bry sig. Men man kan åtminstone erkänna när man gjort fel istället för det vanliga "det är en konspiration mot oss".
Den ende som förresten reagerat i alternativmedia är Jonas Nilsson, vad jag vet. (Se länk ovan) Hans kritik är inte baserad på antisemitism, även om han liksom många tycker det är olämpligt att det är ett israeliskt bolag som lurar av svenskar pengar.
Eller förresten , Swegot har nämnt det också. Men hur många lyssnare har de? Det är väl NMR gänget.
Jag misstänker visserligen att kopplingen till Israel är värre för många inom alt-media än att de lurar av pensionärer pengar.