Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-02, 09:36
  #121
Medlem
Man vill bli seriösare, men fortfarande ser sidan ut som skit.

Skall alternativmedia ta upp kampen med slask som Aftonbladet och Expressen, måste man anlita en webbdesignfirma som är proffs.

Kolla breitbart.com, där har man tagit klivet och skapat en seriös grafisk profil.
Citera
2017-09-02, 09:52
  #122
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frejr
Hur går det för dig? Är det svårt att hitta nått eller finns det nån annan anledning till att du inte postat några länkar?
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/f...tonarstjejer-1

Här hängde man ut tonårstjejer på sin hemisda så dem fick ta emot dödshot. Avpixlat hängde ut deras facebook profiler och namn, Sedan fortsatte det på kommentatorsfältet där deras adresser hängdes ut.

Och vem kan glömma när avpixlat hängde ut en stackars tjej som blivit våldtagen?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/p...d-sexovergrepp

Och här hängde man ut en person felaktigt för terrorism.

https://nyheteridag.se/avpixlat-hang...som-terrorist/

Avpixlat utger sig för att säga sanningen när MSM mörkar och ljuger, men faktum är att avpixlat är lika dåliga. Samma skit. Fast med annan agenda.
Citera
2017-09-02, 09:59
  #123
Medlem
snabbmats avatar
Mkt bra ändring. Ser det som att den sverigevänliga rörelsen har växt upp.
Citera
2017-09-02, 10:05
  #124
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snabbmat
Mkt bra ändring. Ser det som att den sverigevänliga rörelsen har växt upp.
Fast "avpixlat" sa ju något om syftet och målet med sidan, "samhällsnytt" säger inte ett skit. "avpixlat" var ett smart och relevant namn, vilket det nya inte är.
Citera
2017-09-02, 10:13
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caballero
Man vill bli seriösare, men fortfarande ser sidan ut som skit.

Skall alternativmedia ta upp kampen med slask som Aftonbladet och Expressen, måste man anlita en webbdesignfirma som är proffs.

Kolla breitbart.com, där har man tagit klivet och skapat en seriös grafisk profil.

Känns som du gnäller för att du har aversioner mot redaktionen och dess ambitioner.
Finns inga stora skillnader mellan dessa två då det gäller bra eller dålig webbdesign.
Tvärtom så har Samnytt en modernare design än Bretibart. Att den senare har en ful bakgrundsbild och ORANGE text drar ner sidan i kvalitet.
Men de måste finjustera en del på Samnytt. Allt funkar inte bra ännu och det finns grejjer som inte fungerar märker jag när jag surfar runt.
__________________
Senast redigerad av MrStreamer 2017-09-02 kl. 10:17.
Citera
2017-09-02, 10:24
  #126
Medlem
snabbmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Fast "avpixlat" sa ju något om syftet och målet med sidan, "samhällsnytt" säger inte ett skit. "avpixlat" var ett smart och relevant namn, vilket det nya inte är.

Fattar vad du menar men Vi går in i en ny "seriös" fas nu. I en tid där avgörande information medges utan att det behöver vara "alternativt".
Citera
2017-09-02, 10:27
  #127
Medlem
0.999...s avatar
Bra initiativ som jag och säkert många andra har väntat på. Man kan bara komma till en viss punkt med ett namn som avpixlat och det fyllde absolut en roll vilket även politiskt inkorrekt gjorde innan dess.

Detta blir då det tredje kostymbytet vilket visar att det finns en vilja till utveckling.

Nu får även IRM och andra medlöps-jönsar något att skriva om.
Citera
2017-09-02, 10:32
  #128
Medlem
Varför behöll man den fula grönblå färgen?
Troligen blir det väl ungefär som tidigare.
Kommer annonsörerna att strömma till nu?
Citera
2017-09-02, 10:32
  #129
Medlem
Necriss avatar
För mig så syns enbart rubrikerna och bilderna efter att man klickat sig in på en artikel. Texten, kommentarsfunktion och kommentarer saknas. Upplever ni andra samma sak?

EDIT: Medans jag skrev detta så fixades problemet.
Citera
2017-09-02, 10:36
  #130
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuddetutten
Minst lika bra som när Carema blev Vardaga.
Carema, Partena, Attendo... Alla fattar att de måste byta namn oftare än de byter Gunillas blöjor....

On topic: Synd att de byter namn, jag gillar namnet Avpixlat, der är snärtigt och sitter rätt i mun.
Men absolut, det namnet har svärtats ner av några fulsteg här o var.

Jag föredrar Fria Tider.
__________________
Senast redigerad av LuluBrooksie 2017-09-02 kl. 10:38.
Citera
2017-09-02, 10:43
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Bra namn. Avpixlat är så 2010. Ska bli intressant att se om msm nu kallar Samhällsnytt för hatsajt. Ordet samhällsnytt är ju inte direkt synonymt med något hatiskt eller dåligt.

Jag kanske har missuppfattat något, men ordet "hatsajt" har jag alltid tolkat som en sajt som PK-journalisterna hatar.

Helt enkelt för att deras informationsmonopol gått förlorat.
Citera
2017-09-02, 11:02
  #132
Medlem
Jag ska ge den nya en chans. Sista året var det nyttigare med twitterflödet på högra sidan än själva avpixlat. Synd att den nya inte har flödet eller jag har inte hittat den, twittrar inte själv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback