2023-07-10, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gotterfunken
Har du sett radannonserna under CNNs artiklar? Anal-plack och antroposofisk mysticism och kärringsmörja.

Vem bryr sig, är man dum nog att gå på sånt 2023 ska man in på ålderdomshemmet.

Ser skiten från Wish någonsin ut som det som annonseras? Amazon?

Vem bryr sig om annonsörerna, bra att de finns så man kan klicka på dem av misstag så någon neger i Indien får sin snickers på Fiver men iaf det var så de försökte släcka Flashan.

Kn-lla Expressen, de är vänster. Konsekvent vänster. Samnytt är det mest lika en svensk kvällstidning högern har. Där ser jag en marknad som behöver växa ordentligt.

Att Expressen är konsekvent vänster tror man bara om man inte läser dem.
Anna Dahlberg som var ledarskribent drev konsekvent en konservativ linje. (lag & ordning, hårdare invandringslagar osv) Men du vet kanske inte vem det är.

De flesta skulle nog anse att annonser som är ren bedrägeri är olämpliga. Även Samnytt uppenbarligen, eftersom de plockat bort dem.
Citera
2023-07-10, 12:08
Medlem
bl-gr-ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Anna Dahlberg som var ledarskribent drev konsekvent en konservativ linje. (lag & ordning, hårdare invandringslagar osv) Men du vet kanske inte vem det är.

De flesta skulle nog anse att annonser som är ren bedrägeri är olämpliga. Även Samnytt uppenbarligen, eftersom de plockat bort dem.
Sossarna skryter om att de minsann hade/funderade planer på hårdare lagar mot invandring och kriminalitet...
Menar du att sossarna tillhör de konservativa?
Citera
2023-07-10, 12:59
Avslutad
Citat:

Jag har hört att sossar när de blir pressade vill ha hårdare lagar och reglera invandring, men likväl släpper de fram vänsterextremister som Gardell och Baas för att inte tala om kulturkoftan som hade fel Liljestrand.

Sen tror jag nog att folk som lägger den medelålders medelklassens BDSM äventyr bakom betalvägg och har skribenter som säljer sex på OnlyFans ska hålla käften med sin högfärdiga fjantighet om olämplig marknadsföring.
Citera
2023-07-10, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl-gr-n
Sossarna skryter om att de minsann hade/funderade planer på hårdare lagar mot invandring och kriminalitet...
Menar du att sossarna tillhör de konservativa?

Citat:
Ursprungligen postat av Gotterfunken
Jag har hört att sossar när de blir pressade vill ha hårdare lagar och reglera invandring, men likväl släpper de fram vänsterextremister som Gardell och Baas för att inte tala om kulturkoftan som hade fel Liljestrand.

Sen tror jag nog att folk som lägger den medelålders medelklassens BDSM äventyr bakom betalvägg och har skribenter som säljer sex på OnlyFans ska hålla käften med sin högfärdiga fjantighet om olämplig marknadsföring.

Expressen ställds sig bakom Tidöalliansen (visserligen föredrog de L men ändå).

Alltså, är det lönt diskutera ett område ni inte vet något om? Dvs Expressens politiska inriktning. En tidning ni inte läser. Och deras ledarskribent anna Dahlberg, som ni troligen inte heller vet vem det är, har nyligen blivit statssekreterare åt Ulf Kristersson (som ni förhoppningsvis vet inte är vänster).

Tråden handlar om Samnytt och storyn just nu är Samnytts eventuella oetiska reklamer.
Senast redigerad av grelin1999 2023-07-10 kl. 13:30.
Citera
2023-07-12, 09:05
Medlem
baggebo1s avatar
En rakt igenom judisk scam, handlar den här skandalen om. Människorna sitter och skojar om hur de ska ruinera tyskarna innan de förintar dem. Dan Eriksson på Svegot har läst även de tyska granskningarna där mer framkommer:

https://www.youtube.com/watch?v=dz1kvXZXb7o

Jag har reagerat mot att judar tillåts inom den svenska "nationella" rörelsen i år efter år. Spelar ingen roll. En Ekeroth rör sig över flera delmiljöer, en Janouch sitter och smilar med en Peterson eller en Carlqvist, en Benulic sitter och lallar med en Eriksson och en Söderman. En Dulny sitter och ber på sina knän om att få delta med en Flam eller en Bali. Utanför NMR finns det inga oskyldiga här.
Citera
2023-07-12, 14:31
Medlem
Kerstin, 74, lurades av Samnytts bluffannonser: Förlorade 150 000 kronor

Citat:
Kerstin investerade 1000 kronor men övertygades att det inte räcker.

– De föreslog att jag skulle ta ett lån.

När samtalet från bluffbolaget kom var Kerstin inne i en period då hon mådde psykiskt dåligt, och hon levde ensam.

– Vi kan hjälpa dig, sa de, och man skulle trycka på något, Anydesk, hette det, de sa att vi visar dig hur man ska göra. Det jag inte visste då, men som jag vet nu, är att det här Anydesk gör att de får tillgång till min dator, säger hon.

– Rätt var det var så hade jag 150 000 kronor på mitt konto på banken.

– Jag fick ingen ro, jag blev bombarderad med samtal och jag hade ingen chans att säga nej för jag var så övertalad. Jag kände det som om jag var i en bubbla av vänliga människor som ville mig otroligt väl.

– Innan jag visste ordet av det så sa de ”att nu går du in och så sätter du in de där pengarna på det här kontot som jag ger dig” och det bara hände, fort som fan, och så hade jag ju gjort det naturligtvis.

https://www.expressen.se/nyheter/kerstin-lurad-av-samnytts-bluffannonser-forlorade-150-000/
Citera
2023-07-12, 19:57
Medlem
Samnytt har alltså satt i system att utsätta äldre Sverige-vänner för bedrägerier, då de till 99% utgör Samnytts läsare.

Så kallade Sverige-vänliga rörelsen är sin egen värsta fiende.
Citera
2023-07-12, 21:16
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Kerstin, 74, lurades av Samnytts bluffannonser: Förlorade 150 000 kronor

Citat:
Ursprungligen postat av ortensord
Samnytt har alltså satt i system att utsätta äldre Sverige-vänner för bedrägerier, då de till 99% utgör Samnytts läsare.

Så kallade Sverige-vänliga rörelsen är sin egen värsta fiende.
Ja, och det var såklart helt medvetet från Samnytts och Ekeroths sida. De visste att det rörde sig om bluffannonser, men blundade för att deras läsare skulle låta sig luras av dessa skojare. Vad säger Ekeroth till Samnytts läsare, pensionären Kerstin som lurats på 150000 kronor. Hur ska Ekeroth och Samnytt hjälpa henne nu? Samnytt är nog den mest oseriösa sajt som går att uppbåda.
Citera
2023-07-14, 04:04
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
En rakt igenom judisk scam, handlar den här skandalen om. Människorna sitter och skojar om hur de ska ruinera tyskarna innan de förintar dem. Dan Eriksson på Svegot har läst även de tyska granskningarna där mer framkommer:

https://www.youtube.com/watch?v=dz1kvXZXb7o

Jag har reagerat mot att judar tillåts inom den svenska "nationella" rörelsen i år efter år. Spelar ingen roll. En Ekeroth rör sig över flera delmiljöer, en Janouch sitter och smilar med en Peterson eller en Carlqvist, en Benulic sitter och lallar med en Eriksson och en Söderman. En Dulny sitter och ber på sina knän om att få delta med en Flam eller en Bali. Utanför NMR finns det inga oskyldiga här.

Dan Eriksson är väl knappast rätt person att uttala sig i frågor rörande bedrägerier.
Citera
2023-07-20, 09:47
Medlem
baggebo1s avatar
Jonas Nilsson går igenom det bedrägeriet på Samnytt:

https://twitter.com/Jonas2Nilsson/status/1681692395547635712

Samnytt har alltså inte bara publicerat reklam, utan dessutom egna redaktionella texter som marknadsför bedrägeriet!
Citera
2023-07-23, 22:11
Medlem
Samnytt svarar äntligen.
https://samnytt.se/samnytts-svar-pa-anklagelser-om-bluffannonser/

Inga kommentarer tillåts till artikeln.

Troligen eftersom svaret var dåligt.
Det vanliga "Expressen vill bara tysta oss".
Jag hade hoppats på en ursäkt och ett medgivande om att man gjort fel.

Så här ligger det till, Mats:
1. Samnytt kan inte ha varit okunniga om vad det är för typ av annonser.
2. Det finns personer som skrivit till er för att informera er om att annonserna handlat om att lura folk på pengar.
3. Ni har ett ansvar för annonserna på er sida inte är lurendrejeri. Det är inte som att göra reklam för en salva som kanske inte fungerar, utan i detta fallet hade annonserna som enda syfte att ta folks pengar utan att ge något tillbaka.
4. Om det står "Redaktionen" som författare till ett inlägg så utgår man från att det är... Ja just det, er redaktion som författat det.
5. Att Expressen tar upp detta beror på att de tycker det är fel lura av gamla tanter 150.000 kr. En moral ni saknar.
Citera
2023-07-23, 22:30
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Samnytt svarar äntligen.
https://samnytt.se/samnytts-svar-pa-anklagelser-om-bluffannonser/

Inga kommentarer tillåts till artikeln.

Troligen eftersom svaret var dåligt.
Det vanliga "Expressen vill bara tysta oss".
Jag hade hoppats på en ursäkt och ett medgivande om att man gjort fel.

Så här ligger det till, Mats:
1. Samnytt kan inte ha varit okunniga om vad det är för typ av annonser.
2. Det finns personer som skrivit till er för att informera er om att annonserna handlat om att lura folk på pengar.
3. Ni har ett ansvar för annonserna på er sida inte är lurendrejeri. Det är inte som att göra reklam för en salva som kanske inte fungerar, utan i detta fallet hade annonserna som enda syfte att ta folks pengar utan att ge något tillbaka.
4. Om det står "Redaktionen" som författare till ett inlägg så utgår man från att det är... Ja just det, er redaktion som författat det.
5. Att Expressen tar upp detta beror på att de tycker det är fel lura av gamla tanter 150.000 kr. En moral ni saknar.
Hahaha! Det var den värsta snyfthistoria jag läst av Dagerlind

Jodå, det var Googles fel som ströp all reklam på Samnytt. Och givetvis var det inte Samnytts fel att de tog in annonser från oseriösa skojare. Hur skulle Samnytt kunna veta att det rörde sig om bluffannonser? Inte med ett ord nämner Dagerlind att uppmärksamma läsare skrev i kommentarsfält eller hörde av sig till redaktionen att de publicerar bluffannonser. Nej, varför låtsas om det? Nej, allting är alltid någon annans fel. Inte Samnytts
"Det ska samtidigt tilläggas att vi inte har resurser att detaljgranska alla bolag och personer bakom dessa för att utröna huruvida en viss reklam är av tvivelaktig natur eller inte. Lika lite som vi kan kontrollera annonsörernas tjänster eller produkter kan vi styra över om exempelvis en annons om kosttillskott leder till att någon som klickar på den blir nöjd eller missnöjd med varan eller om den som klickar på reklam från en bilhandlare i slutändan känner sig lurad eller inte efter köpet."
Samnytt har alltså inte resurser att kolla all reklam och de som står bakom. Nej, inte ens när de blir varnade för att de förmedlar oseriös reklam orkar de reagera. Intäkterna var viktigare än att deras läsare kunde bli lurade på sina pensioner eller sjukersättningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in